Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo DF'ers , Een aantal weken geleden heb ik zo genoten van truffels met een aantal vrienden dat ik heb besloten dat ik paddo's ging kweken. Via wapwinkel heb ik een kweeksetje Psilocybe Cubensis gekocht. Hieronder zal ik een logje bijhouden en af en toe wat foto's toevoegen. De kweekset ziet elke dag veel indirect licht van buiten en 's avonds nog van een bureaulamp. De zijkanten heb ik bedekt met aluminiumfolie om groei vanuit de zijkanten tegen te gaan. Kweekset Psylocybe Cubensis Log Dag 1 - 's avonds soaken van de bak Dag 2 - 's ochtends al het water eruit laten lopen en de bak zonder deksel in de zak gedaan. De zak dicht gedaan met paperclips. Dag 3 - Aan beide kanten van de zak zie je al condens. Dag 4-8 - Het witte spul (mycelium heet het geloof ik?) bovenop de kweekset wordt steeds pluiziger. Dag 9 - Het witte spul vormt een soort kleine piramidebolletjes. Dag 12 - De kleine piramidebolletjes lijken waterdruppels te zijn. Weet iemand misschien of het normaal is zoals het er nu voor staat?"
"Dag 13 - De witte korrels uit de bak kleuren aan een zijde een beetje gelig. Het zou 'Mycelium piss' kunnen zijn... Laten we het hopen. Ik hoop dat ze snel opkomen. Ik moet ook zeggen dat het vrij verslavend is om elke keer te kijken of er in de bak al wat opkomt."
"Dag 14 - Ik zie een hele kleine micropin opkomen Erg klein maar duidelijk wit steeltje en bruin kopje. (nog wel erg klein hoor) Edit: Nu zie ik 3 kleine pins Dag 15 - De minipins groeien erg snel. Ik zie nu 4 pins. Zie foto hieronder voor de twee grootste"
"Hey KoxBox, ik wist niet zeker of die in die categorie moest, want dat staat onder coffeeshop. Kan ik dat overigens zelf verplaatsen? Dag 16- Dag 17- In totaal 8 pins nu, waarvan 3 vrij groot. Zie de foto's hieronder voor de twee grootste. Ze groeien wel snel zeg Elke keer als ik uit bed kom zijn ze weer wat groter."
"@koxbox, volgens mij is het wel oke met de vochtigheid, heb deze foto's vanuit de goede hoek genomen Hieronder zie je het hoe het condens er helemaal uit ziet. Dag 20 -"
"Vorige week 120 gram geoogst. Nu een week verder komen er al weer nieuwe paddo's op. De 120 gram ben ik al een week aan het drogen en weegt nu 14 gram. Kan het nog droger of is het zo goed? Ik droog ze op wcpapier met een ventilator."
"@koxbox, oke bedankt @ peptalk - thanks De eerste flush is goed droog nu (te breken als een takje). De tweede flush groeide erg snel (donderdag pins) en is zojuist geoogst (dinsdag)- 145 gram (fototje volgt nog wel) Nou duurde het bij de eerste flush twee weken voordat ze opkwamen en bij de tweede flush maar één week. Nou zit ik over 8 dagen voor een week in Rome en dat komt dus niet zo lekker uit. Ik ben de bak nu weer aan het soaken maar ik heb twee vraagjes: 1. Is het erg als je te laat oogst? 2. Zoja, kan je de paddogroei vertragen? (niet in de koelkast oid, vind mn ma niet chill i guess) thanx"
"En als ik ze in een donkere plek zet, zouden ze dan langzamer groeien? (of pauzeren? het lijkt me dat pauzeren iig niet kan, maar dit is mijn eerste set)"
"Bij terugkomst van vakantie stonden er gigantische (pikzwarte) paddovrienden op me te wachten. Helaas vielen sommigen bij het plukken uit elkaar en zagen ze er ook niet meer uit om op te eten Paar weken later ziet het setje er uitgedroogd en lelijk uit en ik verwacht er niks meer van (laat wel voor de zekerheid nog even staan). De paddos van de eerste keer zijn wel goed bevallen! Heb vorige week op 2.0 gram met een aantal vrienden zeker een leuke avond gehad (eerder al eens 10gram truffels gedaan en een keer 1,5 gram paddos). Volgende keer ga ik voor 2,5 of 3gram. Mijn nieuwe setje staat alweer een paar dagen op mijn bureau. (setje van wapwinkel.nl). Setje ziet er erg goed en netjes uit moet ik zeggen. Laten we hopen dat er een recordoogst uit mag komen (gelukkig ga ik voorlopig niet meer op vakantie)."
"Wouw, ze groeien onwijs hard, je ziet ze letterlijk met het uur groter worden en ze laten nu al het hoedje los: klaar om te oogsten. Uiteraard zijn ze niet groot, maar wel met veel. Ik ga in ieder geval oogsten en zal nog foto's posten. Nog wel een vraag: Kun je het vermiculiet eten? (de ijzerachtige brokjes op de set) of moet je dit eraf schrapen / onderkant eraf snijden."