Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik zal me er eens een keer over inlezen (: Heb zelf bij YesWeCan gezeten toen ik wat jonger was. Was daarna wel een half jaar helemaal sober."
"Neo-Shulginist zei: Elk stimulerend middel heeft weer zo zijn eigen nuanceverschillen. Maar voor jouw verslaving maakt het niks uit. Het heeft allemaal min of meer hetzelfde effect. Speed kan een wat lichamelijkere kater geven omdat het sterker werkt op noradrenaline. Het kan daarbij wel veel uitmaken of je let op eten, drinken en slaap. Speed heeft ook gewoon een lange halfwaardetijd. Dus je moet er rekening mee houden dat je zeker 12 uur na laatste inname niet meer kan slapen. Dat is soms lastig, omdat je dan 12 uur lang last kan hebben van cravings, waardoor je maar blijft doorgaan met gebruiken. Probleem van 3-MMC is vooral dat totaal niet bekend is wat voor gezondheidseffecten het heeft op middellange of lange termijn. Je kan er dus nog allerlei denkbeeldige ziektes van krijgen die jij dan voor ons zou moeten ontdekken. Dat is niet echt aan te raden. Waar je naar op zoek moet gaan is de reden(en) waarom je je niet lekker voelt als je nuchter bent. Vaak is er een combinatie van mentale oorzaken en oorzaken in de omgeving. Probeer dus eens wat liever voor jezelf te zijn en gewoon goed voor jezelf te zorgen. Klik om te vergroten... Ik ben het helemaal met je eens, het is inderdaad zo lastig dat er weinig bekend over is, maar heb besloten toch over te stappen op 3mmc want fysiek hou ik het niet lang meer vol omdat ik los van het gebruik inderdaad al bijzonder veel moeite heb met eten en slapen. Ik weet precies de redenen ook waarom ik gebruik, ik heb meerdere stoornissen en heb recent heel veel nieuwe traumatische ervaring erbij gekregen. Kreeg het gewoon allemaal niet meer geregeld en dan zit je er opeens zo diep in. Dankjewel voor het bericht in ieder geval! de info helpt zeker en ik zal proberen zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen (op zijn minst voor vandaag en morgen is morgen!)"
"Hi! Ik ben al lang een frequente bezoeker van deze site, maar heb me pas geleden aangemeld om daadwerkelijk ook zelf een topic te schrijven. Ik ben vorig jaar opgenomen geweest voor 3mmc en coke verslaving, ben hierna redelijk clean gebleven (wel elke dag wiet, veel alcohol en dan heel af en toe een hard drug) Vrij logisch heb ik dit natuurlijk niet lang volgehouden op hetzelfde tempo en ben zins kort terug gevallen, maar probeer ipv 3m speed te gebruiken omdat het (denk ik) minder je serotonine enzo drained en er meer over bekend is. Maar merk dat ik fysiek en mentaal veel sneller achteruit ga dan bij de 3m, ik vraag me af of iemand hier zelf mee ervaring heeft en weet wat slim is om te doen, want ik sta op het punt om weer over te stappen om 3mmc. (Ik word trouwens opgenomen weer maar weet nog niet wanneer en kan weken of zelfs maanden duren)"
"nog 1 vraagje, of iemand misschien een handige tip heeft voor droge lippen, ik krijg die altijd en al helemaal met het koude weer. gebruik super vaak lippenbalsem enzo en probeer ze zelfs te scrubben, maar krijg er vaak wondjes in door de droogheid en doet pijn man en door de pep bloed het ook bijzonder lang (iig ik denk dat het de pep is)"
"Jeetje man het emotioneert me gwn hoeveel mensen hierop hebben gereageerd met oprechte hulp, ik dacht dat niemand zou reageren hahahah"
"Inderdaad is de beste (en eigenlijk enigste) optie stoppen met alles, maar ik weet dat ik dat gewoon niet genoeg wil. Ik heb geen idee wanneer dat moment gaat komen, ik dacht altijd dat de motivatie er zou zijn bij je “rockbottom”. Maar heb ondertussen al vaker een overdosis gehad of half dood op straat zitten liggen en snap niet waarom ik het nog steeds boven alles kies, zelfs mijn ma die recent overleden is ontweek ik voordat ze dood ging omdat zij de enige was die zag hoe slecht het ging. Ik heb al 5 opnames gehad ondertussen (niet allemaal voor verslaving) en ben inderdaad van plan om weer naar meetings te gaan, als ik de motivatie vind om sober te blijven tijdens de opname. Maar op dit moment laat ik t een beetje aan mijn lot over voordat ik erheen ga, “de jezelf dood willen snuiven mentaliteit” Zou me niet verbazen als ik erbij neerval met mijn 40kg Sorry voor de rant! was niet mijn bedoeling maar zit ook aan de speed en heb heel lang niet kunnen praten over mijn sht. In ieder geval erg bedankt voor het advies en de hulp"
"Dank jullie wel voor de fijne berichten, het geeft me zeker wat hoop (: in ieder geval om vandaag de dag door te komen. Misschien dat ik voor een intensere opname ga uiteindelijk ipv alleen detox en ook sws een betere instantie vinden. Het komt uiteindelijk allemaal wel goed op de een of andere manier."
"LucidLucy zei: Hoezo de motivatie vind om tijdens de opname sober te blijven? Het hele idee van een opname is toch dat je gescheiden wordt van je middel zodat je er met geen mogelijkheid bij kan? Klik om te vergroten... Excuses, was wat high, ik bedoelde *na de opname. Ik ga geen andere mensen in de detox in gevaar brengen."
"ben erg gewend niet serieus genomen te worden"
"ja nee maar dat is ook echt heel erg, heb het zelf veel te vaak zien gebeuren. bv bij mijn vorige opname waren er zo’n paar mensen die het voor iedereen verpesten, hadden pillen en ghb via bezoek gesmokkeld heel makkelijk en een dealer met speaker op vol volume die komt langsfietsen snel en de shit omhoog gooit op het balkon 💀 ik heb altijd dat ik maar heel kort geïnteresseerd ben in iets maar dan wel heel erg obsessief, dus is moeilijk iets te vinden waar ik lang op kan focussen afgelopen tijd. maar kan wel piano drum en gitaar spelen en maak kunst enzo dus misschien daar iets mee. Ik ben inderdaad al bekend met het 12 stappen plan en meetings! dus dat is al wat minder lastig, het is indd tot nu toe wel het meest effectief geweest qua verslavingszorg. Ja ik heb daar een beetje moeite mee omdat ik dus mensen om me heen heb waar ik echt véél te veel om geef en heel graag mee omga, maar hun gebruiken ook allemaal(vriend, beste vriendin, broer en vader), zeker niet zoals mij maar wel dagelijks blowen en vaak drinken en bv mijn beste vriendin gebruikt ook wat meer 3m nu en ik ben bang dat het door mij komt. Maar wil hun absoluut niet kwijt"