Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bij het maken van een hoeveelheid waarbij ik 50 ml. gbl gebruikte heb ik nog eens de helft (25 ml.) moeten toevoegen om aan een perfecte ph waarde van 7 te komen.... Is dat normaal? alles is mooi uitgereageerd, is een mooie stroperige vloeistof en de ph is gemeten met een betrouwbare geijkte ph meter en niet met strips.d Naoh is van het kruidvat en de gbl van gobol Ik durf m'n brouwseltje niet meer gebruiken omdat ik geweldig veel steken kreeg in m'n borst ter hoogte van m'n hart... weet niet of het daaraan ligt maar ben wel een beetje bang geworden. drink nu enkel gbl maar mijn maag begint langzaam fucktup te geraken."
"Komaaaaaan.... Hoeveel Gbl voegen jullie ongeveer nog toe tot je aan een ph waarde komt van 7 iemand?"
"Hoila ik heb een klein vraagje bij het maken van ghb. stel: je maakt ghb in een rvs pan en je past de regel van 26gr. naoh op 50 ml gbl toe. (dit toegepast X4) dus 104gr. naoh opgelost in iets van 240 ml water... wachten tot het helder ziet, dan de 200ml gbl erbij en een beetje op het vuur zetten met deksel. Hoe zou het komen mocht hij bij het maken een bruine doorzichtige koperachtige kleur hebben? Bij het toevoegen van de gbl bij de opgeloste Naoh in gedemineraliseerd water moet je dit in voorzichtige scheutjes toevoegen anders kookt de boel over. Stel dat je maar bij kapt in scheutjes van 50ml. en dat er eigenlijk toch niet veel tot niets gebeurd.... is dit dan normaal?? Stel dus dat je bij de laatste druppel gbl, je potje nog wat zachtjes op het vuur zet en je toch niet de indruk hebt dat alles zwaar aan het koken is de substantie toch een bruine koperachtige kleur hebben. Zou de temperatuur dan toch de warm geweest zijn of zou het aan iets anders liggen? Ooh ja: zou je die bruine G. dan nog kunnen voor consumptie dienen of niet"
"hmmmm. heb ondertussen nieuwe gemaakt in een pyrex maatbeker. de kleur is niet meer zo bruin maar heeft toch een lichte geel/bruine schijn. vanwaar kwam die verkeerde gbl en van welke leverancier kopen jullie gbl. Ik van GoBoL"