Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik wil ook een waarschuwing geven. Benzos meerdere dagen achter elkaar nemen is niet verstandig, maar ik heb geen slechte ervaringen met meer dan een week achter elkaar milde doses fluetizolam. Bromazolam was een matige ervaring zonder rare bijeffecten. Ik heb 4 dagen achter elkaar 0.5 mg flunitrazolam genomen om de effecten van cold turkey afkicken van alcohol te dempen. Na eerdere ervaringen met stoppen met drinken herken ik de effecten en het is niet plezant om het maar zachtjes uit te drukken. Dit is de 3e keer in de afgelopen 2 jaar dat ik langer dan een week zonder alcohol zat. Ik herken de symptomen en weet wanneer en hoe hevig ze zijn. Na anderhalve maand zwaar drinken besloot ik om er weer eens een punt achter te zetten. Milde dosis alcohol (voor een alcoholist), flunitrazolam om plat te gaan voordat ik stevig door ga drinken. "Katerloos" en uitgerust wakker worden, alleen een beetje wazig. 3 dagen van dit gedoe later en ik ben gestopt met drinken. De eerste dag "nuchter". Ik functioneer normaal, tot ergens in de middag. Tremoren en ik voel me wat angstig. Ik denk dat het de alcohol is, haal een fles wijn en hoppetee.. Het helpt echter niet met de symptomen. Dit is de laatste keer in 2 weken dat ik drink. It gets worse from there...... Maandag fris en fruitig naar mijn werk, maar na een paar uur begint de ellende. Tremoren, slapheid, verwardheid, depersonalisatie. De hele waslijst aan benzo afkickverschijnselen. Natuurlijk in samenwerking met de afkickverschijnselen van alcohol.. In de loop van de middag duizeligheid en stevig verhoogde bloeddruk. Ik ga slapen en naast de normale alcoholnachtmeries en lucide dromen heb ik midden in de nacht een hallucinatie van iemand die met een mes uit mijn spiegel stapt. Ik was duidelijk wakker, alcoholnachtmerries vind ik fascinerend. Dit was duidelijk realistischer. De volgende dag lijkt het wat minder. totdat ik richting een delirium tremens ga. Verwardheid, duizeligheid, tremoren, etc. In de loop van de middag kan ik niet meer normaal staan of zitten. Bloedneuzen door mijn bloeddruk. Ik heb al eens een mild herseninfarct gehad na een sessie comazuipen (geen permanente schade). Dit voelde exact als de aanloop ernaartoe, alleen was de vorige keer 6 uur na het wegtikken van 1.5 l wodka. Niet na 2 dagen nuchter. 0.25 mg flunitralom later en ik functioneer normaal op wat lichte tremoren na. Om de boel wat in te korten: Zelfde symptomen in mindere mate. Na een paar dagen voel ik me de hele dag alsof ik vol aan de stimulanten zit. De bloedneuzen blijven. Na een week van insomnia\\belabberde slaap besluit ik toch om eens te testen wat deze bullshit veroorzaakt. Terug naar de slijter om een paar dagen drank in te slaan, De eeerste avond mijn normale hoeveelheid + 0.5 gr flunitrazolam. Daarna 2 dagen zwaar drinken zonder benzos. Ja, het is kerstvakantie en ik heb niks te doen. Op de 2e dag begint de ontwenning opnieuw. Ik probeer om gewoon extra te zuipen, maar dat blijkt niet te helpen. De duizeligheid en verwardheid nemen toe. Na 0.25 mg flunitrazolam verdwijnen alle bijeffecten als sneeuw voor de zon. Langzaam afbouwen dus, Mijn ogen zien eruit alsof ik een half jaar niet geslapen heb."
"Ik ben niet @Snuffelaar. Mijn eerdere ervaringen met benzos waren het dempen van afkickverschijnselen van alcohol en even snel schakelen tussen wisselende diensten. Had het oorspronkelijk gekocht om over te schakelen naar nachtdiensten. Niet ideaal, maar het voldeed. De laatste keer was meer een soort laatste poging om eigen apotheker te spelen om voorlopig van de drank af te komen. Ik was bekend met de risico's van benzos, voor flunitrazolam vond ik zo snel alleen de "wikipedia info" en wat horrorverhalen. Ik had al mildere benzos genomen, dus hoe erg kan het zijn? Alternatieven waren niet direct voor handen, dus ik bestelde maar een zooi pillen. Daar ben ik wel wat van teruggekomen. Fuck around and find out. De pest met deze benzo is dat je het eerst niet echt voelt en dat het kortwerkend en zeer sterk is. Ook als je het nuchter neemt ga je uiteindelijk gewoon knock out, om na een aantal uur "goede slaap" wakker te worden. Je maakt je ontbijt en een uur of 2 later begint de ellende. Voor iedereen die na meerdere dagen van deze rommel ook in deze shit zit, zou ik aanraden om een verkorte versie van de Ashton manual te volgen. Cold turkey is een te groot risico."
"LucidLucy zei: Heftig... Flunitrazolam is dan ook ab-so-luut niet geschikt voor afbouw van alcohol of benzo's. De potentie is hoog, halfwaardetijd kort en de rebound dus intens. Sowieso zou ik niemand flunitrazolam aanraden. Wil je graag van het drinken af? Of probeer je d.m.v. pauzes er doorheen te komen? Klik om te vergroten... Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving. Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is. Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2. Meditatie in een groep helpt, maar is niet zaligmakend. Work in progress. Ben nu iig voorlopig wel genezen van het hele pillen nemen om van de drugs af te komen. Toch blijft het fascinerend om je eigen proefkonijn te spelen."
"Mindless zei: Hangt wel een beetje van de dosering af, niet? Hoeveel mg nam je dan? Klik om te vergroten... De eerste keren: Eind van de middag 0.5 mg. Daarna rond bedtijd nog 0.5 mg., want waarom ook niet etc. Kan er nog 0.5 mg bijgenomen hebben, maar die paar dagen waren een grote waas. Later 0.25-0.15 mg per dosis. In de afkick: 2 dagen nada, daarna 0.25 mg op de rand van een seizure. 1 dag nuchter daarna afbouwen van 3-2-1 x 0.15 mg per dag EDIT: als het aangeboden wordt in pillen van 0.5 mg is het nogal makkelijk om er eentje extra te snoepen."
"Ter vergelijking met fluetizolam: een week lang 1 mg + een fles wijn en ik had de volgende dag 0 negatieve effecten."
"Mindless zei: Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo. Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo. Klik om te vergroten... Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan."
"LucidLucy zei: Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken. Klik om te vergroten... Achteraf kijk je een koe in de kont. Het helpt ook niet echt dat ik gewoon stronteigenwijs ben. Toch ben ik dusdanig geschrokken van deze shit dat ik inmiddels weer volledig clean ben. Ondanks een winterdepressie en het uitvogelen waar de symptomen vandaan kwamen. Voornemens voor het nieuwe jaar enzo. Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA. Klik om te vergroten... Mijn bloeddruk is normaal laag, dus ik heb wel wat marge. Gelukkig heb ik familie met een hoge bloeddruk, dus ik herken de verschijnselen. Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel... Klik om te vergroten... Helaas kom je daar pas goed achter nadat je al diep in de shit zit. Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten? Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen. Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie. Klik om te vergroten... Tot nu toe een keer normale therapie bij de lokale psych praktijk voor angststoornis en een voor verslavingen. Het kwam erop neer dat ik even goed mijn hard luchtte en daarna compleet dichtklapte voor meerdere sessies totdat de psych opgaf. Niet echt intensief dus en geen gecombineerde problematiek dingen. Als ik weer terugval ga ik wel gewoon het volledige klinische traject in, want ik ben dit goed zat. En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA? Klik om te vergroten... AA heb ik al eens gedaan, maar het was niet echt mijn ding. Nare verhalen heb ik al van mezelf en ik heb een sterke aversie tegen de macht buiten mezelf leggen. Wat destijds niet hielp was dat ik gedwongen werd door mijn ex en bij een religieus getinte groep terecht kwam. Een kennis liep bij een andere groep, maar dat heeft me niet echt overtuigd dat dit iets voor mij is. Ik zit tegenwoordig bij een groepje zen boeddhisten en dat helpt aardig. Meditatie heeft me door de ergste afkick heen geholpen."
"LucidLucy zei: Als een meeting je alleen maar nare verhalen geeft, is het sowieso geen succes. Cowboy verhalen en narigheid kennen we allemaal. Er moeten oplossingen te halen zijn, anders is er weinig nut aan. Maar dat vergt een clubje mensen op de meeting die ook echt actief met stappen bezig is. Groepen verschillen nogal van elkaar. Ben hier.in de buurt één keer bij een AA groep geweest, en daar zat geen structuur in en leek ook meer een praatgroepje. Zo zijn er ook twee CA meetings in de buurt die me niet lekker liggen. Maar ik heb ook twee NA en een CA meeting per week waar ik me helemaal thuis voel. Klik om te vergroten... Woonde destijds in een ander land, andere stad. Een kennis van me die in de buurt (NL) woont liep ook bij AA. Dit gaf me dezelfde indruk van nare verhalen en religie. Hij gaf een paar jaar praatjes bij verschillende afkickdingen en viel toch terug nadat hij wat tegenslag had. Ik weet dat verslaving moeilijk is, maar dit geeft me geen vertrouwen in de methode. Dat kan ook erg veel helpen. Ben zelf ook veel bezig met Zenmeditatie. Ik probeer het tweemaal daags te doen, lukt niet altijd. Maar ik doe het nog maar enkele maanden. Dus ben nog zoekende. Daarvoor wel veel gemedieerd, maar vaak geleid of zonder denkwijze erachter. Zen helpt wel moet ik zeggen. Klik om te vergroten... Ik zit inmiddels al 4 jaar af en aan bij deze groep. Het heeft me door een aantal moeilijke periodes heen geholpen. In het begin mediteerde ik idd 2 keer per dag etc. Nu probeer ik 1 keer per dag te mediteren en het meer te integreren in mijn dagelijks leven. Achteruitgang maar toch vooruitgang. Ik val regelmatig terug, maar dit geeft me gewoon een stabiele basis. Eerlijk gezegd voel ik dat ik langzamerhand een beter persoon wordt, ondanks alle verslavingsbullshit. Dit voelt gewoon als mijn ding. Rituelen zonder al teveel religieuze bullshit en wat er is kan ik negeren Er is een gemeenschap die niet lekker in zijn vel zit en er hard aan wil werken. De laatste keer dat ik langere tijd clean was, was mede dankzij dat. Mantras reciteren hielp met de ergste afkickverschijnselen (jaja, bidden etc). Bedankt voor de link, zal het eens bekijken."
"Dirkjan zei: Zolang je de kern van het probleem niet oplost zal de drang naar alcohol blijven en die kan je verplaatsen met benzos maar dat lost het niet op. Dat is slechts het probleem verschuiven naar een ander middel. Als je door je ontwenning wilt slapen gebruik je diazepam van de huisarts, dat is de veiligste meest berekenbare en geteste benzo. Klik om te vergroten... ^can confirm In mijn geval wilde ik gewoon op korte termijn afkicken zonder de gebruikelijke angstklachten en insomnia. Dan vind je benzos, zoek je de snelst beschikbare zonder gezeik met het zorgsysteem. Et voila, you get screwed over. De achterliggende psychologische problemen behandel ik wel als ik niet onder invloed ben."
"BTW, ik ben niet heel bekend met de regels voor dit forum. Als een mod vindt dat dit te veel OT is. voel je vrij om dit te verplaatsen."