Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na eindelijk na vallen en weer opstaan gestopt te zijn met allerlei dingen (speed-ketamine-Ghb) die absoluut niet goed bleken te zijn voor mij wil ik weer terug naar hoe het vroeger was. Hoe het jaren was. xtc en dat was dat. Maar, sinds het misbruik van alle andere dingen (ik weet niet of het toeval is of dat het echt iets met elkaar te maken heeft) krijg ik na xtc of mdma een verschrikkelijke 'brok in de keel'. Om hoorndol van te worden. Is het maagzuur? Het smaakt in Ieder geval niet zuur. Het smaakt gewoon vies en ik krijg het ook niet weggeslikt. Weten jullie wat ik kan doen om dit te voorkomen? Ik heb al zitten zoeken maar vind nergens een antwoord?. Misschien is er hier iemand die de gouden tip heeft. Het ontstaat nooit meteen maar pas een paar uur later. En dan duurt het tot de volgende dag. Eeuwige dank voor het antwoord...."
"FredKroket zei: Klinkt als een reactie van je maag/slokdarm op de mdma. Maar zonder naar een arts te gaan en je te laten onderzoeken zul je niet weten wat het is. Je ghb misbruik kan je ingewanden ook aangetast hebben. Die troep is over het algemeen niet zo goed voor je maag en slokdarm. Klik om te vergroten... Troep. Daar zeg je het! Dank voor de reactie...."
"Neo-Shulginist zei: Ik weet niet hoe hoog die zit? Als het vrij hoog in de keel zit (ter hoogte van de achterkant van je tong), dan zal het waarschijnlijk de huig zijn. Die kan mogelijk uitgedroogd raken doordat je slijmvliezen minder slijm produceren, en omdat je de hele avond zit te lullen. Als je dan ook nog flink erbij rookt, dan kan je de volgende dag er wel last van krijgen ja. In dat geval kan het helpen om de neus te spoelen met een fysiologische zoutoplossing (zie: netipot. Kanttekening erbij: je kan wel kraanwater gebruiken als je het eerst kookt en dan laat afkoelen). How to Use a Neti Pot Correctly Here's the lowdown on using a neti pot. www.healthline.com Als de brok in je keel lager zit, zeg maar ter hoogte van je sleutelbeen, dan kun je misschien last hebben (gehad) van oprispingen. Dat zijn mini braakseltjes van opborrelend maagzuur wat uiteindelijk de slokdarm gaat irriteren. Als je daarvan last heb dan kun je eens proberen een maagzuurremmer zoals omeprazol in te nemen bij de MDMA. Omeprazol kan je gewoon bij de drogist kopen. Klik om te vergroten... Het zit vrij vanboven en roken verergert effectief de situatie. Ik dacht altijd dat het door de speed kwam omdat ik dan al per wat kon eten en extreem veel zin had om te roken en dat dan ook deed. Dank je wel voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee!"
"bluevelvet zei: Het zit vrij vanboven en roken verergert effectief de situatie. Ik dacht altijd dat het door de speed kwam omdat ik dan al per wat kon eten en extreem veel zin had om te roken en dat dan ook deed. Dank je wel voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee! Klik om te vergroten... Al per=amper"
"Na twee jaar zo goed als dagelijks speed snuiven heb ik beslist om er mee te stoppen. Of op z'n minst terug naar de tijd dat we het enkel deden om eens een nachtje door te doen; Dit doe ik nu al drie weken. Maar ik blijf toch redelijk moe. Hoe lang duurt het eigenlijk voor je weer normaal functioneert? Het hielp me ook erg om me (door het thuiswerk) te concentreren voor het werk, dus ook dat is erg moeilijk op het moment. Kennen jullie misschien gouden tips om het allemaal wat makkelijker te laten verlopen? Het lukt me wel er af te blijven (ook door mensen uit bepaalde milieus te mijden), maar die verdomde vermoeidheid. Zijn er medicijnen of vitaminen die helpen? Alvast bedankt voor de antwoorden!"
"Purplext zei: Ga maar uit van enkele maanden herstel na 2 jaar dagelijks gebruik. Voldoende bewegen/sporten, gewoon gezond eten en voldoende rust komende tijd. Je zou NAC kunnen slikken, sommigen zijn daarover te spreken. Ik merkte er weinig van. Ik merkte zelf na een lange misbruikperiode dat ik me iets beter ging voelen na 6 weken. Succes met eraf blijven! En recreatief gaan gebruiken na misbruik? Dat wordt een uitdaging.. Klik om te vergroten... je hebt een punt. Kan je terug naar recreatief gebruik na misbruik? Misschien maak ik me dit zelf graag wijs...."