#1
ik vertrek vandaag met het vliegtuig naar tjsechië vanuit charleroi belgië via ryanair met het vliegtuig, gaan ze hier problemen mee maken aan de dounae als ik gewoon een doosje diazepam mee wil nemen?
Officieel wordt het gezien als drugs, tenzij je een doktersverklaring hebt. Voor bepaalde medicatie (bv als je met grote hoeveelheden Ritalin op reis gaat) raden ze zelfs aan om ruim van te voren zo'n officiële verklaring aan te vragen. Officieel moet dat voor benzo's ook.
https://www.gezondheidsnet.nl/vakantie/medicijnen-meenemen-op-reis
Als je maar een paar benzo's bij je hebt tegen vliegangst, dan zal de douane ook wel genoegen nemen met een uitdraai van je apotheek waarop staat dat je die meds op voorschrift krijgt (al kan ik je natuurlijk geen garantie geven).
Ik heb zelf vaak met het vliegtuig gereisd en heb altijd wel een paar benzo's bij me (niet op voorschrift, dus zonder verklaring etc) en hier heeft nog nooit een haan naar gekraaid. Meestal word ik niet gecontroleerd. 't is wel eens voorgekomen dat mijn spullen helemaal doorzocht werden en dat die security man ook een stuk of 10 pilletjes in een zijvak van m'n tas zag, maar hij zei er helemaal niets van.
Meestal neem ik er trouwens maar een paar mee in m'n handbagage. En stop nog een paar losse pilletjes in de broekzakken van kleding in m'n koffer. Maar als jij een doosje hebt waar gewoon een officiële sticker met jouw naam op staat, dan kun je ze beter gewoon daar in laten lijkt me.
Als ik naar een land vlieg dat erom bekend staat dat ze redelijk corrupt zijn, dan zorg ik altijd wel dat ik wat geld bij de hand heb voor t geval ik toch iemand moet omkopenmaar is nog nooit nodig geweest.
Nogmaals, ik kan je geen enkele garantie geven, maar ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.
Als je ervoor kiest om die pilletjes mee te nemen, zorg dan iig dat je niet zenuwachtig gaat lopen doen, en denk gewoon aan je mooie bestemming ofzo![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."