Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ArieKanariE zei: misschien wat crux, maar wat is er unfair aan iemand die een spuit in zn arm steekt en daar dood aan gaat? oorzaak - gevolg kan in mijn ogen niet duidelijker ... Zelfs al gaat het vaak om mensen die maar ten dele beseffen wat ze echt doen. Dat s misschien het enige unfaire aan drugs, voor je ermee begint overzie je de impact niet die ze op je kunnen leggen. En die impact is nu eenmaal variabel voor mensen. En dat geldt natuurlijk extra voor hele jonge mensen en hele gevaarlijke dope als bruin en wit, maar uiteindelijk weet zelfs een kind van 13 dat drugs gevaarlijk zijn, dat naalden pijn doen en dat je een beetje verrot wordt van drugs. Als je het dan toch doet, kun je niet zeggen van ik wist niet dat het slecht was, dat weet iedereen. Maar dat het zó enorm slecht is en zo sterk kan zijn in het bepalen van je verdere leven dat weten de meesten niet, dat is wel unfair misschien, gewoon omdat je iemand niet kan zeggen hoeveel pijn iets doet, ze kunnen het alleen ervaren door het zelf te voelen ... en dan is het vaak te laat. het is pas echt unfair voor diegenen eromheen, die genen die een familielid of een vriend zien lijden en afglijden en het is nog veel meer unfair als je diegenen ondanks al je goede bedoelingen, niet kan bereiken. Medelijden met mensen die drugs gebruiken heb ik eigenlijk bijna nooit, ik denk altijd ach gosj die arme familie van die figuren ... ik weet nog donders goed hoe ikzelf was tenslotte. mooi geschreven btw sarori Klik om te vergroten... waar woon je?"