Ik hoop dat het oké is dat ik dit topic aanmaak, ik moet namelijk even iets van me af schrijven. Niet een extreem verhaal, waarschijnlijk best wel mild en cliché, maar het helpt mij wel even om eerlijk te zijn denk ik.
Ongeveer een jaar geleden ben ik voor het eerst met drugs (RC's) in aanraking gekomen. In het begin heb ik eigenlijk alleen maar leuke ervaringen gehad. Misschien wel té leuk, want ik begon het op een gegeven moment te gebruiken om te ontsnappen aan de werkelijkheid. Ik zou niet zeggen dat ik verslaafd was, maar ondanks dat ik er steeds minder plezier aan beleefde en teleurgesteld in mezelf raakte ging ik wel door met gebruiken. Ook ben ik een enkele keer best wel van mezelf geschrokken. Twee weken geleden wist ik het allemaal echt niet meer, ik voelde me down en paniekerig. Toen heb ik mijn vader gebeld en is hij me op komen halen, waarop ik hem heb verteld wat er speelde. Mijn ouders hebben het best goed opgevat, ze waren er wel voor me. De dag erna had ik spijt en schaamde ik me, maar daar ben ik nu wel overheen. Ik vind het vooral erg dat ik ze op deze manier heb laten schrikken en dat ze zich hierdoor zorgen om me maken. Maar: uiteindelijk is het denk ik goed dat ze het weten en dat ik de mogelijkheid heb erover te praten.
Mijn vader heeft me op het hart gedrukt om alsjeblieft alles weg te gooien. In eerste instantie vond ik dit zonde (tja, misschien een excuus), maar hij had gelijk. Ik kan er op dit moment niet echt verstandig mee omgaan, in andere woorden, het brengt me meer negatiefs dan positiefs. Ik moest even aan het idee wennen, maar uiteindelijk heb ik bijna alles weggegooid. Ik had nog 1 pil bewaard voor een laatste keer, als een soort van afscheid (misschien ook een excuus, maar goed). Dat afscheid is vandaag.
Ik wil hiermee niet meteen uitsluiten dat ik nooit meer iets zal gebruiken. Ik vind drugs nog steeds interessant en zie mezelf in de toekomst wel weer iets proberen, maar dan wel onder andere omstandigheden: 1) als ik het niet zonder nadenken of wanneer ik me slecht voel ga nemen, of 2) samen met iemand anders. Het hielp namelijk niet dat ik altijd in mijn eentje was. Dan ga je toch verder, denk ik. Maar goed, mijn vrienden moeten er niets van hebben, en waar kom je mensen tegen met interesse (en ervaring)?
Al met al heb ik geen spijt. Ik heb leuke herinneringen aan de goede ervaringen en heb er nieuwe dingen door ontdekt. Door de slechte ervaringen heb ik mezelf beter leren kennen. Ik moet ook zeggen: het was in elk geval nooit saai. En ik ben blij dat, behalve de negatieve invloed op mijn gemoedstoestand en zelfvertrouwen, ik het niet zo ver heb laten komen dat het echt een (serieuze) invloed op belangrijke dingen ging veroorzaken.
Dus: voorlopig ik hou het even voor gezien, vandaag was de laatste keer. Als ik er weer klaar voor ben, weet ik dat ik nog zat leuke ervaringen kan hebben. Tot dan hou ik het bij wiet, daarmee heb ik al wel m'n lesje geleerd. Ik zal nog steeds met interesse dit forum lezen. Als we overal zo open zouden kunnen zijn over drugsgebruik, zou ik misschien niet eens in deze situatie terecht zijn gekomen.
TL;DR: Irresponsible drug use. Tale as old as time.