Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik doe het al 3 jaar. Ik ben eens 3 weken gestopt maar, dat was omdat we op vakantie waren in Amerika."
"Hoi allemaal. Ik zit in therapy bij Iris zorg voor verslaving van cannabis. Morgen 1-11-2011 ga ik stoppen met blouwen. Voel me er goed bij en sta ook 1000 % achter mijn beslissing en therapy die ik volg. Zit nu dus aan een jointje en ben afscheid aan het nemen , hihih Ik weet ook dat ik het moeilijk ga krijgen en het niet ligt opneem het afkicken! Ik hoop hier een beetje lotgenootjes tegen te komen en ervaringen en steun aan elkaar kan geven.... Groetjes Yvon"
"batm zei: Hey, Heel herkenbaar verhaal. Mijn ervaring: Na ruim 20 jaar bijna dagelijks (veel) blowen, ben ik een half jaar geleden gestopt. Voorheen meerdere pogingen ondernomen, maar na een aantal weken clean toch weer een joint aangeschaft en in 'no time' terug op het oude level. Nu is de kogel door de kerk: na 6 maanden clean zie en ervaar ik alleen maar de voordelen van een blowvrij leven: 'ochtends beter uitgerust, overdag actiever, vrolijker, socialer, emotioneel stabieler, betere uitstraling, assertiever, positievere instelling enzovoorts. Als ik nu een coffeeshop passeer, krijg ik lichtelijke braakneigingen vanwege de wietlucht. Alsof mijn lijf in opstand komt. Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut geen anti blower nu ik zelf ben gestopt. Mijn vrienden blowen lekker door terwijl ik in dezelfde ruimte vertoef. ( Alleen de geur...pfff). Hoe hou ik het vol? Deze poging was het juiste moment, het voelt nu als een doorbraak en opluchting. Gelukkig grijp ik niet naar andere middelen om in de aangeleerde roes te vertoeven. Al met al viel het reuze mee, de angst dat het moeilijk is, zat bij mij vooral tussen mijn oren. En dat je bepaalde vrienden minder ontmoet, omdat ze de godganse dag aan een joint lurken, heb ik niet als een hobbel ervaren. Uiteindelijk is het in deze nieuwe fase ook de uitdaging om nieuwe mensen en situaties te ontmoeten en aan te gaan. Daar is niets mis mee.Dat maakt het uiteindelijk gemakkelijker. Mijn advies: ga door de moeilijke momenten heen. Bij mij duurde het 2-3 weken. Als je weer een jointje blowt na een aantal weken clean, val je snel terug in je oude patroon. Dat is mijn ervaring, keer op keer. En dat is niet echt een push voor je eigenwaarde. Het dagelijks blowen gaf voor mij aan dat ik iets uit de weg wilde gaan. Na het stoppen kwamen veel opgekropte, bevroren emoties naar boven. Afkicken is niet easy: je krijgt onverwachtse emotionele momenten, woedeaanvallen, onnodige irritaties en het slapen was de eerste weken erg moeilijk: veel heftige dromen, moe en niet uitgerust de dag ingaan en weinig energie voor werk en studie. Maar nu voel ik de energie en of ik nog ooit ga blowen? Ik weet het niet, het idee is uit mijn hoofd en houd me niet meer bezig. Succes, try to reset your mind! Klik om te vergroten... Hoi , Ik ben hier nieuw en lees jou verhaal en ik kan me er echt heel goed in vinden. Denk in veel opzichten net zo al jou. Ik ga morgen stoppen met blowen en loop bij Iris zorg voor verslaving. Ik ben een vrouw van 50 jaartjes. Yvonne"