Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik weet dat de Santo Daime kerk (Braziliaanse kerk maar zit ook in Nederland) ayahuasca als "sacrement" gebruiken om in contact te komen met externe of interne Goddelijke bron(nen). Is onder begeleiding. Verder kun je een kijkje nemen op www.degewijdereis.nl daar hebben ze allerlei psychoactieve planten voor spirituele ervaringen. Ik vind de smartshop ook vaak redelijk spirituele dingen hebben. Stop nooit met zoeken, kruiden (drugs) worden al vanaf de oudste beschaving gebruikt voor heilige doeleinden. Succes met je zoektocht, ik wil zelf ook spiritueel "leren"."
"Oke laat ik hiermee starten, ik heb nog nooit een psychose gehad, wel angstklachten en filosofische vraagstukken waarop ik stuk bleef lopen. Gisteren was ik het zat (mezelf opsluiten in angsten) en draaide een voor mij dikke wietjoint (weet niet precies welke soort was nog niet droog genoeg eigenlijk ik denk een goedkope haze overgekocht, wel uit de shop). Ik daag mezelf uit en ga comfortabel zitten op de wc (mag hier niet blowen), zet een muziekje van Lana del Rey op en begin te roken. Eerste drie suckjes echt eng, mijn hart begint al te kloppen vooral omdat de eerste thc door mijn lichaam begint te stromen. Dus ik denk als ik nu stop geef ik toe aan mijn angsten en ga zo comfortabel mogelijk zitten en rook rustig verder. Angsten zijn eigenlijk weggegaan en toen begon ik wel echt te trippen (sorry ik vind wiet zo sterk dat trippen wel een goede term is). Het leuke was dat ik eigenlijk een strijd aanging met mezelf en langzaam begin ik te snappen dat angst altijd al gebruikt is om mensen onder de duim te krijgen. Ik kan het nu neit zo goed omschrijven, de Illuminati is een term die veel "complotdenkers" wel kennen maar het komt er wel op neer dat er psychologische druk wordt uitgeoefend op deze generatie die niet meer bang is voor de kerk. Leuke filosofieën, als je kunt nuanceren. Verder dat gevoel van muziek en die high over mijn lichaam. Geweldig, ik ga er zometeen nog eentje roken. Van goede wiet gaat dat motortje in mijn hoofd toch anders draaien en vanuit een ander perspectief is de wereld zo slecht nog niet. Maar de echte machthebbers indoctrineren, it's time to go back to the 60's. Sex drugs en rock & roll, maar dan verantwoordelijker met het oog op zelfontplooiing en de magie van de mariijanaplant, verantwoordelijkheden dragen voor eigen acties maar nooit vastkomen in schuldgevoelens of angst. Ik leef weer, en ik dank de Hennepplant voor haar wijsheid en schoonheid!"
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale Ja het is een beetje vage tekst misschien. Ik geef je zeker gelijk dat blowen gevaarlijk is omtrent angsten, eigenlijk heb ik angst vrij goed uit mijn denkveld weten te krijgen en als ik wel slechte gevoelens krijg weet ik ook hoe ik ermee om moet gaan. En ik weet dat de thc niet door je lichaam heenstroomt als alcohol of zo, ik bedoelde dat ik expres meer wiet dan tabak (nauwelijks tabak eigenlijk want ik wilde de high) had gedraaid en door de thc mijn hartslag voelde stijgen en luchtwegen openen. Niet na de eerste hijs maar dat gevoel komt vrij snel bij mij. Over die complottheorieën, ik hou van filosoferen en het lijkt soms alsof ik high veel vrijer kan denken. Ik had later ook weer gerookt en met een paar mensen Bob Marley zitten luisteren en de "boodschap" van die muziek kon ik beter begrijpen. Love, peace and happiness, Bob Marley staat volgens mij voor het omarmen van het leven in alle liefde en vreugde, eerlijk is eerlijk: dat lukt mij een stuk beter met een lekker stukje stuff op Maar je hebt altijd heldere antwoorden Peptalk, dat vind ik wel chill."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale Op Uitjebol (die website) staat helemaal uitgeschreven dat de Hennepplant illegaal is gemaakt omdat het een duurzaam goedkoop materiaal is om papier mee te maken waardoor de papierindustrie (die best wel groter financieel gezien is dan je zou denken) in gevaar kwam. Bam, hennep kan je ook high maken maar de brandende vraag is of het niet illegaal is gemaakt vanwege economische redenen. Verder heb ik uit verschillende bronnen (die weet ik niet meer te vinden) dat de het illegaal houden van drugs de straatwaarde hooghoudt, maffia in stand houdt en de grootmachten van verschillende landen verdienen zo hun zwarte geld. Drugs is slecht, alcohol ook. Ik geloof dat mensen zo geïndoctrineerd raken met de angst voor drugsmisbruik en "junks" dat ze vergeten dat het probleem alleen hanteerbaar zou zijn als het legaal en daardoor goedkoper en gecontroleerder is. Mijn filosofieën/ complotten zijn meer gebaseerd op (moeilijk) controleerbare feiten maar er wordt druk op de samenleving uitgeoefend door de echte machthebbers die niet eens in beeld komen (rijk, kennis, omkopen, via media, hollywoodbeelden, reclames, misplaatste angsten en misschien ook echt spirituele (magisch/kwantumfysica - what the bleep do we know) macht) op deze samenleving die alleen nog maar gericht is op geld, consumentenslavernij! Zoek op internet the Armageddon conspiracy, ik heb nog niet alles uitgelezen maar daar staan soortgelijke dingen in. Illuminati, het schijnt dat Mischeal Jackson er al voor gewaarschuwd heeft maar door alle invloeden en naíviteit van de normale burger is er niet echt een lijn te trekken waar expres kwaad, geldlustigheid vandaan komt. Angst is altijd de beste manier geweest om een samenleving te beinvloeden op de manier waarop de leider het beste leek/lijkt. De kerk heeft ook de duivel gebruikt voor geld en macht, al zeg ik niet dat ik hiermee een stempel op het christendom druk, er is gewoon wel misbruik van gemaakt door het Vaticaan. Nou is religie een beetje weggevallen en worden we wel voor andere dingen bang "gemaakt". MDMA en LSD zijn therapeutisch gewoon bewezen helend voor hele diepe emotionele problemen (depressie, trauma's) en omdat iemand geld zag in deze MEDICIJNEN is het op de zwarte markt gekomen, werd er troep aan toegevoegd en toen werd het gevaarlijk. Ik steun ook "stichting open" die dit soort onderzoeken op alle niveau's onderzoekt zonder zweverig te worden. Keiharde feiten dat de farmaceutische industrie echt niet deugt! www.stichtingopen.nl - echt een aanrader voor de chemische nerds of psychonauten die weten dat er verschil is tussen medicinaal gebruik, recreatief gebruik of recreatief misbruik. De bronnen zijn niet allemaal even betrouwbaar maar als ik high ben kom ik vaak tot ideëen die erg plausibel zijn. En ik heb overal meer respect en liefde voor, waardoor ik soms het gevoel heb dat machthebbers liever niet willen dat we weer via ons hart gaan leven want dan raken ze hun enige machtmiddel kwijt: geld! Conclusie: Geld is een perfect ruilmiddel maar het heeft een hoop verziekt voor de onschuldige burgers. Er is zoveel manipulatie en omgekeerde complotten, meningsverschillen en angst dood en verderf gewoon omdat we materieel gezien veel te bang en/of hebberig worden. Ik durf te wedden dat als ik een ernstige ziekte krijg waar een moeilijke dure behandeling voor nodig is ik minder snel en minder goed behandeld zou worden dan iemand met geld en macht. lange tekst, het is een beetje chaotisch maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale ja, ik bedoel ook niet een hogere macht of zo, de samenleving is te materialistisch om solidair en eerlijk te groeien. En daar zitten wel valse en corrupte mensen achter, vooral in ontwikkelingslanden. En ik zei al dat het " complotdenken" is dat is vrijwel altijd kort door de bocht als je niet erin afgestudeerd bent. Daarom laat ik opties open, vertrouw gewoon netjes op de huidige wetenschap maar heb ik wel zo mijn twijfels bij sommige keuzes die gemaakt worden van hogere hand. Emotioneel denken is iets wat ik heel erg waardeer aan THC/CBD, het is niet realistisch (genoeg) maar je komt jezelf tegen in allerlei manieren wat het ook een beetje spiritueel maakt. Verder vind ik dat filosoferen dus echt leuk, het uitleggen is altijd wat moeilijker want ik heb geen wetenschappelijke basiskennis dus dan is het glad ijs om het "beter te weten" Maar geef toe: de wereld zou er veel beter aan toe kunnen zijn als we (collectief) solidariteit en educatie (met name culturele en kunstzinnige) hoger op het lijstje zetten dan een dikke mercedes en een barbiepop naast je die meer op je geld geil (!) dan je hart."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale PepTalk zei: Meeste waar je het over hebt ken ik zelf (oppervlakig) ook al ja. Hoewel ik het wederom redelijk kort door de bocht vind, heb je zeker een kern van waarheid. Echter, dat Micheal Jackson ons al eerder heeft gewaarschuwd voor macht en geld belustheid lijkt me sterk. Naar zijn levensstijl, houding en bezittingen kijkend. Daarnaast gaan middelen die legaal geproduceerd en verkocht worden alleen maar duurder worden in plaats van goedkoper. Over het gebruik en misbruik ervan (stijging of daling) kan over getwist worden, ik denk dat dit sterk per middel verschilt. Daarnaast zijn middelen als MDMA en LSD niet illegaal gemaakt omdat ze vervuild op de zwarte markt terecht zijn gekomen. Naar nieuwe middelen word erg veel onderzoek vericht mits ze farmaceutisch gezien (mogelijk) interessant zijn. Bij die onderzoeken word al snel duidelijk of het om direct schadelijke stof gaat en wat de medicinale voordelen zijn. Dan word het product ofwel verboden of op de markt gebracht. Vele stoffen raken ook gewoon op een lange lijst zonder dat er verder naar word omgekeken. Wanneer een middel op straat terecht komt en door misbruik of zelfs regulier gebruik blijkt het een gevaar voor de volksgezondheid te zijn word het verboden. Sommige stofjes worden uit psycho-actief oogpunt ontwikkeld en volgen vaak een ander traject qua illegaliteit omdat het rechtstreeks in de drugs scene terecht komt. Wat betreft het machtmisbruik: Ik denk niet dat er een bepaalde groep een of ander complot theorie uitvoert om het merendeel van de wereld bevolking onder de duim te krijgen. De huidige maatschappij ontwikkeld zich, en in de loop van de jaren zijn er bepaalde personen die gebruik weten te maken van dit systeem om er zelf (op welke manier dan ook) beter van te worden. Klik om te vergroten... Micheal Jackson was een beetje gek met zijn geld, wat hij gezegd heeft weet ik niet eens ik kan zijn hoge piepstem niet aanhoren in een interview. Dat zal inderdaad bullshit zijn, maar gek en geniaal loopt vaak wel heel erg in elkaar over?? MDMA is geen complot, maar wel het feit dat de media erg eenzijdig is over dit voor mij magische middel. Drugs is slecht, ondertussen moeten ze dat uitgebreid testen als ze dat bij cola zouden doen zou cola ook illegaal gemaakt worden. Maar goed iedereen zijn mening, ik vind het echt zonde dat MDMA niet meer gebruikt mag worden in de psychiatrie. Wat ze wel aan het onderzoeken zijn is het hormoon oxytocine, vooral bij psychopaten en autistische mensen. Dit hormoon komt in hele grote hoeveelheden vrij bij gebruik van MDMA en de farmaceutische industrie probeert dus een manier te vinden om dat hormoon op te kunnen wekken via een ander medicijn. Nu hebben ze alleen neussprays daarvan, voor onderzoeken nog vooral. Ik hoop dat ze hier iets mee kunnen niet heel de farmaceutische industrie is "slecht" maar geld zou geen rol moeten spelen bij mentale of fysieke klachten, toch blijft dit een probleem. De maatschappij zou gebaat zijn bij een eerlijkere verdeling van geld en macht, kennis en zelfontplooiing lijkt men minder belangrijk te vinden. De prioriteit ligt zo erg op geld dat we nauwelijks kunnen zijn/doen wie of wat we zijn en doen."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale Ja het kan obsessief worden, gewoon loslaten als het allemaal teveel wordt denk ik. Ik heb geen zin om de realiteit te negeren zoals die is maar ik heb inderdaad ook geen zin om als een depressieve kluizenaar aan een joint lig te lurken. Ik probeer juist het leven te omhelzen met alle passie die ik heb, daarbij wil ik blijven leren en dat brengt soms risico's met zich mee. Maar ik leef zoals ik ben en wil niet leven naar het beeld van een kapitalistische maatschappij. Geld sex en macht is vaak waar het om draait, maar voor mij blijft liefde kosteloos maar waardevol, macht een gevaarlijke positie die open en eerlijk gedragen moet worden en geld alleen een papiertje zodat we niet met geiten hoeven rond te lopen om bloemkool te kopen."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale Carlo86 zei: "They don't really care about us" Klik om te vergroten... En daar ligt de oorzaak van dit hele gebeuren. We leven in een wereld met miljarden egoïsten, de eerste prioriteit van iedereen is dat het hem ZELF goed gaat, desnoods ten koste van anderen. Dat is een natuurwet, hard maar waar... Klik om te vergroten... Naah de natuur is hard maar liefde is ook een natuurwet. Uiteindelijk zijn we allemaal connected en als het fucked de natuur gaat (onze leefwereld) kun je zelf ook niet volledig gelukkig worden. Als maatschappij kunnen we beter op andere dingen inzetten als die mensen zelf gelukkig willen worden. Ik ga het niet bagatelliseren maar de natuur is op een eerlijkere manier hard en we blijven evolueren misschien de goede kant op."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale Daarom evolueëren we ook als samenleving toch? En er zijn mensen die het laatste slokje water in de woestijn aan hun vriend zouden geven. In het heetst van de strijd denk je aan diegenen die je dierbaar zijn, en de meeste mensen kiezen inderdaad voor zichzelf. Maar ik snap je punt wel, maar dit is in de extreemste omstandigheden die vrijwel nergens meer van toepassing zijn. Ik heb goede hoop in de mensheid, maar we maken er gewoon niet echt iets relaxeds van op het moment."
"Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale Ja nogmaals ik bagatelliseer niet dat de wereld focking gruwelijk is, en wij in Nederland als een van de beste landen niet weten wat lijden is zoals mensen in Afrika. Life sucks, maar er is hoop in ontwikkelingshulp en elk leven dat gered kan worden door donaties of whatever is een kleine moeite voor een grote verandering (voor dat individu dan). Ik wil mezelf niet beter laten blijken dan ik ben, dat is hypocriet. Ik probeer wel te streven naar een meer eerlijke omgang in mijn persoonlijke leven en MEZELF gelukkig zien te maken. Goed en slecht is sowieso door de mensen bedacht non-dualisme is een feit, niks is goed of slecht maar het wordt goed of slecht gemaakt/beoordeeld. Voor evolutie van dieren is de voedselketen ook wreed, maar niet slecht. Wat ik probeer te zeggen is dat individuele ontplooiing belangrijk is JUIST als je in een goed land leeft met veel mogelijkheden. En geloof me er zijn meer mensen die doodgaan voor hun principes dan je zou denken, kijk naar Socrates? Ik hoop dat ik dood zou gaan voor mijn normen en waarden en geloof graag dat ik dit ook zou doen, maar ik heb die keuze nooit hoeven maken dus ik weet het niet. En hypocriete hulp is ook hulp, misschien is het feit dat we onszelf goed willen kunnen noemen ook wel een vorm van evolutie. Alles begint met kleine dingen."