Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mjjn vriendin heeft 15 maanden in detentie gezeten. Ging er verslaafd in, en kwam er clean uit. Ze is nu 2 maanden uit de gevangenis, en haar detentieprogramma is twee weken geleden beïndigd. Ze ziet er niet alleen heel goed uit, maar kijkt ook verlangend naar haar toekomst. Volgende week krijgt ze de sleutels van haar eigen flatje. Ik ben eigenlijk nog de enigste uit haar "oude" personenkring met wie ze nog contact wil hebben. Hier is wel een grote maar aan verbonden: Ik mag met niemand meer praten uit haar oude omgeving, of laten doorschemeren dat ik nog contact met haar heb. Het liefst zag ze dat ik snel ga verhuizen naar een andere omgeving, vooral omdat ik de laatste tijd enkele aanvaringen heb gehad met haar dealer die nog een openstaande rekening van haar wil vereffenen. Ik had sinds oktober (toen ze nog in detentie zat) na een meningsverschilletje niks meer van haar gehoord, wist via haar moeder dat ze weer vrij was, en ook bij haar in huis woont, maar afgelopen dinsdag (op mijn verjaardag) stond ze opeens met haar moeder voor de deur om me te feliciteren. Vrijdag werd mijn telefoonaansluiting opgeleverd, en ik moest haar even bellen als ik weer telefoon had. Woensdag en donderdag ben ik weer bij haar en haar moeder geweest, en moest ik even bellen als ik weer thuis was (mijn auto is kapot, en van haar naar mij thuis is 8 km). Vooralsnog zijn we gewoon goede vrienden, al wil ze me geen valse hoop geven, maar ze wil ook niks uitsluiten. Het is natuurlijk te hopen dat ze stand houdt, maar ze wil echt niks meer te maken hebben met die personen uit haar vorige leven. Ik hoop voor haar dat ze ook volhoudt als ze niet meer bij moeders inwoont, en op haar eigen flatje zit. Al is het nog geen 200 meter van haar moeder vandaan. Lieve moeder: Je kunt je zoon helaas niet helpen. Hij moet het zelf zien te klaren. Maar je kunt hem wel steunen. Heb ik ook steeds met mijn vriendin gedaan. Blijf hoop houden in de toekomst, en gooi het bijltje er niet bij neer als het even niet goed gaat. Nu zit jouw zoon niet in detentie, maar afkicken = afkicken."
"Eric zei: Dat is zo WAAR ALS WAT !!! Afkicken moet je ZELF doen,ook niet voor een ander,voor een baan of:"Ik ga op vakantie en kom clean terug".Als je stopt moet je je problemen (om je heen of in je hoofd) oplossen.Als je vastzit\\weggaat of zo kom je terug in dezelfde wereld en als je je shit niet hebt "opgeruimd" zit je weer in hetzelfde schuitje.Dat wil niet zeggen dat je het niet op vakantie of in de bajes kan doen,je moet alleen wel alles goed regelen om je heen.Het is hard werk en een hele sterke WIL is nodig !!! Een goede dagindeeling is voor de meeste ook heel belangrijk !!! Ik wens iedereen heel veel sterkte,gezondheid en geluk,groetjes:Eric............. Klik om te vergroten... Ik ben het volkomen met mijn naamgenoot eens... Een goed voorbeeld van 'shit' opruimen is om geen contact meer te willen met mensen die je in de 'shit' kunnen brengen, en te kiezen voor een andere woonomgeving. Desnoods in de buurt van mensen die je lief hebt zoals vrienden en ouders. En... open staan voor hulp van bijvoorbeeld maatschappelijk werk, budget beheer etc. Dit in combinatie met je eigen wil brengt je heel ver."