Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag lieve schatten op het forum, Ik geniet van het leven, maar heb soms toch ook wel zin om er een tijdje even uit te stappen. Om deze reden blow ik af en toe (minder dan 1x per week) hasj met een hoog thc gehalte in de beste uitvinding ooit, de bong. Dit zorgt er bij een redelijke dosering voor dat ik in een gederealiseerde staat terechtkomt, waar mijn "normale" gedachtenstroom grotendeels losgekoppeld is van mijn fysieke acties, wat ik zeg etc. Ook vraag ik mij in deze toestand vaak af of wat ik om mij heen zie echt is. Ik vindt dit een erg prettige toestand om in door te brengen, omdat het niet zo angstaanjagend is als een k-hole (dat één keer en daarna nooit meer😂) maar wel een rustgevende en erg overweldigende sensatie geeft, die ook constant stof tot nadenken biedt. Ik realiseer me wel dat dit een toestand is die volgensmij gevaarlijk dicht in de buurt van psychose komt. Daarnaat ben ik al een keer na een weekend xtc een week later in een licht gederealiseerde toestand wakker geworden, en dit duurde een goede 5 uur totdat ik een paar blikjes energy naar achter werkte, terwijl de laatste keer blowen toen ongeveer 5 dagen geleden was. Dit was al wat vervelender dan als ik het zelf veroorzaakt met cannabis. Ik ben dus benieuwd of er mensen hier zijn die ervaring of verstand hebben met dit fenomeen, en mij hier advies over kunnen geven in hoeverre ik hier mee moet oppassen. Moet nog wel even met dit brein, beetje zonde om het nu al te verkloten😄. Bij voorbaat dank."
"Thanks voor de reacties allemaal! Allereerst hebben jullie gelijk dat ik het zelf al intuïtief wist. Acceptatie hiervan liep daarentegen nog even achter, alles is altijd redelijker als je het van randoms op het internet hoort Damius zei: Wellicht een slimmer plan om voor jezelf na te gaan wat de achterliggende redenen zijn waarom je eens in de tijd in zo’n compleet gederealiseerde staat wilt verkeren. En wanneer je daar achter bent gekomen zijn er vervolgens wellicht ook andere, minder risicovolle, manieren om tot rust te komen. Derealisatie kan leiden tot paranoia wanneer het zich voortdoet op momenten dat je het liever niet had. Klik om te vergroten... Ik ben hier al een tijd mee bezig met een therapeut, en dit onderwerp zal zeker ook onderdeel worden van de gesprekken, aangezien ik nu manieren moet gaan vinden om mijzelf te gaan disciplineren in dit opzicht. Het probleem is alleen een beetje dat ik geen rugzakje heb en er dus ook weinig achterliggende oorzaak is om op te lossen, dit had ik misschien verkeerd aangegeven in de originele post. Mindless zei: Ik heb ook weleens kort derealisatie en depersonalisatie ervaren. Als ik het goed begrijp bedoelt dat er gevoelsmatig een soort 'disconnect' is tussen wat je doet en wat je denkt. En als je geïdentificeerd bent met je denken, voel je die disconnect dus tussen je lichaam en jezelf. Alsof die twee niet goed zijn uitgelijnd als het ware. Bijna als een soort afstand tussen jezelf en je lichaam: je ziet de dingen wel gebeuren, maar ze lijken iets verderop te gebeuren. Alsof je niet helemaal goed in je lichaam zit, maar (vast) in je hoofd. Klik om te vergroten... Voor de geïnteresseerden: dit is inderdaad wel een vrij accurate beschrijving. De snelste manier om het uit te leggen is alsof je door een wazige en trage vr-bril met sterke tunnelvisie het leven ziet, en maar beperkte en vertraagde input in de "game" hebt. Voor anderen gedraag je je nog vrij normaal, maar zelf zit je te verwonderen wat die gast (jijzelf) die op de automatische piloot dingen aan het doen is, nou eigenlijk doet. Gekkigheid allemaal hoor dat menselijk brein. Nogmaals bedankt voor het eenduidige advies allemaal!"