"Peppi en Coki zei:
Bobsacamano zei:
Pakt iemand deze op heb hier niet zon zin in....
Klik om te vergroten...
Nou nou Bob, dat mag ook wel wat aardiger :P
OT:
- Ik ben van plan om op 21 oktober weer te gebruiken, dus weer iets minder dan 2 maanden. Kan dit kwaad?
Ja dit kan kwaad, XTC laat een stofje, genaamd serotonine, in je hersenen in gigantische hoeveelheid vrij komen. Het duurt een tijdje voordat dit stofje wordt bijgevuld. Ook zijn je hersenen zo'n plotselinge lading niet gewend, en dus 'beschermen' je hersenen zich hiertegen door de serotonine receptoren (onderdeel van je hersenen dat door het stofje wordt geactiveerd waardoor je je dus beter gaat voelen) deels te deactiveren. Dit duurt erg lang (zeker een paar maanden) voordat dit grotendeels weer hersteld is. Elke keer dat je opnieuw XTC neemt, zal dit opnieuw moeten herstellen. Des te langer je wacht, des te beter het kan herstellen. Vaak wordt er aangeraden om 3 maanden te wachten. In jouw geval zou ik dan ook het feest op 21 (of 22, welke is het nou :P) te skippen en te wachten tot Oud & Nieuw.
- Als ik ga gebruiken, is het dan verstandiger om 2 pillen mee te nemen, met een hele te beginnen en die andere gebruiken om bij te pakken?
XTC veroorzaakt, naast dat het je serotonine systeem opfokt, hersenschade (door middel van oxidatieve stress). Veel instituten geven aan dat bij een hoeveelheid van 1-1.5mg MDMA per kg lichaamsgewicht per gebruik deze schade nog enigszins meevalt. Één zo'n pil van je (van 200mg) is, tenzij je echt zwaar bent, veel te sterk. Bijnemen veroorzaakt, omdat je dan vaak boven die 1-1,5mg MDMA gaat zitten, extra hersenschade. Het beste om te doen is dan gewoon een paar uur voor het eind van het feest in één keer 1,5 mg in te nemen.
- Als jullie het afraden om in oktober weer te gebruiken, hebben jullie dan alternatieven voor drugs die leuk zijn te gebruiken op een festival?
Er zijn verschillende dingen die je kan doen. Als het een beetje een trippy festival is, zou je kunnen overwegen om 2C-B/LSD te nemen. Dit zijn beide stimulerende psychedelica, alhoewel ik voor een eerste keer 2C-B zou aanraden (met een beetje speed om de bodyload te compenseren/extra energie - niet te veel, anders overheerst het de 2C-B trip en heb je voel je daar niks van). Ook zou je speed kunnen gebruiken. Dit hoeft niet per se gesnoven te worden, je kan het ook oraal innemen d.m.v. een bommetje, een capsule, of door het poeder in je drankje te doen.
- Ik heb veel gelezen over tolerantie opbouwen. Ik ben dus van plan om 22 oktober en met oud&nieuw weer te gebruiken. Als ik daarna een periode rust pak van 4-4,5 maanden compenseer ik dan? of is de schade dan al gedaan?
Je kan niet compenseren voor schade, aangezien deze (hoogstwaarschijnlijk) onomkeerbaar is. Sowieso is het beter om een langere pauze dan 3 maanden te hebben tussen gebruik dan korter, aangezien je hersenen dan beter kunnen herstellen en de 'tolerantie' dan minder is (dus je geen hogere dosis nodig om hetzelfde effect te krijgen).
Wat je wel moet weten is dat, zoals Bob ook al zei, de aantal keren dat XTC op zijn opperbest werkt, vaak op één hand te tellen is, ook al heb je meerdere maanden pauze ertussen. Misschien dat dit ook enige indicatie geeft over hoe zwaar dit spul is voor je hersenen.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie!
Ik weeg zelf 72 kilo(voor de duidelijkheid ). Ik wil het inderdaad niet voor mezelf verpesten, dus ik denk dat ik op dat feest van 21 oktober lekker dronken ga of iets dergelijks... En met oud en nieuw weer lekker uit mn dak. Het beste voor mij zou dus zijn om op dat oud en nieuw feestje een paar uur voor het einde een pilletje op te gooien van +- 100 mg.
Waar ik tegen aan zit te hikken is dat ik de vorige keren pas wat voelde na een hele van 200mg. Ik had deze ingenomen in een halfje, en 2 uur later tegelijk 2 kwartjes, en een uur na de laatste bijname voelde ik het. Komt de late inslag doordat het stukjes waren, en zal die van 100mg in 1x wel gewoon normaal inslaan? Of is dat iets waar je geen antwoord op weet?
Nog een vraag: de drugs die je voorstelde, als ik die gebruik, moet ik mijn rustperiode voor mdma dan weer op 0 zetten? Of gebruiken die drugs weer andere stoffen?
Thanks!"
In: Rustperiode XTC, alternatieve drugs
1-1-2024