Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste leden, Het gaat een lang verhaal worden, maar ik kan wel wat tips gebruiken. Sinds ik op kamers ben gegaan in 2011, ben ik veel gaan drinken. Vaak doordeweeks viel het nog wel mee (max 5 bier op een avond), maar in het weekend ging het helemaal los (15 a 20 bier op een avond). Zo ging het door tot eind 2012, toen ben ik begonnen te experimenteren met xtc. Dit gaat al gauw vrij fout (als in veel te vaak). Daarna kwam daar speed, coke en ketamine bij. Begin 2015 kreeg ik een relatie en ben ik geheel gestopt met drugs. Ik heb echter nooit hulp gezocht toentertijd voor mijn problemen. Eerste 1.5 jaar van mijn relatie ben ik vrij veel blijven drinken, met name in het weekend vrij excessief. Na 1.5 jaar dacht ik dat ik wel weer eens kon experimenteren met wat smartshopproducten. Toen een tijdje wat vaker kanna gebruikt, maar viel nog wel mee. Begin 2017 was ik een tijd werkloos en toen is het eigenlijk weer misgegaan, langzaam maar zeker. Weer een keer speed en in de zomer weer coke. Het begon weer in mijn routine te komen en al gauw werd het weer bijna elke week coke. Coke en alcohol zijn dan ook veruit het grootste probleem. Ketamine en mdma doe ik zelden tot nooit, blowen ook nooit meer. Speed ook zelden. In 2018 is het verder uit de hand gelopen, al gauw werd het weer elke week 1 a 2x cocaine. Ditmaal ook samen met mijn toenmalige vriendin. Eind 2018 leek het wat uit de hand te lopen, maar begin 2019 is het pas echt bergafwaarts gegaan. Zo heb ik op een avond in januari 2019 een keer in mijn eentje dronken 3 gram weggesnoven (broddelkwaliteit, maar toch). Het probleem is dat als ik ermee begin, ik tot het bittere eind alles wil opmaken. Aan het begin van de avond ligt de frequentie van lijnen nemen ook veel lager (eens per half uur), naarmate de avond vordert wordt het elke 5 a 10 minuten. Het heeft ook voor veel (extra) relatieproblemen geleid, wat er uiteindelijk in heeft geresulteerd dat mijn resultaat afgelopen augustus is geeindigd op initiatief van mijn ex. Vervolgens is het nog verder bergafwaarts gegaan, als in 2 a 3x per week snuiven (vaak alleen, soms met vrienden) en gigantisch veel alcohol (ik gok 50 glazen per week). Ik realiseerde me na de breakup dat ik hulp nodig heb en heb me dan ook via de huisarts aangemeld bij een verslavingsinstelling voor ambulante zorg. Daar afgelopen maandag een goed gesprek gehad met een psycholoog over alle problemen die er spelen (alcohol, drugs), maar ook mijn voormalige prostitutiebezoek van 2012-2014 (dat recent ook weer even de kop opstap). Vervolg zal er onder meer een medische intake zijn en allerlei gesprekken. Sinds maandagmiddag niets meer gedronken, enkel wat sigaretten gerookt en geen drugs meer gebruikt. Voel me vandaag ook beter dan normaal op zaterdag, enige waar ik bang voor ben is een terugval. Ik wil dit leven niet meer, want ik kom geen stap verder in mijn leven. Er gaat veel te veel geld uit naar onzin en ik maak keer op keer dezelfde verkeerde beslissingen. We kunnen verder in het topic er nader op ingaan. Alvast dank voor alle tips! Bert567"
"Iedereen allereerst bedankt voor de reacties! Het gaat goed met afkicken. Ik heb al sinds 21 oktober (ruim 2.5 week) geen druppel meer gedronken en ook geen drugs meer gedaan. Ik rook nog wel (wisselend qua hoeveelheid, maar niet meer dan een half pakje per dag). Ik sport nu 4x en in de week en ik merk dat dit me enorm vooruit helpt. Tot nu toe merk ik de volgende voordelen: -Productiever -Financieel rustiger -Gestructureerder in hoofd/scherper -Geen katers meer (geweldig!!!) -Spiergroei neemt enorm toe Ik merk wel wat nadelen tot nu toe ook: -IK slaap enorm onrustig. Ik word vaak na 4 uur slaap wakker, en slaap dan telkens in korte cycli van een uur. Hierdoor ben ik toch nog vermoeid overdag. -Verveling/leegheid slaat soms toe. Met name als ik even niets doe en rust. Of als het weekend is, bv. vanmiddag kwamen die gedachten sterk naar boven. Iemand nog tips voor de laatste 2 dingen? Heel veel dank!"
"Zeelanddude zei: Oké @bert567 ik ga hard tegen je doen. En tegen mezelf, want als ik je verhalen zo lees hebben jij en ik veel overeenkomsten gek. kijk hier:https://drugsforum.nl/threads/dit-moet-veranderen.49713/ Juli-2013 wist je al dat er iets “mis” gaat. Oktober-2013 kom je nog eens lang met dit https://drugsforum.nl/threads/trillen.50999/ en heb je ook het goede voornemen om geen xtc te gebruiken. dude ik geloof je man en je hebt een supergrote stap in de goeie richting gemaakt met die psycholoog maar ben je echt helemaal klaar met “dat” leven? En ben benieuwd wat die medische intake precies inhoud? wat voor tips wil je? Hoe te voorkomen dat je keer op keer dezelfde verkeerde beslissingen maakt? Bij mij hielp dat gezegde van: als je altijd hetzelfde doet, krijg je altijd hetzelfde resultaat. Je moet iets veranderen om een ander resultaat te krijgen is de tip. Begin voor de verandering eens wat vaker je gedachten hier neer te zetten dit forum kan je helpen, maar niet zonder jou man. Wat denk je daar van? Klik om te vergroten... Helemaal gelijk heb je! Het heeft heel lang gekabbeld. Spijt dat ik niet eerder heb gehandeld, maar goed, beter laat dan nooit."
"Oke, helder verhaal. Ik had het juist andersom, als ik ging zitten en de inslag was bezig (of vlak ervoor) vond ik het juist heel ongemakkelijk. Ik vond het altijd prettig om meteen goed los te gaan op de dansvloer, dan dans je je er als het ware vrij makkelijk doorheen. Zal wel met positieve afleiding te maken hebben."
"Beste forummers, Ik had afgelopen donderdag besloten om nog eens voor de laatste keer goed te knallen op Xtc en wilde dit doen bij een feestje in Amsterdam. Zo gezegd, zo gedaan. Nu is mij daar wat vreemds overkomen. Ik had rond een uur een gele mario bullet gepakt, ik heb toen in een domme wause bui besloten er na een uur (?) nog een driekwart blauwe superman bij te gooien en naar mijn idee nog een uur later nog een hele blauwe superman. Ik ging keihard (weet gedeeltes van de avond ook niet meer) en toen ik naar de wc ging om te pissen (wat natuurlijk niet lukte) merkte ik dat mijn benen aardig hard begonnen te trillen eventjes. Ik liep even naar boven en vrienden van mij zeiden ook dat ik mijn arm (en schouders) flink aan het trillen was. Dit ging redelijk snel over. Verder voelde ik mijn hart snel kloppen (dit hield aan tot de volgende avond). Voor het overige was ik ontzettend vaag als in geen geheugen, een vreselijke mdma-kop en totaal in je eigen wereld zitten. Ik was totaal niet misselijk of iets dergelijks. Ook heb ik de hele avond genoeg (niet teveel!) water gedronken en zo nu en dan rustpauzes genomen. Ik weeg 68 kilo. Nu is mijn vraag hoe het dan kan dat mijn arm (en benen dus ook even) zo trilde. Ik had ook bijna niets gegeten die dag, zou dat een van de oorzaken kunnen zijn? Ik ben sowieso niet van plan om nog mdma te gebruiken, en al helemaal niet in zulke doseringen, dus die richting wil ik niet uit. Ik vraag dit puur uit interesse."
"Ja snap ik, het was ook stom om zoveel pillen mee te nemen. Normaal deed ik dat nooit en wist impulsieve keuzes onder invloed van mdma dus voor een goed deel te beperken. Ook doseerde ik normaal altijd (veel) lager."
"Ik weet niet of je sport? Sporten werkt voor mij heel goed tegen die dip. Je komt veel meer tot rust erdoor en ik denk dat het ook goed helpt tegen angstgevoelens. Verder misschien een beetje vreemde tip, maar bij mij hielp uitgaan ook altijd goed tegen de dip. Op dat moment natuurlijk geen drugs gebruiken en ook niet teveel drank, gewoon gaan naar een feestje waar je van kan genieten (bijv. een technofeestje als je van techno houdt) en je weet de boel weer een beetje te relativeren. Verder helpt hard bezig zijn met zaken als studie ook wel goed naar mijn idee."
"Ik zou het sterk afraden. Ik kan uit mijn directe omgeving zo twee mensen opnoemen die paniekaanvallen hebben gekregen na een periode van misbruik (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) van xtc. Bij een andere persoon vind ik het ook wel erg toevallig dat hij psychische klachten heeft ontwikkeld in een periode vlak nadat hij xtc had gebruikt (hoewel dit wel maar 2x was, dus het blijft speculeren)."
"Oke, veel dank voor alle antwoorden! Ik vergat te melden dat ik eigenlijk wel altijd al last heb gehad van trillende handen. Ze beven eigenlijk altijd een beetje, dit beven wordt meestal erger bij minder eten/veel nicotine/veel cafeïne. Ik geloof dat dit een essentiële tremor heet. Opzich geen erge aandoening, soms wat irritant omdat mensen dan denken dat dit voortkomt uit onzekerheid of spanning. Waarschijnlijk speelde de grote hoeveelheid mdma/cafeine en weinig eten donderdag dus een grote rol daarbij."
"Beste forumleden, Ik ben in oktober 2012 begonnen met harddrugs. Het begon met een xtc-pilletje, maar liep al gauw enorm uit de hand. Ik gebruikte met name vaak cocaïne (denk zo'n 50 keer tot januari 2015) en xtc (denk zo'n 30 keer tot december 2014). Andere drugs zoals speed, ketamine en 4fmp gebruikte ik (veel) minder. Blowen deed ik helemaal zelden, misschien eens in de 4 maanden. Ik ben nu sinds 2 januari gestopt met het gebruiken van drugs en ik probeer ook veel gezonder te leven. Zo rook ik nog maar heel weinig, drink ik minder, ik ga minder uit en ik sport veel (3x per week). Ik ben mij er terdege van bewust dat ik mij ontzettend stom en onverstandig heb gedragen de afgelopen jaren. Ik merk wel dat ik minder neerslachtig ben de laatste tijd en al wat meer energie en levenslust heb. Ik heb echter sinds ik gestopt ben enorme last van nachtmerries. Vaak gaan deze nachtmerries over (extreem) geweld tegen mij of tegen anderen gericht. Soms zijn het meerdere nachtmerries per nacht. Opvallend is het aanhoudende karakter van de nachtmerries, ik gok dat ik vrijwel elke nacht er last van heb. De nachtmerries zijn goed vergelijkbaar met die ik vaak had een paar dagen na het gebruik van xtc. Ik laat mijn leven er niet door vergallen, maar irritant is het absoluut! Ligt dit puur en alleen aan het serotininetekort dat ik heb gecreëerd door mijn drugsmisbruik? Ik ken de theorie van het aanvullen van serotinine gedurende de nacht met als gevolg dat nachtmerries ontstaan, is deze theorie in dit geval ook van toepassing? Op 22 november 2014 gebruikte ik de laatste keer xtc, op 6 december voor de laatste keer speed en op 1 januari voor de laatste keer cocaïne. Ik weet dat met name xtc invloed heeft op de sero-spiegel, maar dat ook speed en cocaïne (en zelfs alcohol) wel uitmaken hiervoor. Of kan de stress waar ik nu ook een beetje last van heb i.v.m. mijn baanperspectief hier ook debet aan zijn? Wat valt hier nu aan te doen? Is het simpelweg afwachten, hebben jullie enig idee hoelang deze nachtmerries nog zouden kunnen aanhouden? Is een 5-htp-kuur aan te raden? Of hebben jullie andere tips? Bij voorbaat heel veel dank! Fijn weekend! Bart"