Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoe gaat het nu?"
"Om even te reageren op jouw startvraag (al zie ik dat er al 2 maanden niet meer gereageerd is) Ik denk dat je de redenen om te stoppen niet aan andere moet vragen; tuurlijk weet jij dat wel. Je weet dat je er financieel op vooruit zal gaan, dat je gezondheid beter wordt, je gaat mogelijk beter ruiken, eventuele psychische klachten verminderen of verdwijnen op de lange termijn etc. net zoals de redenen die hierboven gegeven zijn. Ik geloof heilig dat jij dit zelf ook weet. De reden dat ik 'vraagtekens' zet bij jou vraag is omdat het mij lijkt dat andere mensen geen redenen voor jou moet verzinnen, maar dit vanuit jezelf moet komen en dat dit eventueel dan ook een drijfveer kan zijn. Misschien beleef jij de opgegeven redenen helemaal niet als negatief; dan zou jij voor jezelf redenen moeten opstellen."
"Hoi iedereen! Ik wil binnenkort wellicht DMT gaan gebruiken, maar zit nog wel met wat vragen. Om deze vragen te ondersteunen zal ik wat (hopelijk korte haha) achtergrondinformatie geven. Ik ben qua psychedelica bekend met truffels en 2cb. met 2cb heb ik nog nooit problemen gehad, maar met truffels ben ik wel kort 5 minuten in een hele heftige bad trip beland, die gevoelsmatig uren leek te duren. Als ik daarop terug kijk denk ik dat voor mij het engste is dat ik bij de truffels aan de ene kant normaal was, maar aan de andere kant er zo enorm veel in mijn hoofd omging dat ik naar 2 werelden werd toegetrokken, overal tussen in viel en daardoor ook niet aan van deze 'wereldjes' kon vastpakken, want ik zweefde tussen deze eilandjes/wereldjes in. Nu weet ik dat DMT een sterker hallucinogeen is, maar ik denk dat ik hier minder van in paniek raak omdat ik het idee heb dat je bewustzijn bij DMT zodanig verstoord is dat je geen onderscheid kan maken tussen het 'zijn van wat je normaal bent' en het zijn van wat je bent tijdens DMT gebruik' omdat je in zo een andere wereld bent (ten opzichte van truffels, waarbij ik een dualistisch gevoel had) denk ik dat ik daarom ook niet dwangmatig op zoek ga naar de 'normale' wereld, simpelweg omdat ik die dan niet denk te ervaren en daarom DMT ook beter over mijzelf heen kan laten komen. Welnu, heb ik nog nooit DMT gebruikt dus ik vraag me af of er (ervaren) DMT trippers wat licht op mijn vraag kunnen schijnen, en dan met name het verschil in de beleving van hoe DMT inwerkt op wat je voelt (en of de heftigheid dus ook moeilijker onder controle te kunnen krijgen) dan truffels is. (Ik had een enorm sterke visuele trip op truffels) Bedankt!"
"Heftige ervaring! Zo kan trippen met andere mensen fijn zijn, maar ook in mijn ervaring alleen als iedereen 'goed' gaat, helaas weet je dat ook niet van te voren. Of de badtrip van je vriend invloed op jouw volgende LSD-trip gaat hebben is lastig te zeggen. Als je er nu al bang voor bent, dan zou ik het laten, of op zijn minst eerst proberen te verwerken, maar zelfs dan kan het nog onbewust een negatieve ervaring triggeren, wat dat betreft ben je op dat moment je eigen proefkonijn. *Ik denk trouwens dat je vriend wel degelijk getraumatiseerd kan zijn door de badtrip, in de vorm van paniekaanvallen of derealisatie."
"jasperelst zei: Ja dat geloof ik ook zeker. De paniek aanvallen zouden best een probleem zijn. Alhoewel ik deze jongen ken en je alles wat hij zegt wat milder moet nemen. En het jammere is dat hij niet kan in zien dat wij juist 4 uur lang voor hem hebben gezorgd i.p.v. bang gemaakt. Ja ik laat lsd zeker even links liggen, ook omdat je het niet te vaak moet hebben. Denk als het allemaal wat weg is gezakt ik er minder mee bezig ben waardoor ik er weer klaar voor ben Klik om te vergroten... Snap dat als je dat wel echt hebt gedaan, maar hij dat niet zo ervaart, dat niet fijn is. Maar goed, helder was hij ook niet te noemen, dus dan kan het best zijn dat hij dat vergeten is, of misschien op dat moment niet zo heeft ervaren, omdat hij nog bad bleef gaan. Het klonk iets meer als derealisatie trouwens (de omgeving als 'onecht' ervaren) Ik weet niet of het gebagetalliseerd wordt, maar jij kent je vriend natuurlijk beter, hopen dat hij er weer goed boven op komt en jij een goede trip kan hebben (en de mensen die mee trippen"
"Hoi! Na een lange tijd geen drugs geconsumeerd te hebben, heb ik er wel weer zin in. Binnenkort woon ik weer in Nederland en in mei komt een Schotse vriend langs om samen van psychedelica te smikkelen. Ik stelde 2CB voor, daar ik er redelijk wat verstand van heb. Heb in het verleden (naast wat andere middelen) ook truffels gedaan en dat vond ik niet relaxed. Veel te chaotisch en weinig grip. Resulteerde dus in een bad trip. Vind wat dat betreft 2cb beter stuurbaar, ook met een hogere dosis ja. Ik hoor vaak dat LSD beter stuurbaar is, wat is jullie ervaring hier in? Ik ben met namelijk opzoek naar psychedelica die wat minder verwarrend zijn dan truffels, maar anders dan 2cb. Ik ga bij 2cb voornamelijk heel erg in mijn hoofd zitten (niet op een vervelende manier, maar het voelt daardoor meer een interne trip) Thanks!"
"What about mescaline? Ik hoor dat het vaak beter stuurbaar is en een wat milder karakter heeft en meer gebaseerd is op introspectie? Ook als ik afga op de tripreports.."
"Klinkt eerder als een eventuele paniekstoornis. Je koppelt de nare ervaring die je toen mee hebt gemaakt aan de ervaringen die je nu doormaakt. De setting (cafe, festival, feestjes) is immers hetzelfde. Hierdoor ontstaat een vicieuze cirkel die je moet zien te doorbreken; overigens denk ik dat het gevoel wat je toen kreeg bij het nemen van XTC een bad trip was, door angst hiervoor kan je dit elke keer weer opwekken."
"jeffre3y zei: oke. alvast bedankt voor de reacties. ik moet zeggen dat ik op het moment van nemen van de drugs geen angst heb en ik met volle plezier ergens heen ga. maar op het moment dat ik op het feest ben komt het gevoel pas naar boven. Klik om te vergroten... Zoals je in je 1ste post aangeeft had je toen het gevoel dat iedereen je aankeek. Is het daarom niet waarom je het pas op feestjes krijgt? Ben je van te voren zenuwachtig?"
"jeffre3y zei: ik ben van te voren niet zenuwachtig. totaal niet zelfs. ook ben ik niet bang dat andere mensen het merken. want zo goed als iedereen gebruikt. en de enkele die niet gebruiken weten het toch van mij en de andere. Klik om te vergroten... Als je dat in je hoofd hebt; dat je niet bang bent dat andere mensen het merken omdat iedereen gebruikt, wat zou het voor jou dan uitmaken dat ze naar je kijken? Het is iets wat in je hoofd zit en wat niet daadwerkelijk gebeurt; maar stel dat iedereen wel naar je zou kijken; wat is daar vervelend aan? Misschien fijn als je daar bewust van wordt; ik herken mij deels in je verhaal. Ik heb dit zelf ook gehad na XTC gebruik. Je bent bewust van je angst; dat is goed. Ik kan nu niet veel anders zeggen dan dat ik zeker weet dat je niet een psychose zit en dat het voor jou nu belangrijk is om die ene keer van een 'bad trip' los te koppelen van de andere keren dat je naar een feest gaat. Ik denk dat dat bewustwording daarin je eventueel kan helpen, maar ik ben geen psycholoog o.i.d, spreek slechts uit ervaring. Je kan je altijd als het toeneemt of niet verdwijnt naar de psycholoog gaan of het drugs spreekuur bellen (die ervaring hebben met drugsgerelateerde klachten; wellicht meer dan een psycholoog heeft."