Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik hoop dat het oké is dat ik dit topic aanmaak, ik moet namelijk even iets van me af schrijven. Niet een extreem verhaal, waarschijnlijk best wel mild en cliché, maar het helpt mij wel even om eerlijk te zijn denk ik. Ongeveer een jaar geleden ben ik voor het eerst met drugs (RC's) in aanraking gekomen. In het begin heb ik eigenlijk alleen maar leuke ervaringen gehad. Misschien wel té leuk, want ik begon het op een gegeven moment te gebruiken om te ontsnappen aan de werkelijkheid. Ik zou niet zeggen dat ik verslaafd was, maar ondanks dat ik er steeds minder plezier aan beleefde en teleurgesteld in mezelf raakte ging ik wel door met gebruiken. Ook ben ik een enkele keer best wel van mezelf geschrokken. Twee weken geleden wist ik het allemaal echt niet meer, ik voelde me down en paniekerig. Toen heb ik mijn vader gebeld en is hij me op komen halen, waarop ik hem heb verteld wat er speelde. Mijn ouders hebben het best goed opgevat, ze waren er wel voor me. De dag erna had ik spijt en schaamde ik me, maar daar ben ik nu wel overheen. Ik vind het vooral erg dat ik ze op deze manier heb laten schrikken en dat ze zich hierdoor zorgen om me maken. Maar: uiteindelijk is het denk ik goed dat ze het weten en dat ik de mogelijkheid heb erover te praten. Mijn vader heeft me op het hart gedrukt om alsjeblieft alles weg te gooien. In eerste instantie vond ik dit zonde (tja, misschien een excuus), maar hij had gelijk. Ik kan er op dit moment niet echt verstandig mee omgaan, in andere woorden, het brengt me meer negatiefs dan positiefs. Ik moest even aan het idee wennen, maar uiteindelijk heb ik bijna alles weggegooid. Ik had nog 1 pil bewaard voor een laatste keer, als een soort van afscheid (misschien ook een excuus, maar goed). Dat afscheid is vandaag. Ik wil hiermee niet meteen uitsluiten dat ik nooit meer iets zal gebruiken. Ik vind drugs nog steeds interessant en zie mezelf in de toekomst wel weer iets proberen, maar dan wel onder andere omstandigheden: 1) als ik het niet zonder nadenken of wanneer ik me slecht voel ga nemen, of 2) samen met iemand anders. Het hielp namelijk niet dat ik altijd in mijn eentje was. Dan ga je toch verder, denk ik. Maar goed, mijn vrienden moeten er niets van hebben, en waar kom je mensen tegen met interesse (en ervaring)? Al met al heb ik geen spijt. Ik heb leuke herinneringen aan de goede ervaringen en heb er nieuwe dingen door ontdekt. Door de slechte ervaringen heb ik mezelf beter leren kennen. Ik moet ook zeggen: het was in elk geval nooit saai. En ik ben blij dat, behalve de negatieve invloed op mijn gemoedstoestand en zelfvertrouwen, ik het niet zo ver heb laten komen dat het echt een (serieuze) invloed op belangrijke dingen ging veroorzaken. Dus: voorlopig ik hou het even voor gezien, vandaag was de laatste keer. Als ik er weer klaar voor ben, weet ik dat ik nog zat leuke ervaringen kan hebben. Tot dan hou ik het bij wiet, daarmee heb ik al wel m'n lesje geleerd. Ik zal nog steeds met interesse dit forum lezen. Als we overal zo open zouden kunnen zijn over drugsgebruik, zou ik misschien niet eens in deze situatie terecht zijn gekomen. TL;DR: Irresponsible drug use. Tale as old as time."
"MetalGuy zei: Petje af! 💪🏻💪🏻💪🏻 Als je weer wil gebruiken, dan is het inderdaad sterk aan te raden om je ouders en verdere nabije omgeving hiervan op de hoogte te brengen. Zo creëer je veiligheid voor jezelf. Hoewel, voor langere tijd stoppen is nog het meest raadzaam, gezien je verhaal. Maar als "de tijd" weer aanbreekt, dan kan je vooralsnog het beste doen wat ik hierboven al zei. Klik om te vergroten... Dankjewel! Klinkt logisch, bedankt voor je advies. Naast genoeg tijd nemen ga ik ook wat regels/voorwaarden voor mezelf opstellen. Ik weet alleen nog niet of ik wacht tot ik 'er weer klaar voor ben' of dat ik met mezelf een tijd afspreek, bijvoorbeeld een half jaar ofzo (en dan weer verder kijk, maar in elk geval dat als minimum)"
"Space Junior zei: Het is goed dat je dit van je af schrijft, en ik vind 't ook knap dat je het je ouders hebt verteld. Ik snap dat je grenzen voor jezelf hebt gesteld als je in de toekomst nog iets wilt proberen, die pauze is een strak plan. Herken wel stukjes van wat je schrijft. Blijf vooral praten, ook als je weer iets probeert. Schaamte is logisch, maar als je één ding niet wilt is dat je je shit op gaat kroppen en je eigen mentale gezondheid naar de knoppen gaat. En hou in de toekomst vooral genoeg tijd tussen je trips, dan kan je lichaam ook weer wat geluksstofjes aanmaken en voel je je wellicht wat minder snel down en paniekerig Klik om te vergroten... Ik ben bij problemen of mentale dingen inderdaad geneigd om het weg te stoppen, ik probeer en ga ook zeker proberen meer te praten. Dankjewel!"
"Het domste dat ik nu kan doen is meer nemen toch? Dit is juist een overdosis? Ik weet het wel, en heb zoiets eerder gehad met een andere drug, maar zou toch graag willen dat iemand me geruststelt Want iets in mij zegt: neem nog een klein beetje, dat helpt tijdelijk, terwijl de benzo gaat werken. Ik heb een kwart pil (kwart van 3mg) genomen"
"Wellicht heeft het ermee te maken dat de ene soort makkelijker te snuiven/oplossen ofzo is? Geen idee hoor. Of misschien dat poeder makkelijker 'versneden' kan worden met iets. Dat is het enige wat ik kan bedenken. Behalve marketing/supply&demand natuurlijk"
"In het Engels want ook op Reddit geplaatst Help please / RC question urgent / Advise ASAP please Serious Question You were the best subreddit I could think of right now. I'm trying to google but I don't feel well and hope this is faster. Can someone please advise me: I took the RC 4-MPD (https://en.wikipedia.org/wiki/4-Methylpentedrone). In total about 0,5 grams. Over the course of about 14 hours. My knees etc were purple and spotty for a bit, right now a lot less but I still have patchy skin. I'm shaking a lot and have a headache I want to take a benzo (bromazolam) to feel better and to hopefully help against the current (after) effects. Please advise me whether I should. I think it's all right but I would feel better if someone knew or googled it for me. I've got bromazolam in pills of 3mg, I'm thinking about taking half / Ik weet dat het dom was, ik krijg hulp van VVN"
"XMR zei: Heb je iets van een vaatverwijder in huis? Bijvoorbeeld l-citrulline, tafalafil, l-arganine? Zou sowieso voldoende blijven drinken en eten. Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie. Nee, niet voor zover ik weet. Dank voor het advies"
"OtherShore zei: Hahaha, ja niet bijnemen. Zou een lage dosis aspirine, bijvoorbeeld 100 mg, niet ook kunnen werken? Aspirine is een bloedverdunner. Dat zou ook moeten helpen bij vernauwde bloedvaten. Is redelijk veilig ook, dus kan geen kwaad om het te proberen. Klik om te vergroten... Ook bedankt voor je reactie! Ja, domme gedachte natuurlijk.. Ik heb helaas geen aspirine in huis maar ik was van plan paracetamol te nemen. Wel goed idee om aspirine in huis te halen"
"Dit is wel weer een nieuwe wake-up call, tjonge. Ik hoop dat het oké is als ik hier nog ff wat gedachten en zo achterlaat. Ik probeer nu rustig te zitten en te typen, maar ik kan waarschijnlijk beter gaan liggen dus dat doe ik zo ook. Ik voel de benzo nog niet dus ik denk erover nog een kwart te nemen. Edit: Ik was nog een halverwege een verhaal over hoe het zo ver is gekomen en mijn ervaring, maar ik maak hem (voor nu tenminste) niet af. Want who cares, en ik moet rustig aan doen. Als iemand nog interesse heeft of commentaar/advies wil achterlaten, let me know, dan zal ik het later misschien nog delen"