Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: samen stoppen? Hey angelo, Ik ben er ook zo klaar mee! ik wil ook stoppen maar blijf ook terugvallen. een paar jaar geleden ben ik er mee begonnen zo af en toe... tot ik vrienden kreeg die het regelmatiger deden, zo zat ik al snel elk weekend bij iemand thuis de hele nacht door te snuiven. Ik leefde er elk weekend naar toe, begon er steeds slechter uit te zien, raakte snel geirriteerd op mijn werk, en uiteindelijk maakte het me ongelukkig omdat ik veranderde in een persoon die ik niet ben. hard, hatelijk, geirriteerd en agressief. terwijl ik juist heel zacht en warm ben. De dagen na gebruik dat je je neerslachtig voelt en paranoide bent was het gewoon ook niet waard. Ik kreeg een inzicht dat ik mezelf aan het vernietigen was en een daad moest stellen wat aangeeft dat je voor jezelf kiest en van jezelf houd. Ik heb toen heel radicaal van wat ik nog in huis had aan pillen en coke door de plee gespoeld, heb het nummer van mijn dealer gewist en gebroken met mijn 'slechte' vrienden. (dat laatste was het pijnlijkste.) Toen is het zeker een half jaar heel goed gegaan, ik was helemaal anti-coke geworden, ik walgde bij het idee om weer te gebruiken, en weer terug bij af te komen, en mijzelf te verraden. Een pil deed ik nog weleens heel af en toe op bv q-day, dancevalley, oud en nieuw ofzo.. maar hield het dan wel bij een of 2 pillen. ik ben van mening dat coke verneukeratiever is dan pillen. hoe dan ook, zeker een half jaartje clean geweest van de coke...en dat was een veel positievere tijd dan dat nu weer is aangebroken. De laatste tijden heb ik een vriend erbij gekregen die het gebruikt en een nummer heeft.. zo is het weer van kwaad naar erger gegaan en ben ik weer helemaal terug bij af. de afgelopen maanden heb ik weer zo veel gebruikt. zelfs afgelopen weekend als ik met vrienden ben die totaal niet gebruiken, ben ik stiekem heimelijk alleen aan het snuiven tijdens het uitgaan en niemand die wat merkt. heel zielig eigenlijk. vervolg...."
"Re: samen stoppen? vervolg.... Zaterdag is het zover gekomen dat ik onder het oog van mijn niet gebruikende vrienden een club ben uitgezet omdat een man van security mij snaptte toen ik op de toilet een snuif nam. Dit was vroeger ook al eens gebeurd en nu dus weer. dit voeldde als weer helemaal terug bij af. rockbottom! Ik voel me nu dus weer heel kut en para, (heb me ziek moeten melden van werk), en ben weer determined om er mee te stoppen, want ik weet dat ik het kan en ik weet dat jij het ook kan. wat werkt is dus je shit gewoon doorspoelen door de wc, ik weet hoe moeilijk dit is, maar het is al een eerste stap om naar jezelf toe te bewijzen dat je echt wilt stoppen. en dan het nummer van de dealer wissen. en je medegebruikers mee breken. heel moeilijk maar het gaat om jou! Je moet kiezen voor jezelf! en ga sporten... kijk uit met te veel zuipen, want dit is voor mij ook altijd een trigger om de coke weer op te zoeken....als ik drink voel ik na een paar glazen vaak weer 'de trek' in coke. En uitkijken welke nieuwe vriendschappen je toelaat in je leven. want je hoeft maar een nieuwe vriendschap te krijgen met iemand die gebruikt, en daar is dan weer een opening/ kanaal om weer terug te gaan naar vroeger en weer te gaan gebruiken zoals bij mij is gebeurd. Op deze manier ban je drugs helemaal uit je leven, en is het veel makkelijker te stoppen. Je zal zien dat als je clean raakt je je veel gelukkiger gaat voelen in je leven. Ik ben benieuwd hoe ehet met je gaat en of je er vanaf hebt kunnen blijven. ik wil ook samen met je stoppen. groeten daniel."