Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Ik drink eigenlijk vanaf mijn 14e veel te veel alcohol, inmiddels ben ik 44 en drink de afgelopen ~10 jaar meestal 18blikjes bier per dag. Natuurlijk heb ik soms/vaak slechte 'ochtenden', maar met iewat passen en meten functioneer ik tot dusver zeer volledig (werk in de ICT en gaat mij wat dat betreft zeer goed). Volgens mij heb ik nu een grens bereikt .. ik ben gestopt met roken (rook serieus vanaf m'n 18e) en wil nu volledig stoppen met drinken. Stoppen met drinken heb ik op mijn eigen houtje twee keer eerder gedaan (maanden lang) en eigenlijk zonder echte problemen (zat braaf aan de Cola oid op feestjes etc). Nu lukt het mij zomaar niet meer en/of kan mij er niet toe zetten, langzaam verander ik in een plofkÃp en merk dat mijn gezondheid hard achteruitgaat ... voor de eerste keer maak ik mij nu zorgen over mijn gezondheid (had ik 'natuurlijk' eerder moeten verzinnen). Mijn vraag ... een positieve (luchtige) hart onder de riem moet mij sterken . Erwin."
"Re: Heel overmatig alcohol gebruik en (nog) steeds ~function Allemaal heel erg bedankt voor de tips met echte achtergrond 'kennis' !! Na mijn laatste bericht is er niets veranderd behalve dat ik mij er meer en meer zorgen over maak .. toch kom ik nog niet los van de gewoonte. As weekeinde is er weer veel te veel gelegenheid om te drinken (en anders creeër die gelegenheid natuurlijk weer ). Ik ben dat zuipen helemaal 'zat' ... morgen hoop ik 'dag 1' zonder drank neer te kunnen zetten. Thanks!"
"Re: Heel overmatig alcohol gebruik en (nog) steeds ~function Wederom heel erg bedankt allemaal!!! Ik ben ondanks alle waarschuwingen toch weer eigenwijs geweest en op eigen houtje voor een cold turkey gegaan. Dit is idd best lastig geweest en heb mij ziek moeten melden op mijn werk, hartkloppingen, zweten, trillen, paniekaanvallen?! en meer 'vreemde zaken'. Note dat ik nogal een verleden heb die ik wegdrink en ook stevig aan de antidepressiva zit. Mogenlijk dat door de antidepressiva het gelukt is, maar drink nu al een week geen druppel alcohol meer en voel me nu al een stukje beter! Ik mis het wel hoor maar lijkt vaak gerelateerd aan een 'honger' gevoel ..op zo'n moment maak ik een paar broodjes kaas . En die momenten waar het 'legaal' zuipen is moet ik de aankomende weken maar afslaan. Het is mij duidelijk dat het voor mij wel of geen drank is...maw lijkt er op dat ik nooit geen druppel meer moet drinken."