Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey! Ik ben nieuw hier op dit forum en ik zit nogal met een probleem. Mijn vriend en ik hebben best vaak xtc gebruikt. De laatste keer ging dit niet goed bij mijn vriend, waardoor zijn ouders erachter zijn gekomen. Ze zijn er ook achter gekomen dat ik ook gebruik. Nu willen ze dus dat ik dit aan mijn moeder ga vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doen, want mijn moeder is heel erg tegen drugs. Ze vond het al erg toen ik vertelde dat ik weleens heb geblowd. Maar, als ik dit niet snel aan mijn moeder ga vertellen, gaan de ouders van mijn vriend dit doen en dat wil ik dus absoluut niet, want ik weet zeker dat mijn moeder het niet leuk gaat vinden om van iemand anders te horen dat haar dochter samen met haar vriend xtc gebruikt. Toen kwam ik op het idee om het eerst aan mijn stiefvader te vertellen, daar heb ik een goede band mee en hij is niet per se tegen drugs (hij blowt zelf ook weleens) en toen ik hem vertelde over dat mijn vriend xtc gebruikt, was hij daar helemaal niet negatief over en hij zei dat het normaal is om op die leeftijd te experimenteren met drugs (mijn vriend en ik zijn allebei 17). Ik ben nu dus van plan om vanavond met mijn stiefvader te gaan praten en om hem om raad te vragen over hoe ik dit aan mijn moeder moet vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen en wat ik precies moet zeggen. Heeft iemand hierbij misschien tips? (Ohja, overmorgen komen de ouders van mijn vriend langs om hierover te praten, daar weet mijn moeder dus nog niks van. Dus ik moet het vanavond of misschien morgen met mijn stiefvader/moeder gaan bespreken omdat ze er anders achter gaan komen via de ouders van mijn vriend.) Ik hoop heel erg dat iemand me hiermee kan helpen."
"Jmths zei: Wat ging er mis? Zal wel wat gebeurt zijn als hij het dermate bont maakt dat het niet lukt MDMA gebruik verborgen te houden voor de ouders. Is dit omdat ze er in algemene zin op tegen zijn of omdat het jullie niet lukte om verantwoord er mee om te gaan? Maakt nogal wat verschil namelijk. Als het jullie op 17 jarige leeftijd niet lukt verantwoord met drugs om te gaan lijkt het mij terecht dat zijn ouders pissig zijn. Als zijn ouders onterecht overreageren of als je vriendje het buiten jou weten om heeft verneukt zou ik het wellicht met je stiefpa delen en en voor nu verder geen moeite doen tegenover je moeder mocht ze daadwerkelijk zo onredelijk wezen als dat je zegt dat ze is. Klik om te vergroten... Wat er dus is gebeurt; het was rond 4 uur âs nachts, ik besloot om naar bed te gaan omdat ik moe was. Mijn vriend wilde nog even blijven zitten en filmpjes kijken oid. Hij zei dat hij over een paar minuten bij me zou komen liggen. Dat is dus nooit gebeurd. De volgende ochtend word ik wakker doordat ik zijn ouders hoorde praten over dat hij iets gebruikt heeft. Ze maakten mij wakker en vroegen mij of ik hier iets van wist. Ik ontkende dit. Zijn ouders vermoedden dat hij drugs had gebruikt doordat hij in de ochtend aan hun bed stond en iets vroeg, maar zijn ouders konden dit niet verstaan (zijn vader zei later tegen mij dat het klonk alsof hij achterstevoren praatte) en hij maalde nogal wat met zijn kaken. Eerst dachten zijn ouders dat hij coke had gebruikt, maar toen ze zijn tas gingen doorzoeken vonden ze een zakje met een pil erin. Mijn vriend was op dat moment gaan douchen (we stonden btw op een camping), maar het duurde erg lang voordat hij terugkwam dus zijn ouders waren bang dat hij misschien out was gegaan, dus ze gingen naar de douches om hem te zoeken. Ik zat nu alleen bij de caravan. Een paar minuten later kwam mijn vriend aangelopen en hij zat helemaal tegen zichzelf te praten, ik kon niet goed verstaan wat hij zei. Later ben ik naar huis gebracht door de vader van mijn vriend. Mijn vriend appte mij later. Hij zei dat hij een black-out heeft gehad vanaf het moment dat ik op bed ging. Hij werd weer âwakkerâ van die black-out toen hij in een bos was, dit was op het moment dat ik al weg was. Hij had geen idee van waar hij precies was. Hij heeft de weg wel weer terug kunnen vinden en zijn ouders hebben hem naar de huisarts gebracht, om te laten kijken wat hij had genomen. Er werd dus MDMA in zijn bloed gevonden (logisch dus). Maar wat later ook bleek is dat hij heel veel bier heeft gedronken, dit heeft er dus waarschijnlijk voor gezorgd dat hij een black-out kreeg. Zijn ouders willen hem nu naar verslavingszorg hebben, wat ik zelf nogal overdreven vind. Maar mijn vriend vindt dit wel een goed idee. Niet omdat hij een probleem heeft met xtc, maar wel met wiet. Ik weet dat wiet niet lichamelijk verslavend is, maar het kan wel geestelijk verslavend zijn wat dus bij mijn vriend het geval is. Hij voelt zich altijd erg kut als hij niet heeft geblowd en als hij wel blowt voelt ie zich een stuk gelukkiger. Dus ja, dit was zoân beetje wat er is gebeurd."
"Voor iedereen die wil weten hoe het verder is gegaan: Ik heb met mân stiefvader gepraat terwijl mijn moeder al op bed lag. Hij zei dus dat ik het morgen gewoon aan mijn moeder moest vertellen en dat hij erbij zou zijn voor het geval er iets zou gebeuren (voor als ze bijv. erg heftig zou reageren oid). Mijn stiefvader ging op bed, maar mijn moeder had ons dus horen praten (niet waar het over ging, maar ze hoorde dat het een serieus gesprek was) en is toen naar beneden gegaan. Mân stiefvader kwam er ook weer bij zitten en ik heb hele verhaal eerlijk aan mân moeder verteld. Ze reageerde âpositieverâ dan ik had verwacht. Ze was niet boos of verdrietig ofzo, maar ze wist gewoon niet zo goed wat ze ermee moest. Ik heb haar verteld dat ik sws de komende tijd geen xtc (of andere drugs) wil doen, maar dat ik haar niet kan beloven dat ik het nooit weer zal doen, want ik ben nog jong. Ze was natuurlijk niet blij om dat te horen, maar ze begreep het wel en ze weet dat ik verstandig ben en dat ik niet zoals mijn vriend er bijv. bij ga drinken hahah. Ik ben echt heel blij dat mân moeder en mân stiefvader het weten, nu kan ik tenminste rustig slapen"
"Mindless zei: @anoniem_345 Stel je voor dat er later nog iets ernstigs was gebeurd en zij wisten er van, maar hadden nooit wat gezegd. Even vanuit hun standpunt bekeken hè. Klik om te vergroten... Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben wel blij dat mân moeder het nu weet, hoef ik het iig niet meer geheim te houden haha"
"Jmths zei: Als je vriend in een zombie waas zichtbaar met zijn kaken liep te malen heeft deze toch echt wel een flinke hoeveelheid MDMA naar binnen gewerkt. Waarschijnlijk heeft hij toch wel minstens een pil met 200mg MDMA weg gewerkt. Klik om te vergroten... Hij heeft dus blijkbaar niet 1 pil gehad, maar wel een stuk of 4/5.... waarschijnlijk wel meer zelfs, want ik heb 1 pil gehad en we hadden een zakje van 10 pillen, maar zijn moeder had dat zakje dus gevonden met nog 1 pil erin.... mijn vriend beweerde zelf dat hij het zakje weg had gegooid, wat dus blijkbaar niet zo was. Jmths zei: MDMA is wellicht lange termijn niet verslavend omdat het je serotonine er doorheen knalt en op een gegeven je lichaam simpelweg weigert. Maar dat je vriend op de camping om 4:00 's nachts in zijn eentje flink aan de MDMA gaat, veel drinkt en tegelijkertijd stelt dat hij zich enkel gelukkig voelt wanneer hij blowd, dan is er toch wel overduidelijk sprake van vluchtgedrag. Klik om te vergroten... Ja, het is ook zeker weten vluchtgedrag omdat mijn vriend niet altijd zo goed in zijn vel zit. Hij kan soms erg depressief zijn. Jmths zei: Had hij gezegd dat hij ging douchen of meldde hij 's ochtends even een zombie wandeling over de camping te gaan maken? :P Klik om te vergroten... Hij stond bij zijn ouders aan het bed omdat hij op zoek was naar het douchepasje, dus waarschijnlijk is hij wel gaan douchen. Maar nu je het zo zegt, toen hij terug kwam bij de caravan had hij helemaal geen handdoek of iets bij zich.... Jmths zei: Er miste blijkbaar enige context in het verhaal, typisch gevalletje pubernuance, lol. :') Klik om te vergroten... Oh oepsss hahah"
"Yooo, mijn vriend en zijn ouders zijn dus deze avond langsgekomen om te praten. Dit ging niet zo goed. Het gesprek ging eerst wel goed, totdat we het gingen hebben over een psychiater waar mijn vriend weleens heen is geweest. Die psychiater praatte met hem over zijn drank- en wietgebruik. Hij was toen nog 16 (niet dat hij toen veel dronk ofzo, maar omdat hij toen weleens af en toe dronk en dat vonden zijn ouders niet kunnen ofzo, ik weet het hele verhaal ook niet). Enne die psychiater (vgm was het niet eens een psychiater maar zoân persoon van de gemeente, ik weet het niet meer zo goed) wilde dus weten hoe het thuismilieu was qua drank en drugs enzo. Mijn vriend had toen verteld over zijn zus die vaak zuipfeestjes gaf bij hen thuis in het weekend (zijn zus is 21) en dat zijn vader ook graag bier dronk. Hierdoor wilde die âpsychiaterâ een gesprek met het hele gezin, maar toen mijn vriend zijn moeder dit hoorde ging ze helemaal door het lint en ze zei dat mijn vriend die vrouw had gemanipuleerd enzo. Maar iig, zijn moeder begon hier dus over bij het gesprek die we vanavond hadden, en mijn stiefvader zei iets van âja op zich is het ook wel verstandig om naar het thuismilieu te kijken, want het moet toch ergens vandaan komen.â Nou, de moeder van mijn vriend werd razend (ze is een beetje een borderline typetje) en ze begon te schreeuwen en liep weg, knalde de deur achter zich dicht. De vader van mijn vriend ging er ook achteraan en die was ook boos (die vader heeft zeg maar geen eigen mening, hij praat altijd mee met zijn vrouw) dus mijn vriend is toen ook maar meegegaan. Niet zoân goed gesprek dus. En de moeder van mijn vriend was het er ook niet mee eens dat ik geen straf kreeg, waarbij mijn stiefvader en moeder later zeiden tegen mij âwaarom zouden we je straf geven? Jij bent niet degene die onverstandig met drugs om is gegaan.â De bedoeling van het gesprek was dus waarschijnlijk ook voor die moeder om ervoor te zorgen dat ik ook straf zou krijgen. De ouders van mijn vriend zijn nou ook niet bepaald mensen waar je normaal mee kunt praten, dat is wel erg jammer natuurlijk en ook voor mijn vriend, want hij wil graag een normaal gesprek met ze hebben terwijl dat alleen maar uitdraait op ruzie en geschreeuw. Dus ja, ik weet nou niet zo goed wat ik hiermee moet."