Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdouane en benzo's

douane en benzo's

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
galinekaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vertrek vandaag met het vliegtuig naar tjsechië vanuit charleroi belgië via ryanair met het vliegtuig, gaan ze hier problemen mee maken aan de dounae als ik gewoon een doosje diazepam mee wil nemen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou het risico niet nemen maar het is aan jou.

http://www.apotheekneptunus.nl/data/uploads/geneesmiddelen-mee-op-reis.pdf
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Officieel wordt het gezien als drugs, tenzij je een doktersverklaring hebt. Voor bepaalde medicatie (bv als je met grote hoeveelheden Ritalin op reis gaat) raden ze zelfs aan om ruim van te voren zo'n officiële verklaring aan te vragen. Officieel moet dat voor benzo's ook.

https://www.gezondheidsnet.nl/vakantie/medicijnen-meenemen-op-reis

Als je maar een paar benzo's bij je hebt tegen vliegangst, dan zal de douane ook wel genoegen nemen met een uitdraai van je apotheek waarop staat dat je die meds op voorschrift krijgt (al kan ik je natuurlijk geen garantie geven).

Ik heb zelf vaak met het vliegtuig gereisd en heb altijd wel een paar benzo's bij me (niet op voorschrift, dus zonder verklaring etc) en hier heeft nog nooit een haan naar gekraaid. Meestal word ik niet gecontroleerd. 't is wel eens voorgekomen dat mijn spullen helemaal doorzocht werden en dat die security man ook een stuk of 10 pilletjes in een zijvak van m'n tas zag, maar hij zei er helemaal niets van.

Meestal neem ik er trouwens maar een paar mee in m'n handbagage. En stop nog een paar losse pilletjes in de broekzakken van kleding in m'n koffer. Maar als jij een doosje hebt waar gewoon een officiële sticker met jouw naam op staat, dan kun je ze beter gewoon daar in laten lijkt me.

Als ik naar een land vlieg dat erom bekend staat dat ze redelijk corrupt zijn, dan zorg ik altijd wel dat ik wat geld bij de hand heb voor t geval ik toch iemand moet omkopen :sweatsmile:maar is nog nooit nodig geweest.

Nogmaals, ik kan je geen enkele garantie geven, maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.

Als je ervoor kiest om die pilletjes mee te nemen, zorg dan iig dat je niet zenuwachtig gaat lopen doen, en denk gewoon aan je mooie bestemming ofzo :sunglasses:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
missWappie zei:
Officieel wordt het gezien als drugs, tenzij je een doktersverklaring hebt. Voor bepaalde medicatie (bv als je met grote hoeveelheden Ritalin op reis gaat) raden ze zelfs aan om ruim van te voren zo'n officiële verklaring aan te vragen. Officieel moet dat voor benzo's ook.

https://www.gezondheidsnet.nl/vakantie/medicijnen-meenemen-op-reis

Als je maar een paar benzo's bij je hebt tegen vliegangst, dan zal de douane ook wel genoegen nemen met een uitdraai van je apotheek waarop staat dat je die meds op voorschrift krijgt (al kan ik je natuurlijk geen garantie geven).

Ik heb zelf vaak met het vliegtuig gereisd en heb altijd wel een paar benzo's bij me (niet op voorschrift, dus zonder verklaring etc) en hier heeft nog nooit een haan naar gekraaid. Meestal word ik niet gecontroleerd. 't is wel eens voorgekomen dat mijn spullen helemaal doorzocht werden en dat die security man ook een stuk of 10 pilletjes in een zijvak van m'n tas zag, maar hij zei er helemaal niets van.

Meestal neem ik er trouwens maar een paar mee in m'n handbagage. En stop nog een paar losse pilletjes in de broekzakken van kleding in m'n koffer. Maar als jij een doosje hebt waar gewoon een officiële sticker met jouw naam op staat, dan kun je ze beter gewoon daar in laten lijkt me.

Als ik naar een land vlieg dat erom bekend staat dat ze redelijk corrupt zijn, dan zorg ik altijd wel dat ik wat geld bij de hand heb voor t geval ik toch iemand moet omkopen :sweatsmile:maar is nog nooit nodig geweest.

Nogmaals, ik kan je geen enkele garantie geven, maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.

Als je ervoor kiest om die pilletjes mee te nemen, zorg dan iig dat je niet zenuwachtig gaat lopen doen, en denk gewoon aan je mooie bestemming ofzo :sunglasses:
Klik om te vergroten...


Ik neem altijd een paar dozen mee met een medicatiepaspoort van de apotheek. Nooit om gevraagd maar better safe then sorry!

Ps
Smokkeltopics zijn niet toegestaan..

/slotje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."