Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik ben zo iemand die normaal gesproken stilletjes de berichtjes leest zonder al teveel terug te posten maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig geraakt naar het volgende: Ik weet dat alle opiaten zowel lichamelijk als geestelijk verslavend zijn en dat een kosten/baten analyse geen kwaad kan alvorens je de draak gaat najagen (volgens mij kost een opiaat lichamelijk en geestelijk bijna altijd meer dan dat het je oplevert, maar goed....) Ik vroeg me dus af, zijn er verschillende gradaties van de verslavende werking tussen de onderling verschillende opiaten? Heeft iemand die heroïne gebruikt meer/minder/evenveel kans op een lichamelijke verslaving als iemand die opium gebruikt? Wie kan daar wat meer over vertellen? Bvd, Pete"
"Ik kwam gisteren in de bibliotheek van Brussel het boek "Opium. Het zwarte parfum, kunst en geschiedenis van een verloren ritueel" en ik wilde ten eerste zeggen dat dit boek absoluut de moeite waard is als je geïnteresseerd bent in opium-gebruik door de jaren. Dit boek geeft een overzicht van 6000 v. de jaartelling to WOI (toen het pure opiumgebruik op zijn einde liep en verschoof naar morphine en heroïne). Nu las ik in dit boek dat sommige van de mensen die in opiumkits werkten een tattoo van een zwaluw tussen duim en wijsvinger hadden en dat deze leek te fladderen wanneer ze de nodige breiende beweging met twee naalden maakten tijdens het rookbaar maken van pure opium. Wie heeft weleens zo'n tattoo gezien of kan er zelfs een plaatje of filmpje van vinden??? Verder vroeg ik me nog af of opium vandaag de dag nog puur te verkrijgen is omdat pure opium véél minder verslavend is dan dros (al deels verbrande opium), heroïne of morphine. Het is natuurlijk zo dat de lagere bevolkingsklassen dat niet konden betalen en daarom verslaafd raakten door het roken van dros (40% verslavender!!!!!), maar de hogere bevolkingsklassen (rookten pure opium) kwamen er behoorlijk goed vanaf (behalve dan degenen die meenden elke dag te moeten roken). Anyway, ik hoop dat iemand me kan helpen en als je zelf vragen hebt over deze "plant der vreugden" stel ze dan gerust!!"
"Shroomie zei: opium kan je makkelijk zelf kweken, google s wat naar opiumpapaver/slaapbol/papaver somniferum... Klik om te vergroten... Ik weet het. Toch is het proces om van ruwe opium pure opium te maken niet gemakkelijk..... Misschien heeft iemand daar meer tips over?"
"Shroomie zei: elchivato zei: Shroomie zei: opium kan je makkelijk zelf kweken, google s wat naar opiumpapaver/slaapbol/papaver somniferum... Klik om te vergroten... Ik weet het. Toch is het proces om van ruwe opium pure opium te maken niet gemakkelijk..... Misschien heeft iemand daar meer tips over? Klik om te vergroten... je maakt toch gewoon lichte sneetjes in de slaapbol, een daar vloeit ruwe opium uit, die laat je dan drogen en verzamel je ... toch niet zo moeilijk? Klik om te vergroten... Het is sowieso niet zo simpel als dat je het stelt Shroomie; ruwe opium winnen is één ding maar het verwerken tot rookbare pure opium gaat gepaard met een proces dat onder andere het uitkoken van het vocht en het activeren van bepaalde alkaloïden bewerkstelt. In het boek van F. Bertholet en staat dat het roken van pure opium niet zozeer directe (dus wel na langdurig, regelmatig gebruik) schade toebrengt aan het gestel terwijl dros een negatieve werking op de leverfunctie heeft en daarbij ook nog eens meer afhankelijk maakt. Ik zal jullie het exacte antwoord even schuldig blijven omdat ik zo niet weet welke alkaloïden dros zoveel schadelijker maken dan "gewone" pure opium, maar ik weet dat het komt doordat dros al een keer gebrand is. Chinese adel rookten zelf pure opium en gaven vervolgens het restant (dros) aan hun bedienden die er dus veel slechter aan toe raakten dan hun meesters. Anyway.... kga nu maar even aan de hasj (bij gebrek aan beter ) haha!"
"jcp zei: We kunnen natuurlijk ook meteen net als toen in den haag gaan lopen dreigen om lsd in het drinkwater te pleuren :P Klik om te vergroten... Beetje jammer alleen dat dit destijds de voornaamste reden was LSD ook maar onder de opiumwet te sodemieteren! Het is de publieke opinie waar we tegen vechten... De meeste Nederlanders (lees net zo goed Belgen) hebben een ernstig vertekend beeld als het om het even welke drugs gaat. (alcohol en nicotine worden, typisch genoeg, door de gemiddelde Nederlander niet echt tot drugs gerekend) LSD, paddo's, wiet en hash staan niet eens in de top 20 gevaarlijkste drugs terwijl nicotine en alcohol beide in de top 5 staan..... Maar ga maar eens op straat vragen wat mensen denken wat er gevaarlijker is. Beeldvorming..... als je die kunt veranderen wordt het pas interessant voor politici. Ik bedoel, er is nu geen politicus die zijn nek gaat uitsteken om paddo's legaal te houden omdat er toch niet genoeg gebruikers (of sympathisanten) zijn om stemmen mee te winnen. (ik denk zelfs dat alle paddogebruikers in heel Nederland niet eens 1 kamerzetel waard zijn qua aantal) Dat is nu democratie mensen.....De meeste stemmen gelden (beetje jammer alleen dat ze elke mongool van 18 of ouder die denkt te weten wat het inhoudt mee mag stemmen zodat we een kutsysteem krijgen waarin een zooi kristelijke partijen tegen de bevolking zegt: "Jullie zijn allemaal te onverantwoordelijk om je daar mee in te laten, jullie kunnen nog geen eigen beslissingen nemen." One law for Lion and Ox is oppression - William Blake (1790) Als William Blake dat al in 1790 kon bedenken waarom luistert er dan nog steeds niemand naar?"
"Riel zei: wat een kut besluit!!! ... ten slot en het belangrijkste punt: onze voorouders gebruikten de paddestoelen al. sinds de mensheid zelf worden de paddo's gebruikt. hoe kunnen ze dat nu gaan verbieden??? pff ik laat me niet weerhouden Klik om te vergroten... I second that! De geschiedenis van paddo's gaat nog verder terug dan dat er mensen in Europa wonen. Misschien kunnen we uiteindelijk gewoon rendierenpis gaan drinken net als de siberische sjamaans. yummie!"
"LSD & Nicotine"
"Hallo iedereen, Een vriend van me is van plan morgen acid te pakken, maar hij lijdt op dit moment een beetje aan hooikoorts. Hij pakt daar anti-histamine pilletjes voor die heel goed werken (bestandsdeel: cetirizine hydrochlorine) en vraagt zich nu af of je wel acid kan pakken in combi met anti-histamine... Weet iemand hier iets over? Nog meer hooikoortsige trippers hier? Alvast bedankt"
"Ideaal... bedankt voor jullie reacties!"
"Bedankt voor de reacties! Het is perfect gelopen, heerlijk getript... 't was"