Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik ben gaan feesten met een vriend van mij, terplekke hoopten we nog md te kunne regelen. iemand kon ons een gram md verkopen voor een iets hoger dan normale prijs. we gingen hier op in en ik proefde eerst omdat ik er het meeste ervaring met had, mijn vriend had naar eigen zegge hier ook al ervaring met, dus ik deed 2 kleine kristalletjes in mijn drinken en proefde aan mijn vingers, de bitterachtige smaak zat er wel in en ik merkte vrij snel dat het straf spul was. ik gaf de raad aan mijn vriend van ook een 2 tal kleine kristalletjes op te lossen in zijn drinke. toen ik achteraf een slokje nam van zijn drinken was het zo bitter en vies dat de cola smaak helemaal onderdrukt was, hij had er blijkbaar heel het zakje ingedaan... dus ik eiste mijn helft op en we feesten verder, het kwam na een normale duur van 30 min op en best sterk. ongeveer 1.5 uur later krijg ik een bericht om naar buiten te komen omdat er een ambulance komt voor mijn maat. toen ik hem zag was heel zijn gezicht verkrampt en was hij volledig aan het trillen (typische verschijnselen bij overmatig gebruik), ik dacht dat het wel over zou zijn na enkele uurtjes. ik zelf had op die moment ongeveer 1/4 tot 1/3 van die gram opgebruikt en ik voelde hem wel goed ik zelf weeg ongeveer 50 kilo ik ben 1m65 mijn vriend weegt er ongeveer 70 en is 1m80 dus ik dacht dat het wel in orde zou komen. met de ambulance is hij dan naar het ziekenhuis gebracht, onderweg hebben ze hem blijkbaar moeten reanimeren, dan hebben ze hem in een kunstmatige coma gehouden voor een nacht en nu gaat hij ontwaken blijkbaar. Maar de bloedtest die was afgenomen gaf als uitslag NIKS md enkel ghb, terwijl de uitwerking uitzicht en smaak volledig overeen kwamen met md. is er een andere vorm van ghb die gelijkt op md? ik kan er niet meer aan uit"
"ik heb van dezelfde beker als die waarvan hij dronk ook geproefd, met de duidelijke kenmerken van veel of zuivere mdma, waaronder kaakklem, verhoogde intensiteit, niet kunnen stil staan, lichte hallucinaties, .... mijn kammeraad had ook vrij duidelijke kenmerken van mdma gebruik. terwijl ghb toch totaal anders is (dacht ik toch, ik persoonlijk heb nog geen ghb gebruikt). ookal is het niet getest het drug, ik kan toch uitervaring zeggen met een 80% zekerheid dat dit dezelfde stof was als die dat ik heb leren kennen als mdma"
"ik ken de persoon in questie zeer goed, over zijn drug gebruik wist ik niet zoveel, ik was er van op de hoogte dat hij al coke had geprobeerd. aangezien hij zelf halvelings kwam aanzetten met het idee om MDMA te regelen ging ik er van uit dat hij er toch wel IETS over wist, of toch op zijn minst een ruw idee zou hebben over de dosering (ivm voormalig coke gebruik). toch probeerde ik nog zoveel mogelijk goede raad te geven (je kan nooit voorzichtig genoeg zijn en ergens vermoede ik al dat hij on ervaren was met MDMA omdat hij meteen nadat hij het was gaan kopen aan mij gaf om te keuren). tegen mijn raad in deed hij het hele zakje (1gram) in zijn cola, dan heb ik er een slok van genomen, en dan de resterende cola verdeeld. aangezien hij plots verdwenen was met een andere vriend van mij weet ik niet exact hoeveel hij nog genomen heeft, maar het genomen dosis van de hele avond tot in de ambulance (2 uur en 30 min) lag zeker tussen de 300-500mg. op het feestje mocht je geen bekers mee naar buiten nemen dus ik vermoed dat hij naar buite wilde omdat hij zich niet zo goed voelde en dan maar zijn cola met MDMA en zijn biertje adfundum naar binnen heeft gegoten (=worst case senario, met het gevolg van dus een 300 mg versprijd over 2.5 uur en dan nog een iname van 200 mg direct er achter) omdat hij alles ineens in zijn cola had gedaan schoot er helaas niets meer van over om te testen... er zat een kleine hoeveelheid poeder onder in het zakje maar dat leken mij meer verpulverde kristallen. 1 ding weet ik zeker en dat is dat hij zelf niets anders heeft toegevoegd, enkel wat in het zakje zat. toen we buiten zaten heb ik ook met de led-flitser van mijn gsm, die toch vrij fel is, zijn ogen gecontroleerd, zijn pupillen stonden zo wijd open dat er bijna geen iris meer was, de pupillen reageerden ook helemaal niet op het felle licht, zijn kaken stonden zo dicht opeen dat er geen speld tussen te krijgen was. hij had geen controle meer over zijn lichaam, en zijn ogen draaiden volledig in het rond tot zelfs af en toe bijna helemaal weg. maar het geen mij verbaast is dat ik het niet echt heb zien opkomen bij hem hoewel ik hem toch een beetje in het oog hield het was eerder plots dat alles samen kwam, ondanks dat hij op regelmatige basis een slok nam, en niet alles ineens. Over zijn medische toestand bij of na het afvoeren ben ik niet op de hoogte helaas. ik vertrouw alvast op het medische personeel dat hun deskundig oordeel hoger staat dan het mijne. bij een andere vriend van mij heb ik ook eens een 'overdosis' mee gemaakt, hij ging voor de eerste keer xtc nemen, ik was hier niet van op de hoogte tot ik hem buiten zag zitten wenen met zijn kaken op elkaar geklemd, hij had een eerste pilletje genomen en geen rekening gehouden met de tijd die nodig is tussen het innemen en het opkomen, dus had hij omdat hij nog niets voelde na 20min een tweede pilletje genomen. bij hem is het echter wel goed gekomen met hem wat te troosten, zoete drankjes en frisse lucht. Na enkele uurtjes was hij meer van de xtc aan het genieten dan dat hij er spijt van had, dus eind goed al goed. daar van uitgaande zag ik afgelopen weekend de ernst van de situatie niet in, alle geluk heeft die vriend die mee buiten was meteen een ambulance gebeld. anders was het misschien te laat geweest... alvast bedankt voor de info en steun, dit is een grijpende ervaring waarvan ik hoop dat niemand het moet meemaken. mensen met nog meer info of enige ideeen/ophelderingen, post maar"
"overlaatst was ik onderweg naar huis en zag ik in sommige bomen of andere voorwerpen mensen, maar meer cartoon mensen. toen ik in mijn bed lag en probeerde te slapen kreeg ik trips over de beleefde avond en kon ik de echte wereld van mijn trip niet meer onderschijden, ik was ook aan het praten in mijn slaap omdat ik niet volledig sliep maar gewoon zwaar aan het trippen was."