Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ondertussen 3 maanden verder na mijn eerste post. Ik ben gelijk hulp gaan zoeken: Specifiek gevraagd of ze mij konden vertellen over hoe en wat. Eerste gesprek werd mij beloofd dat ik zeer binnenkort een specialist zou spreken over GHB stofwisseling en afbouwen en: Absoluut NIET zelf afbouwen en ZEKER NIET cold turkey stoppen. Gesproken personen: 1e - huisart 5 maal 2e- verslavings deskundige 1 maal 3e- intake NOVA door psygoloog 2 maal 4e- mijn behandelaar NOVA 5e- specialist ????????????????????????? Ze waren elkekeer verbaast dat ik er wel veel van af wist en durfden/konden mijn vragen niet beantwoorden. En elke keer beloven dat de volgende persoon er meer over wist. Lekker afschuiven dus... Slecht... slecht.... slecht.... Maar dus nog steeds geen specialist die mij meer kan vertellen na 3 maanden in behandeling :X Maar wel 15dec detox in Vught ...... toch Ze zeggen dat er nu zelfs Arten in opleiding zijn speciaal voor DETOX GHB..... Goed bezig! MAAR...... nu mag ik ,na dat ze mij gehamerd hebben op het "niet zelf stoppen want dat is gevaarlijk!" daar volgens de "verlossende brief" geen GHB meenemen om af te bouwen. I'dont get it?? Ik ga morgen of maandag daar even meer info over vragen want volgens mij snappen ze er dus toch niks van (of ik heb het fout geinterpeteert) Ik ben dus op advies van de artsen nog steeds plankgas GHB aan het gebruiken....... En dadelijk dan toch wel cold turkey stoppen....? hmmmm... Mijn omgeving is nu wel op de hoogte en reageert zeer positief dat ik me laat helpen. Wel mijn baan kwijt maar...... boeie! ik moet beter worden! Wat ik nu mee maak is echt niet leuk! En laat je profesioneel helpen met je GHB VERSLAVING Het heeft nu zelfs preoriteit nr 1 volgens de verslavings klinieken. Heroine verslaafde hebben het een stuk makkelijker volgen deze instanties. Nog maals: JONENS EN MEISJES PAS OP MET GHB!!!!! MGV AAPIE"
"Hallo allemaal, Ik schrik me een ongeluk na dit alles gelezen te hebben. Ali je hebt zeker gelijk in alles. sorry van je zoon. Mijn verhaal. Vannaf 2000 gebruik ik Ghb, Eerst 5 jaar als alchol vervanging voor in weekend. goedkoop, altijd fijn en geen kater. tot dat het een verslaving werd. Ik ben zelf 25 en nu 3j zwaar verslaaft 20 TOT max 30 ml per 24u. Na poging afkicken (afbouwen) van de GHB onder vond ik dit: Ben een aantal keren opgenomen MET LEVER en NIER FALEN. Klachten " Kramp in de Gal-Lever streek met bloed in de urine" Ergste pijn die een mens kan verdragen volgens de medici. Geef ze volkomen gelijk als ik vergelijk na 12j hernia gehad te hebben en zwaar ongeluk. ter indicatie van de pijn die ik ondervond van die kramp. Maar dit even terzijde. Duur 2,5 maanden kramp +- om de 2a3 u 30min lang. pijn tot dat er zoveel adrealine vrij kwam dat ik out ging. 1 week Morfine op de pijn bestreidings afdeling ziekenhuis was de enige optie. Uit onderzoeken Bleek dat er hele hoge abnormale lever waardes gevonden waren en een accute ontsteking in de blaaswand/nier gebied. Verklaring Internist: Geen, een raadsel? Relatie GHB niets over bekend??? Voor mij was dit de reden om gewoon maar weer verder te gaan gebruiken. nu dus 1,5jaar verder. TOTDAT: Nu een vriendin van me al 2,5 maanden ziek is van afkicken. Constant hooge koorts, een onregelmatige hartslag en lever en nier problemen. heeft de cardioloog besloten haar vandaag nog op te nemen op de intensivecare. JONGENS EN MEIDEN GHB VERSLAVING KAN ZEKER DEZE ORGANEN KAPOT KRIJGEN!! Heb stiekem altijd geweten dat de klachten met GHB verslafing te maken heeft gehad. Maar niemand die dit kon bevestiggen. Geen doktoren of specialisten. Tot ik op dit forum de verhalen las. Ben nu dus bang om te stoppen en vrees voor mijn leven. bijna niemand weet van mijn gebruik/verslaving. Dit verhaal is al een stap in de goede richting. Heb een goede baan vrouw eigenlijk alles ... wil dit niet verliezen maar... F*ck. Waarom?? Ik wil ook leven... ECHT Leven dus. Hoop dat ik optijd ben. Sterkte lotgenoten, doe niet zo dom als ik."
"Soma zei: andise zei: ik ken meer mensen die GHB gebruiken en zelfs normaal hun werk doen maar toch niet zonder kunnen hoe zit dat bij jullie kunnen jullie een heldag zonder een buisje/dopje of iets te nemen waarschijnlijk niet Ik ga hier op het forum door met waarschuwen tot GHB/GBL de wereld uit is Klik om te vergroten... Ja, ik kan een hele dag zonder GHB. Ik kan zelfs een hele week zonder GHB. . En als je wil blijven doorgaan tot GHB de wereld uit is dan mag je je hele leven blijven waarschuwen, vrees ik. Drugs kun je onmogelijk de wereld uit helpen. Jouw probleem is gewoon dat je verblind bent door woede. Woede die je nu wil afreageren op de GHB. Dat spul kan er ook niet aan doen dat je dochter verslaafd is hoor. Probeer nu toch gewoon eens in te zien dat het probleem niet bij de drug ligt, maar bij de gebruiker. Klik om te vergroten... Ik ga niemand op hun fouten wijzen, het ligt tuurlijk aan de individu. Maar ik na 8 jaar in de GHB /drugs scene gezeten te hebben zie ik dat GHB de enige DRUG is die de controle over de gebruiker neemt. Ik ken niemand de dagelijks COKE ,pillen ,SPEED (ook goedkoop en een killer) en dergelijke harddrugs gebruikt muv Alcohol(grootste harddrug). Wel veel gebruik dus maar niet dagelijks! GHB wel. Redenen tot dagelijks gebruik (exclusief individuele toestand): De pluspunten: - goed koop - sporadisch gebruik niet slecht voor lichaam. - lekker los gevoel (vergelijkbaar met alcohol) - Geen kater maar juist opgewekt gevoel dag erna. - Makkelijk aan te komen ( Grondstoffen: GBL, NaOH, Gedeminiraliseerd water, Ph - en +) - Geen tot weinig info negatieven effecten langdurig gebruik. (tot nu dan) HIERIN SCHUILT HET GEVAAR !!!!! Ik ben een van de weinigen GHB verslaafden in mijn omgeving die hier vooruit durft te komen. Ik kom uit een welgestelde familie en anderen verslaafden/vrienden ook. Het treft iedereen. Veel Gebruikers die ik ken willen stoppen maar kan en of lukt het niet. De lichamelijke verslaving is ZO GROOT dat zelfs een sterke geest hier geen raad mee weet. Er is een hoop schaamte onder GHB verslaafden. Het willen stoppen maar niet kunnen(geen/ weinig medische info), er niet vooruit te durven komen voor schaamte (Door dat je wordt bestempeld als Junk). Het niet meer normaal kunnen functioneren. Weer meer redenen om toch door te gebruiken. Daarom ben ik nu zo'n tegenstander van GHB. Hep pakt iedereen in met dat heerlijke gevoel en zie bovenstaande redenen. Genoeg om je te laten verleiden tot dagelijks gebruik. onder, midden of bovenlaag bevolking geen rol. sterke geest of niet. Als de lichmelijke verslaving er is zit je vrijwel vast. Zelfs na afkicken vallen de meeste weer terug. Spreek uit 8jaar ERVARING! GHB DE SLUIPENDE SLOPER En iedereen die weer met redenen, excuusjes komt en de negatieve context weer zo omdraait voor zich zelf. Moet zich zelf eens in de spiegel bekijken en afvragen waarom. "soma en Knurft" kijken jullie eens in de spiegel. je hebt totaal geen respect voor jezelf. Jouw excuus is de "gebruiker". Jij bent een gebruiker. Hallo? kwartje valt? Wordt eens volwassen. Sorry wil je niet dwingen en aanvallen. Ik ben ook precies zo geweest. Ik wil je waarschuwen en dat is mijn missie. inderdaad kun je drugs niet uit de wereld helpen ook GHB of GBL niet, maar ze zouden ten minste GBL ook ILLEGAAL moeten maken om verdere maatschappelijke problemen mbt GHB te beperken. Al is het alleen maar het misbruik"rape drug" tegen te gaan. Jij uit je woede op de slachtoffers omdat jij drugs veelste leuk vind en alle negatieve kanten ervan niet wil horen. Dat past nog niet in jouw wereld. komt nog wel. Ik heb Altijd Drugs gebruikt voor kick maar dat vervaagt naarmate het steeds meer wordt (wekelijks) Ik had geen problemen toen ik ook weekend gebruiker was. Maar de GHB veslaving sluipt. na een keer gezondigd te hebben op werk leek alles beter te gaan(in mijn geval "lache man") Die KICK heerlijk! PATS! nog een keer Kick, en nog een keer kick...... KUT lichamelijk verslaafd. En nu Shit? Ik zie het om me heen en de meeste doen het voor de kick. Gemoeds toestand en zwakte speelt altijd een rol. De momenten van beloning naar jezelf toe om het te gebruiken komt bij GHB alleen steeds sneller. Dit kan zijn dat je kut voelt of dat je steeds lol wilt hebben. GHB is niet zo'n eenzame Drugs, daarom treft het allerlei soort mensen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Want dan zal jij onze mening respecteren. Je hoeft mij niks uit te leggen ik begrijp jou. Ik wil je alleen wat leren. En mijn ervaring en menig geven. Luisteren, vertellen en leren is wat wij hier doen. RESPECT! Is wat telt voor gebruiker, verslaafden, niet gebruiker, voor en tegenstanders. EN 2dagen in de week is een gevaarlijk stand punt I KNOW to good"
"Excuus aan soma. Het is gewoon de schuld die ik met me mee draag door mijn leven die geleid word door G. Het kan gewoon zo veel kapot maken. Ik kan niet voor mensen kiezen. Maar hoop dat gebruikers en toekomstige gebruikers door de info over hun keuze tot GHB gebruikt beter te kunnen beslissen. Pff... al dat posten niks voor mij. Ik scheid er mee uit hoor :P"
"Ik geloof je op je woord "knurft" en ben blij dat jij wel bewust van bent van GHB gebruik , vele helaas niet. Ik ben te lang producent geweest en heb te veel mensen dat tegen mij horen zeggen. Maar toch telkens weer terug komen op kruipende handen en voeten (zelfs uit wanhoop maar PURE GBL in hun GHBO-kitje hebben). Echt letterlijk en figuurlijk. Erg toch!? Ik ken dan ook echt NIEMAND die nooit een slechte ervaring heeft meegemaakt met GHB.(out gaan en gevolgen ervan enz..) Daarom is het moeilijk voor mij om te geloven als mensen zeggen ermee om te kunnen gaan en het verdedigen. 50% kan er mee omgaan andere 50% niet. Ik doel zowiezo de "50% niet" maar vooral op degene in de "50% wel" zitten. Daaronder wallen juist die mensen waar het gevaar het dichts bij schuilt. Mijn Conclusie uit 8jaar onderzoek Ik vindt het ook jammer want aan mijn plus lijst te zien is het de beste dope ooit. En dat is juist het gevaar. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat legalisering (mbt alle drugs) met toezicht op: dozering, gebruik gebruiker(recreatief) en juiste voorlichting de oplossing zou zijn. Maarja.... Dat is onmogelijk. Ik heb het ooit lang geleden nog legaal gekocht in de smartshop maar met hele hele hele slechte voorlichting. met als gevog verbod. Zelfs met goede voorlichting blijft het gevaarlijk. Vele die verslaafd zijn wisten net als ik niks van de gevolgen. Nu gelukkiger door media(ook internet dus) worden eindelijk de negatieve kanten belicht, nog te weinig hoor. Ik heb daarom nooit HEROINE gebruikt om dat ik wist van de verslaving. Ik weet zeker dat als ik dat had geweten van GHB ik toen de eerste keer wel 3keer na had gedacht waar ik aan begon. Zelfs al lijkt het zo onschuldig. Daarom goed voor newbies in de GHB scene dat ze worden gewaarschuwd voor de lichamelijke verslaving. Zodat ze net als ik en vele anderen niet die zelfde fout maken. Ik wil er van af en ik weet dat ik zonder kan. Ik heb er van geleerd. Al zal voor mij de verleiding van de kick opzoeken nooit weg gaan. Maar kan die wel verplaatsen naar wat nuttigs. Ik kick er nu bv van als lezers van mijn verhaal gaan denken. Daarom ga ik er van weg en probeer mij Negatief over GHB op te stellen zo dat ik G ga haten en er hiernamaals nooit meer aan begin."
"Ali zei: Eindelijk krijg ik toch een beetje het gevoel dat ik dit o zo moeilijk topic niet voor niets geopend heb. Dit in tegenstelling tot 2 jaar geleden toen ik het (helaas) voor mijn gevoel moest openen. THANKS!!! Klik om te vergroten... Thanks voor het voor zetje"
"Atropa zei: AUB NIET ZOMAAR MET GHB STOPPEN ALS ARTSEN DAT ZEGGEN! OOK EEN EVENTUELE NARCOSE KAN DE DOODSTEEK ZIJN! DE GHB WITHDRAWALS ZIJN ZEER EXTREEM! ER MOETEN GOEDE MEDISCHE ARGUMENTEN ZIJN VAN GHB SPECIALISTEN/APOTHEKERS! Afkicken onder narcose is een middel voor heroine of crack verslaafden omdat zij niet afhankelijk zijn, hun bloemsomloop en hart loopt gewoon keurig door en hun ellendige, maar ongevaarlijke lichamelijke klachten verdwijnen na een week. Zolang je niet in goede handen bent raad ik aan een onderhoudsdosis te nemen die je verzekerd houd van draaiende lichaamsfuncties en zorgen dat je voldoende GHB of GBL in huis hebt. GEEN alcohol, andere drugs of pharmaceuticals. En blijf herhalen wat een GHB verslaving is als men stelt dat je intern niets meer mag nemen en vanaf heden de afkick met pharms begint. Verliest nooit uit het oog dat niets beter is dan GHB zelf om uit een GHB verslaving te komen. Ontwetendheid van dit nieuwe fenomeen is groot, alleen in de VS loopt men voor maar ook daar is het absoluut niet verspreid onder elke medici. Klik om te vergroten... Mee eens! We zouden met "verslaafden, ex-verslaafden, ouders van..., Artsen en klinieken de Media moeten opzoeken. Dit begint echt een maatschappelijk probleem te worden. Ik weet dat er momenteel echt heel veel GHB wordt geproduceert door dat GBL nog steeds legaal hier gekocht kan worden. "Spuiten en slikken" misschien opzoeken?? Ik durf nog niet, maar als anderen het met me eens zijn? Bedankt Atropa voor je reactie! Ik ben dus toch niet gek."
"Iedereen die deze DRUGS goed praat moet eens heel goed na denken wat ze zeggen. Excuusjes bedenken om zelf toch nog steeds te kunnen gebruiken. ik ken er ook zo veel hoor.(zie mijn laatste regel, die hoop ik voor de meeste van toepassing is. Maar helaas niet meer voor mij) Ik ben ook zo onwetend persoon geweest en heb dit 8 jaar aan iedereen lopen verkondigen en de hemel in geprezen. Met alle positieve argumenten die ik op dit ook heb gelezen. Alleen al wat ik heb verkocht aan die zooi zijn een hoop mensen van in de problemen geraakt. Ik ken de GHB scene maar al te goed en heb zeer veel spijt van mijn daden. Juist omdat sporadisch gebruik zo onschuldig lijkt is schuilt er een groot gevaar. De prijs is een lachertje en treft daarom iedere laag van de bevolking. Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar al dat positieve gepraat erover zorgt dat er veel, heel veel mensen toch de overstap maken naar het dagelijks gebruik. En op het moment dat het op is of wil stoppen zien ze de darkside van het spul. Vele durven of durfden net als ik het niet aan hun omgeving te laten weten. Dus stoppen een groot probleem. Door gebrek aan kennis en laxheid van medicie zijn de negatieve kanten pas sinds korte tijd bekend. En of die negatief zijn. Daarom media om te wijzen op de ZEER lichaamekijke verslaving. ALS WAARSCHUWING DUS!! Juist omdat veel gebruikers dit niet weten of willen weten. Niks tegen recreatief gebruik. Voor wie het kan RESPECT! Maar GHB is een sluipende sloper. PAS DUS OP!!!"
"Flugeltje zei: Afkicken is niet het moeilijkste, clean blijven wel Klik om te vergroten... Daarom hoop ik na detox mezelf in het gareel te houden. All drugs related issues te mijden. Ben blij dat dit forum bestaat. Bedankt iedereen voor de info!! En succes iedereen met clean worden. Daaaaag ouwe leven van me. 't is mooi geweest."
"Passiebloem zei: Ik heb overal hulp gezocht. En er is geen instantie die hulp kan bieden omdat GHB verslaving iets is wat pas nu naar boven komt en waar nog geen (afkick)richtlijnen voor zijn. Klik om te vergroten... Hey passiebloemje, Goed nieuws voor jou en iederen die lichamelijk GHB verslaafd is. De brief die ik kreeg was zo'n formeel standaard brief zonder enige uitleg detox. Net gebeld naar NOVADIC KENTRON en met de GHB detox afdeling in Vught gesproken. Er wordt daar dus toch wel intern medicaal GHB verstrekt bij afbouwen onder toezicht van GHB detox opgeleiden artsen. Eindelijk duidelijk hehehe.... YES!!!!!!! Misschien hebbeb ze toch wel dit forum bestudeert Succes Passiebloempje! Tot daar dan!"