Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: Autopsie op lichaam Prince om doodsoorzaak vast te stell Dunnetjess33 zei: Was je er bij dan? Beetje vreemd, alleen zijn directe naasten kunnen dat weten. En waarom zou hij geen drugs gebruiken? Helaas komt het onder beroemdheden erg vaak voor. Van Mister Wacko Jacko zeiden de fans ook dat ie geen 'drugs' gebruikte maar ondertussen liet ie zich meerdere keren per dag met "medicijnen" injecteren. Ja ja, drugs free... Klik om te vergroten... Het is onlogisch als je naar zijn verleden kijkt en de persoon die hij is. Medicatietoverdosis klinkt aannemelijker En ik redeneer vanuit mijn perspectief, gevoel, kennis en wereldbeeld. Dat past niet in mijn logica wat ik over Prince weet. De pijnstillers zijn aannemelijker aangezien hij een heupoperatie heeft gehad. Maar medicijnen noemen ze in Amerika ook drugs. Je wordt door media op verkeerd spoor gezet...Miscommunicatie RIP Prince, ik kan je pijn begrijpen"
"Re: Autopsie op lichaam Prince om doodsoorzaak vast te stell ik HAAT dat geroddel over bekende en minder bekende mensen. ze zijn dood, laat het gaan, koester de herinnering, of in dit soort gevallen beluister hem. Klik om te vergroten... Ik ben niet iemand die makkelijk dingen los laat, zeker wanneer het een dierbare is die op onverklaarbare wijze overlijd. Als het me broer zou zijn geweest zou ik zijn doodoorzaak graag willen weten. Dat geeft gemoedsrust en ik kan beter slapen. Het mystery koesteren zoals je zegt zou de mythe in stand houden laat alleen maar ruimte voor vele interpretaties.... Iemand van zijn formaat en beroemdheid en vermogen is geen dakloze die dood wordt aangetroffen waar niemand om geeft. Ik zou graag de oorzaak willen weten, ik hou niet van onzekerheid en mystery. Dan kan je die zwarte dag in je levensverhaal makkelijker omslaan en loslaten als je geïnformeerd bent. Maar dat is een utopie want alleen via de media hoor je hoe het inelkaar zit en ik weet dat de media niet altijd de "waarheid" verkondigd. Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij zijn dood: aan de ene kant wil ik het weten en andere kant wil ik zijn herinnering koesteren. Ik ben er nog niet uit...ik zit in de eerste fase van herstel: ongeloof en verwarring. De volgende fasen woede, depressie en vervolgens optimisme moet ik nog doorlopen. Maar in deze fase ben ik nog steeds ongeloof en verward."
"Re: Autopsie op lichaam Prince om doodsoorzaak vast te stell Medicatie is ook gewoon drugs hoor. Omdat het door een arts wordt voorgeschreven wil nog niet zeggen dat je er niet high van kunt worden en het kunt misbruiken. Zeker in de VS, waar artsen nogal makkelijk medicatie voorschrijven, zijn er heel veel mensen verslaafd aan medicatie. En pijnstillers zijn vaak opiaten die qua effect en werking enorm op heroine lijken. Klik om te vergroten... Klopt het als ik samenvat dat jij zegt drugs=medicatie? Of alleen de effecten drugs=effecten medicatie? Ik zie je punt, ik ben ook niet blij met de medicatie die ik slik (allemaal negatieve bijwerkingen) maar ik moet de gebruiken zoals een suikerpatient het moet. Maar zijn drugs niet schadelijker dan medicatie? Dat mensen duidelijkheid willen hebben snap ik ergens wel. Maar stel dat hij wel drugs (of medicatie als je dat perse zo wilt noemen) heeft misbruikt en hier aan overleden is, doet dat dan iets af aan de herinneringen die hij achterlaat in de vorm van zijn muziek? Wordt hij er dan in enen een mindere artiest of persoon door? Ik mag toch hopen dat dat allemaal niet uit maakt, want als muzikant blijft hij toch gewoon die legende die hij levend al was? En als persoon mag ik toch ook hopen dat hij er niet minder om wordt gezien, drugs gebruik is nou eenmaal iets menselijks. Ook bekende mensen zijn uiteindelijk maar gewoon mensen. Klik om te vergroten... Klopt het als ik zeg we maken allemaal fouten, we zijn nu eenmaal menselijk? Ik veroordeel iemand niet als hij drugs/medicatie gebruik en laat hem in zijn waarde maar ik trek zijn lot me wel aan. Maar ik denk wel als het tot de dood leidt, hoe heb je het zo ver laten komen? Waar ging het mis? Vragen waar we nooit antwoord op krijgen... Ook dat is iets te makkelijk gesteld, want genoeg drugs gebruikers die het gebruik voor naasten geheim weten te houden. Klik om te vergroten... Klopt het als ik zeg: niemand kan een ander echt ooit begrijpen omdat men niet in zijn hoofd kan kijken? We zijn eigenlijk allemaal 'vreemden' van elkaar? Je kan alleen je zelf het beste kennen en al je geheimen en zelfs dan zijn er onzekerheden...Geheimen en complotten zijn schadelijk per definitie, ik kan er wel tegen strijden door te blijven communiceren met open mindset."
"Re: Autopsie op lichaam Prince om doodsoorzaak vast te stell Dunnetjess33 zei: http://www.telegraaf.nl/prive/25660714/___Prince_was_zwaar_verslaafd___.html Oke, de Telegraaf is nou niet de meest betrouwbare krant maar het zal vast niet helemaal uit de duim gezogen zijn. Sorry Zoetewijn68. Klik om te vergroten... Kan begrijpen dat de journalist van Telegraaf zijn bron wil maskeren om eigen veiligheid of andere redenen. Maar het overtuigd mij niet! Ik wacht op een "snowden" (klokkenluider) van de "Prince files". Ik heb genoeg geduld...de onderste steen wordt altijd boven water gehaald. Ook al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel... Klik om te vergroten..."
"Re: Autopsie op lichaam Prince om doodsoorzaak vast te stell http://denhaagfm.nl/2016/04/25/tweede-prince-tribute-night-in-paard-van-troje/ De Prince tribute in Paard was geweldig. Een en al liefde onder bezoekers. RIP Prince!"
"Re: Autopsie op lichaam Prince om doodsoorzaak vast te stell Laat je niet gek maken, en accepteer zijn oeuvre aub gewoon op z'n waarde. Klik om te vergroten... Nee, doe ik zeker niet! Ik blijf wel met beide benen op de grond staan. Bedankt voor het goede advies."
"Het was een idee/hypothese die ik wilde testen...: Nu ik jullie feedback heb denk ik toch dat ik eerlijk tegen hem blijf. Maar ik ga wel zelf stoppen met alcohol me zelf te kijken of ok twee maanden zonder kan. Los van me broer. Ik zal eerlijk tegen hem zijn dat ik denk dat ik een probleem heb en kijk hoe hij reageert."
"Hoe je ziets moet vertellen aan iemand? ik denk zoals je hierboven opgeschreven hebt maar dan direct tegen de persoon Klik om te vergroten... Eerlijk en direct maar met respect, tact en geduld.Maar blijft moeilijk want ik hoor alles uit tweede, derde hand. Wat ik van me familie hoor is dat ze zich schamen voor zijn gedrag.Ik zie hem niet vaak hooguit 1x per maand. En als we uit gaan. Dan is hij toch een ander mens in andere omstandigheden. Als we uitgaan dat drinken we samen en is het gezellig. Ik een wijntje hij een biertje... Ook ben ik jaren lang zijn 'dealer' geweest. Als we uitgaan vraagt hij of ik een zakje weed mee neem voor de avond of een biertje. Ik zag dat als iets 'onschuldigs', omdat ik niet weet dat hij doordeweeks ook gebruikt en tijdens zijn werk. Maar dat zag ik nooit. Nu ik van familie hoor dat overal waar hij komt en er drank is, bij me moeder in verpleeghuis bijvoorbeeld is er gratis wijn voor de bezoekers en bewoners. Nu weet ik waarom hij ook vaak bij me moeder op bezoek is behalve voor de gezelligheid maar dus ook omdat hij daar onbeperkt kan drinken. Ik communiceer met me familie over zijn gedrag en hoor nu ook dat de verpleging commentaar heeft op zijn gedrag. Nu ik beter geïnformeerd ben over zijn gedrag en de gevolgen. Dat mijn familie en schoonfamilie zich schaamt als hij dronken binnen komt. dat hij dingen laat vallen en altijd en excuus heeft. Dat hij ook is begonnen met stelen omdat zijn vrouw hem financieel niet meer ondersteund. verklaard een hoop dat hij mij voor zijn verslavings karretje spant. Hoe kan ik zijn vertrouwen blijven houden zonder hem voor het hoofd te stoten of af te laten keren van me? Als ik mijn gevoelens uit over hoe pijnlijk het is om hem zo te zien aftakelen (wat hij ontkend) en de schande waar mijn familie het over heeft, niet alleen in verpleeghuis, maar ook als hij de kinderen van school haalt of op bezoek bij mijn familie. Ook hoor ik nu pas dat me zus al met hem naar een 'hulpverlener' is geweest en hij toe daar ontkennend uit zijn dak is gegaan. Hij heeft zijn problemen onder woorden gebracht maar daar heeft mijn familie me niet bij betrokken. Dus dat vind ik ook kwalijk van mijn familie. Dat het zo lang speelt en mij in het ongewisse laten. Zijn vrouw heeft nu een ultimatum gesteld, mijn familie heeft zich nu uitgesproken en nu is het mijn beurt om mijn standpunt in te nemen en verantwoordelijkheid te nemen om mezelf te beschermen. Op advies van ben ik nu eerst mijn eigen puin aan ruimen, daarnaast zal ik alerter zijn op mijn gedrag naar me broer. Ik ga hem duidelijk maken dat het hele gedoe me zorgen maakt en kijk hoe hij daar mee omgaat. Ik blijf empathie voelen en zal het communiceren. Ik zal hem duidelijk maken dat hij op mij kan rekenen als hij inziet hoe erg de situatie is. Maar deze situatie heb ik eerder met een vriend mee gemaakt. Ik ben het contact met hem verloren omdat hij zei "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!" En daar had hij deels gelijk in....dat zelfde wil ik niet met me broer laten gebeuren. Klik om te vergroten... Het probleem van het bier heb ik opgelost! Ik neem een alcoholvrij biertje mee om aan toegeven waar ik sta en deels kom ik aan zijn wensen tegemoet"
"Ik ben na gister een avond stappen met veel gezelligheid en drank tot conclusie gekomen dat ik ook een probleem heb. Mijn gezellige avonden worden steeds langer en ik ben de dag daarna steeds beroerder. Zo ben ik 27 jaar geleden ook begonnen met drank en gezellige avonden, nadat mijn grote liefde het na een knipperlicht relatie had uitgemaakt. Ik begaf me toen onbewust op een glijdende schaal. Ik begon toen ook met drank (baco, bier, wiskey etc) en kende geen grenzen. daarna kwamen een pil, 1 werd 2, 2 werden 4 etc. En toe was ik helemaal de weg kwijt en begon met snuiven. Pas jaren later op mijn 25ste ben ik cold turkey gestopt en alle 'vrienden'het het wereldtje gedump. Toe ben ik 2 jaar antidrugs geweest en heel erg gelovig en kerkelijk in sekte. Pas op mijn 27ste ontdekte ik dat ik schizofrenie had en moest me laten opnemen en meds nemen. Toen begon 17 jaar herstellen van ziekte en drugs met 8 maal terugval van psychose, in die tijd gebruikte ik geen drugs en drank. Nu ben ik sinds een jaar weer begonnen met een 2-3 witte zijn tijdens uitgaan. Wat onschuldig leek is nu aan uitgroeien tot iets waar ik bang voor ben een verslaving. Dus ik leg hier de grens ook mede door de situatie waarin mijn broer zich bevind. Ik moet als ik me broer wil redden het goede voorbeeld geven! Ik heb besloten 1 maand te stoppen met drank tijdens uitgaan en te reflecteren. Kan ik zonder of hunker ik naar weekend met drank?! Dat is mijn levensles komende maand: Meer daarover in mijn dagboek! Hopende op jullie steun en begrip...."
"Maar, het is wel makkelijker als je iets meer hebt dan geruchten. misschien kun je beter vertellen wat voor geruchten je gehoord hebt, en vragen hoe dat zit. als hij niet eerlijk wil zijn, of je vermoedens niet helemaal kloppen kom je toch niet veel verder, en waarschijnlijk word je er ook niet hard op afgerekend. je hebt het ook maar van horen zeggen. Klik om te vergroten... Ja, maar kan ik zeggen maar dan kom ik in discussie dat ik de bron vrij moet geven als hij daarom vraagt. Ik heb recht om te zwijgen over bron maar daarmee win ik de discussie niet maar maak het idd wel bespreekbaar. bedankt voor je goede advies!"