Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik zie lampen die ik net niet gezien had, een overvloed aan kleuren komen op mij af. Ik voel vanuit mijn tenen een warmte opkomen die tot mijn vingertoppen door mijn lichaam giert. Als ik diep in adem voel ik het nog intenser en mijn kaak klappert mee ik zou het kunnen beschrijven als een soort rilling. Alles voelt op dat moment goed, ik wil hier blijven staan maar ik vind het ook goed om verder te lopen. Ik ga terug om naar de afgesproken plaats te gaan waar mijn vrienden zijn. Wat ben ik blij om mijn vriendin te zien, ik knuffel haar en begin een waterval aan verhalen te vertellen. Ik praat snel en veel, maar plotseling hoor ik de muziek en ben ik bewust van welke muziek er wordt gespeeld. Ik voel weer die warmte door mijn lichaam gieren, de lichten komen als vuurpijlen op mij af, ik kijk naar de mensen maar kijk ook dwars door ze heen, alles is goed, alles is goed... Na drie flesjes water het afgelopen uur heb ik nog steeds dorst, inmiddels de andere helft van de xtc pil al naar binnen gedaan. Ik dans op de plek waar ik voor mij gevoel al uren sta, ik voel me heerlijk. Als ik naar de bar wil lopen merk ik dat ik buiten balans ben, ik sta strak."
"Zenuwen gieren door mijn lijf heen, gezonde spanningen noem ik ze gewoon om het te reguleren. De gedachten bij de xtc pil schieten er verschillende dingen door mijn hoofd heen, een bepaalde angst die ik nog steeds na zoveel keren en verschillende soorten drugs gebruikt te heben niet kan plaatsen. Daarnaast het gelukkige gevoel dat ik wil hebben en optimaal wil genieten van de xtc. Beginnen met een halfje, ik heb al aardig wat gedronken. Dit doe ik normaal niet, ik drink geen alcohol met combinatie van drugs maar nu heb ik een fles wijn leeg en xtc pillen in mijn zak zitten. Ik probeer het zo snel mogelijk door te slikken, mislukt. Ik proef de bittere, vieze smaak van de pil. Water, ik wil zo snel mogelijk water hebben. Door de mensenmassa been ik mij naar de bar, onderweg zie ik verschillende klapperkaken, grote pupillen, strakke bekkieÅ› en her en der mensen die tegen of op de grond hangen. Na een half uur sta ik in de rij van de wc en ik voel de pil langzaam inklappen, nu moet die rij wat sneller gaan want ik voel me niet goed worden. Ik haat het feest en ik irriteer mij aan alles om mij heen, de mensen die staan te dansen, dat lelijke meisje dat staat voor te dringen, mijn outfit en die stink dixie toiletten. Als ik eindelijk op de wc ben aangekomen ga ik zitten en voel langzaam een soort duizeligheid, mijn kaak begint een beetje heen en weer te gaan en plotseling ga ik over mijn nek. Wow wat luchtte dat op, ik blijf nog even op de wc zitten en ga terug naar het feest. De wcdeur doe ik open en zie opeens de kleuren die net grijs en grauw leken opklaren, Mooie felle kleuren zie ik overal. Ik heb het ongelooflijk warm, zweetdruppels staan op mijn voorhoofd."
"Niksie zei: ha goedendag, DE gouden tip tegen een klap kaak is een fopspeen! het klinkt misschien raar, maar ik heb tijdens Fusion of Dance ( Festival ) een fopspeen in mijn mond geduwd gekregen en geloof me; het is alsof je de 7e hemel instapt! geen klapkaak, geen kapotte lippen en/of tanden, maar heerlijk sabbelen tijdens het losgaan! oke, het geeft wel reacties bij mede feestgangers, maar daar ben ( teminste ik niet ) echt niet mee bezig met wat andere van me denken. Klik om te vergroten... Klinkt wel prima eigenlijk! Afgelopen weekend weer heel m´n tanden lopen knarsen en lopen klapperen, alleen jammer dat het zo raar staat... Lijkt me wel een grappig gezicht een heel festival/feest vol met mensen met een fopspeen."
"mandragora zei: Ik zou zeggen accepteren, als je constant gaat bezig zijn om te denken dat je niet 'mag' klapperen ga je niet ten volle kunnen genieten lijkt me. Het zal lukken voor eventjes maar wanneer je terug 'in the moment' zit zal je zien dat je weer een tijdje onbewust aan het klapperen bent..., voor mij vroeger was het ook een hopeloze zaak , gewoon laten gaan die kaakjes. grts Klik om te vergroten... Het is niet echt dat het niet mag van mezelf, want op dat moment maakt het mij niet uit wat anderen van mij denken oid. Maar het is bij mij altijd zo extreem, het voelt alsof mijn kaak een keer uit de kom klappert en dan ben ik ver van huis denk ik. Ik heb trouwens wel ontdekt dat het bij sommige xtc ietsje minder is, dan staat ie wat strakker zeg maar."
"Sherlock zei: Een goeie dosis magnesium zorgt er voor dat je minder last hebt van klappertanden! Klik om te vergroten... bedoel je dan gewoon de magnesium tabletten? Ik hoor er vaker wel mensen over. Zijn die gewoon bij de plaatselijke drogist te koop?"
"Hallo allemaal, Ik heb een vraag aan jullie, ik gebruik op festivals xtc en soms wat coke erbij. Dan ben ik de hele dag helemaal van de kaart. Nu het festival seizoen weer begonnen is en ik een aantal tickets al heb, heb ik een probleem. as zaterdag ga ik naar een festival (met xtc), maar ik moet de volgende dag werken. Ook de week erop heb ik precies hetzelfde, zaterdag festival en zondag werken. Ik werk met jongeren met agressiestoornis en moet echt alert zijn op mijn werk (medicatie etc). Wat moet ik doen? Ik wil op zo´n feestje wel drugs gebruiken, maar ik ben de volgende dag meestal helemaal naar de klote. Vrij krijgen lukt ook niet en ziek melden is geen optie. Ik doe er altijd al alles aan om mijn kater zo min mogelijk te hebben (5htp-tryptofaan, drinken eten etcetc.) Wat zouden jullie doen????"
"Smartieenme. Je hebt gelijk een keertje zonder pillen is niet erg, ik kan ook naar festivals zonder drugs. Maar het vervelende is dat ik stééds op zondag moet werken en laten nou bijna alle festivals op zaterdag/zondag zijn. Mijn werk gaat uiteraard voor, maar een keer goed van de kaart gaan wil ik ook. Maar morgen ga ik lekker nuchter en genieten van de muziek, nu maar hopen dat het goed weer is want er is geen xtc die mij warm houd"
"Elisa zei: Hoi Festivals.... Herkenbaar voor mij toen ik nog regelmatig uitging en XTC gebruikte. Ik heb hele nachten doorgehaald om daarna wel weer zondagochtend om 11 uur op mijn werk zijn. (ook de hulpverlening, hier werk je nu eenmaal in de weekenden) Voor mij was 'losgaan' het gebruiken van 1 1/2 pil en soms een beetje pep. Ik deed dit alleen als ik niet hoefde te werken. Als er een feest was en ik moest werken, dan hield ik het bij 3/4 of max 1 pil.(lag aan de sterkte) Als ik thuiskwam nam ik multi vitamine met veel water en 1 a 2 bananen. Ook al had ik maar 2 of 3 uur dat ik kon slapen, dan zette ik mijzelf er gewoon toe dit ook te doen. Ik gaf nooit toe aan het brakke gevoel en dit is vooral een mentale kwestie. Ik denk dat je vooral jezelf steeds bij de les moet houden en je bewust moet zijn dat wat je voelt (beetje moe, gammel) door de nacht ervoor komt. Die 8 uur werken kom je echt wel door. Misschien is het goed de keus te maken van wel uitgaan, maar bijv minder xtc nemen (de eerste pil werkt toch altijd het lekkerst) en hiernaast de coke te laten voor wat het is. Ben je wel lekker even uit en daarnaast ben je nog redelijk in staat om te werken. ga alleen niet 'door' omdat je nu toch eenmaal al wat op hebt. Dit vergt dus discipline. Ik benoem expres niet dat je maar zonder moet gaan, want dat weet je zelf wel. Groet, Eliza Klik om te vergroten... Hoi Eliza, Bedankt voor je berichtje, Helaas is het inderdaad in de hulpverlening steeds in de weekenden werken. En natuurlijk hulpverlening en de combinatie drugs is ook niet echt waar veel mensen het over hebben in het vak, Afgelopen weekend heb ik eigenlijk precies gedaan wat je schrijft. Ik heb het bij 1 pilletje gehouden en ik ben op tijd naar bed gegaan. Van te voren het ik nog htp5 geslikt, wat voor mij altijd enorm helpt tegen de kater, De volgende ochtend heb ik ontbeten met een banaan en jus dorange en maar geaccepteerd dat ik gewoon moet werken. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad en het beviel me prima! Ik had wel zaterdag de hele tijd in m´n hoofd van ik moet werken, dus ik niet zo veel. Dus een halfje en 2 x een kwartje. Ik had wel het gevoel dat het, het steeds net niet was zeg maar. Maar dat is waarschijnlijk ook maar iets psychisch! Toch maar een keertje een heel weekend vrij vragen"
"SmartieAndMe zei: festivals zei: Smartieenme. Je hebt gelijk een keertje zonder pillen is niet erg, ik kan ook naar festivals zonder drugs. Maar het vervelende is dat ik stééds op zondag moet werken en laten nou bijna alle festivals op zaterdag/zondag zijn. Mijn werk gaat uiteraard voor, maar een keer goed van de kaart gaan wil ik ook. Maar morgen ga ik lekker nuchter en genieten van de muziek, nu maar hopen dat het goed weer is want er is geen xtc die mij warm houd Klik om te vergroten... Haha oké dan. Kun je niet een keertje vrij nemen dan? Want het is niet alleen zonde als je verrot op je werk staat, maar ook als je een keertje lekker van de kaart gaat met in je achterhoofd dat je morgen moet werken. Is veel relaxter feesten als je een keertje vrij hebt! Klik om te vergroten... Ja klopt, afgelopen weekend het rustig aan gedaan en met 1 pilletje de hele dag gedaan. Dit was het eigenlijk net niet allemaal. En ook zat het steeds in mijn achterhoofd dat ik moest werken, op tijd moest slapen etc. Ja, ik heb gelukkig het weekend van extrema vrij. Maar ik werk veel in de weekenden, het rooster ligt al vast en het is in de vakantietijd heel erg lastig om te ruilen helaas!"
"Heeft er iemand tips tegen de welbekende klapperkaak? In vergelijking met andere mensen heb ik het echt heel erg, tenminste als ik het vergelijk met de mensen die ik ken. Als ik er aan denk beginnen mijn kaken al te klapperen (bij wijze van dan natuurlijk), ik heb het bij verschillende soorten xtc en eigenlijk alles waar MDMA inzit. Bij een lage dosis beginnen mijn kaken al te klapperen en dit houdt lang aan, zelfs als ik muziek luister een dag of aantal dagen erna danst mijn kaak lekker mee. Tijdens de trip eet ik lolly's en kauw ik op de stokjes, eet ik waterijsjes(tegen de zwelling van mijn lippen) Iemand gouden tips of gewoon maar accepteren????"