Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hay allen, Ik heb samen met een kennis een paar spulletjes besteld op Azarius Nu heb ik toch nog een paar vraagjes. Waaronder een Myceliumbox Cubensis 'Cambodian' (http://www.azarius.nl/smartshop/shrooms/grow_boxes/myceliumbox_cubensis/) Ik lees al een tijdje op internet en in boeken over het kweken van paddo's. Maar nu stuit ik op een probleempje. Op deze site (http://mushplanet.com/ba_idealcircum.php) staat het volgende: Incubation period. This is the period when you have inoculated your substrate with spores and placed them in a warm and dark place so they can germinate and grow to healthy mycelium. - temperature 28-30°C - total darkness - humidity 97-100 % - fresh air exchange: 0 - period: 2-4 weeks Pinhead formation The period when you place the mycelium for the first time in a place with (indirect) sunlight and a lower temperature. The mycelium will start to form mushrooms. The mushrooms in their smallest state are called pinheads. - temperature 22-24 °C - indirect sunlight - humidity 97-100 % - fresh air exchange: 0 - period: 5 - 10 days Klik om te vergroten... Op het filmpje, dat op Azarius staat, beschrijven ze het volgende: -stap 3: het uitgieten van water in de doos -stap 4: de box in de zak plaatsen -stap 5: de zak in indirect zonlicht te plaatsen. Link van het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=X1H3yFpk-1Q&feature=player_embedded# Hier slaan ze de incubatieperiode dus over... Misschien doen ze dit bij Azarius zelf voor ze het pakje opsturen...? Ik heb wel al wat myscelium waargenomen op het rogge en de vermiculiet. Ik ben er zeker van dat dit niet het witte perliet is. Ik kan duidelijk beide van elkaar onderscheiden. Moet ik nu doen wat er op de guide staat of doe ik alles volgens het filmpje op Azarius? Na ,laten we dat toch hopen, enkele succesvolle vluchten hoop ik wat sporen te nemen en zo verder te gaan. Later misschien ook enkele sporen op http://www.fsre.nl/ bestellen. Maar eerst wat meer theoretische kennis en nog belangrijker ervaring opdoen voor we hiermee van start gaan. Ik had ook nog een ander vraagje, over een cactus dan wel. Die kennis van me had een San Pedro besteld, met de bedoeling deze verder te doen groeien. Nu lijkt die cactus wel erg fel op een Peruvian Torch. Ik zal zo snel mogelijk een foto van deze proberen te plaatsen (deze week nog). Moet je iets speciaal doen (bijvoorbeeld wat van de onderkant afschrapen zodat wortels sneller ontwikkelen) alvorens deze in een aangepaste potgrond te plaatsen? Bij voorbaad dank , Zion"
"Welbedankt! De Myceliumbox ga ik straks nog soaken, dan kan ik na 12 uur het water afgieten. Een kennis van me heeft me aamgeraden het boxje aan de zijkanten te beplakken met ducktape (had iets met het indirecte licht te maken dacht ik. Vrees dat ik me dat niet erg goed herinner ), de zak te vullen met een cm of 3 water en het boxje hierin te plaaten. Is dit inderdaad bevorderend voor de paddo's? Morgen ga ik naar de aveve om eens te kijken of ik geen porgrond vind voor cacti. In de bijgeleverde growguide spraken ze van een potgrond met NPK 2-7-7 tot 4-7-7 Ik heb ook nog een micro cannabis kweek. 2 Dieselryder onder 72 watt spaarlampen. Hier post ik morgen nog foto's van. Greetz, Zion"
"Hellow, hier ben ik met een kleine update. Veel is er niet veranderd, maar ik heb wel wat foto's gemaakt van de opstelling waar de San Pedro's onder kiemen en ook hoe de Myceliumbox erbij staat. Ook heb ik wat foto's gemaakt van men Dieselryders. Myceliumbox Cubensis 'Cambodia' Deze heb ik dus volgens de guide klaargemaakt. Plastic bakje heb ik beplakt met ducktape, er is een cm of 3 water in de zak en de zak met de box heb ik dan in het kartonnen doosje gezet. Ik ga ook eens kijken of ik geen warmtematje ofzo op de kop kan tikken. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } San Pedro kweekset Hier zie je het San Pedro kweeksetje onder een 18 watt spaarlamp. Deze ga ik zo snel mogelijk vervangen door een kleine tl-buis. Hoop dat het zo wat aangenamer is voor de zaadjes. Dieselryders Deze 2 staan onder 72Watt spaarlampen en zijn ongeveer een week en 2 daagjes oud Zo dat was het dan Greetz, zion"