Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik denk dat zolang je niet dagelijks gebruikt en er een herstelperiode er tussen zit niet heel veel behalve tanden/kiezen slijtage. Meermaals gebruik stel om de dag: - ingevalle bekkie - trillende handen - gewenning --> hogere dosis danwel ander manier van toedienen, danwel combineren - huidproblemen (netelroos, puisten e.d.) - bleke huid - denken niet zonder te kunnen functioneren (intrede geestelijke afhankelijkheid) - gebit naar den klote - aanslag op hart en bloedvaten - verhoogde bloeddruk - kans op hersenbloeding - oververmoeidheid - speed-psychose Sommige treden snel op, andere is wachten totdat het gebeurd."
"Goedemorgen alle, Al een tijdje ben ik een beetje aan het Dwalen in de "wonderlijke wereld van drugs", en valt mij op dat er steeds meer soorten "drugs" geaccepteerd worden in de wereld. Denk aan Ketamine voor mensen met intense pijnklachten op lage dosis, MDMA voor trauma's, wiet-tincturen voor epilepsie, en LSD voor mensen met zware dwangneuroses, paddo's voor mensen die zwaar door het leven gaan.. Op dit moment zit ik zwaar door alles heen, lichamelijk dan en probeer ik (door veel verantwoordelijkheid) te blijven staan zoals ik stond. Op dit moment doe ik een soort van microdoseren met Speed. Ik neem elke dag/om de dag 2 a 3 lijntjes. Dit om de dag door te komen en niet zo verdomd zwaar lijf te hebben. Zo juist om uit mijn burn-out danwel depressie te blijven. Nee, geen stofzuigerlijntjes met 10 gr natte speed doe ik in mijn eentje ongeveer 2 a 3 maanden (natuurlijk sharing=caring zit er dan ook bij) Ik heb laatst het verteld tegen mijn familie. Deze schrokken wel en vroegen mij wat de negatieve kant was hiervan.. ik kon bijna niets zeggen en het bijna aanprijzen voor iedereen die het gewoon even niet meer "kan" zonder heel het proces van huisarts/25 therapeuten/ misdiagnoses/onzinnige gesprekken.. het nooit kunnen oplossen.. Want waar ik tegen aan loop is gewoon niet op te lossen, slechts vol te houden. Wel is mijn huis spik en span, ideeën oneindig, overzicht aanwezig en veel papierwerk over hoe ik dingen zie/voel/ervaar welke ik vaak teruglees en in mijn nuchtere fase in werking zet. Ik merk dat mijn omgeving er gespannen op reageer want ja, je krijgt het niet van de dokter. (Echter loop ik vaak onder invloed van en heeft nooit iemand wat aan mij gezien, ik ga dus ook geen dingen uit de weg) Ik zie het dan ook als een soort van medicijn, ik leg het nadat het op is een paar weken weg en pak het dan ook weer geleidelijk op.. is dit dan ook een verslaving? Kan je verstandig omgaan met Drugs? Moeten er eigenlijk wel zoveel verschillende middeltjes zijn en zoveel therapeuten als dit ergens gewoon okay kan? Als onze visie net even een piecie wijder is? Ik ben zo benieuwd hoe jullie erover denken.. zou deze "schemerige wereld" niet naar de normale wereld gevoegd kunnen worden? Of is het mens eigen om uiteindelijk toch de controle te verliezen en krabbend in een hoekje te eindigen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen goed/of slecht van het bewust gebruiken en het toevoegen van dit in het leven wat je leeft of wilt leven.. Groetjes, Een frequente speed-er"
"@Torchic Klopt, dit is echter wat ik zelf bij mijn "research" had gevonden, maar nog niet echt ervaren heb. Nu zitten er bij medicatie ook bijsluiters, kijk naar antidepressiva en de waslijst aan bijkomende effecten daarvan. Hoe kan het daar dan wel geaccepteerd worden en bij bijvoorbeeld speed niet? Ik doe het dus ook niet om "scheef" te gaan ofzo.. dat raak je ook niet meer aan op een gegeven moment. Ik slaap, eet, neem na 2 uur 's middags geen lijntje meer omdat ik dan wel wakker blijf.. ik verwonder mij er wel over. Zonder therapie, met veel vrienden en MDMA ben ik veel verder gekomen dan een jaar intense therapie. Vind dat echt apart🤣 DISCLAIMER: Laat ik wel even voorop stellen dat helemaal niets 10000% beter is dan wat ik nu aankaart. Ik vraag mij af hoe het verloop bij vele anderen is geweest en hoe zij of afgegleden zijn/ periode gebruikt hebben en er juist sterker uit zijn gekomen. Ik raad het niemand aan, ik zoek een route-map danwel open discussie over gebruik hiervan"
"Torchic zei: Klopt, maar ik denk dat medicatie uiteindelijk over het algemeen toch minder negatieve effecten heeft? Terwijl ik bijvoorbeeld zelf benzodiazepines ook echt als drugs zie vanwege de grote kans op verslaving en veel negatieve effecten. Maar ja, zeg het maar🤷🏻♀️ denk dat dat ook veel te maken heeft met de farmaceutische industrie en het verdienmodel. Gelukkig merk je de negatieve effecten nu nog niet maar die gaan vroeg of laat wel komen want je beschadigd genoeg in je lichaam en brein terwijl je het zelf niet door hebt. Klik om te vergroten... Daar ben ik zeker van overtuigd. Ik wil ook zeker niet aankaarten dat dit gezond is maar wel hoe alles tot stand is gekomen. Kijk even naar Oxycodin.. best heftig.. en hoe Big Pharma er wel mee weg komt. Ik ben ontzettend moe, wat mij irriteert waardoor mijn bui gelijk naar min 100 gaat, om vervolgens in bed te blijven terwijl ik zoveel moet doen, stemming weer naar beneden. Een cirkel waar ik in zit en hiermee doorbreek. Wanneer A niet gebeurd eindig ik ook niet bij Z, If that makes sense? Niet dat ik daarna niet moe ben of whatever, integendeel maar ik kies mijn momenten uit om op te laden dan het mij te moeten laten overkomen. Wat zegt dat dan? Is dat de ervaring of beginnend probleem?"
"@Torchic @Zweevteev Amen, daar heb je helemaal gelijk in. Mijn geestelijke gezondheid is wat dat betreft okay. Instelling: zo niet dan toch! Het is niet dat ik Debbie Downer ben, gekke gedachte heb ofzo.. puuuuure vermoeidheid waar ik al jaren last van heb maar geen oplossing voor is, behalve ja mevrouw neem uw tijd. Jaa tik tak de dag is begonnen en ik wil het niet missen. (Ik ben niet te missen thuis) Hoe ga ik hiermee naar een huisarts? Zonder alle poeha, want ik weet wat voor mij werkt (al is dit voor mij wel een tijdelijke pleister) Ha doc, zit al een jaar af en aan aan de speed en eerlijk ik functioneer veel beter op alle vlakken. Voel de downside niet, ben een leuker mens (een aanwezig mens) en krijg meer uit mijn handen met. Ik slaap goed maar 50%minder dan wat ik daarvoor al jaren deed.. Ik zet het om in positieviteit en pluk er de vruchten van.. mag ik nu Adderall?"
"Soort van hypersomnia heb ik, vanaf kinds af aan vaak bij de dokter geweest omdat ik een moe persoon ben. En dat gaat mij echt tegen staan.. 15 uur slapen om je okay te voelen, Al 10 jaar.. nee man. Er is een wereld voor mij open gegaan, hoe slecht dit ook klinkt"
"@Zweevteev Nee, want ik val niet achter het stuur in slaap o.i.d. Ik heb veel slaap "nodig" en als ik korte nachtjes heb dan val ik 's middags om tijdens een tv-momentje. Doordat ik moe ben/word loop ik tegen dingen aan zoals - wekkers niet meer horen en dus te laat komen - verplichtingen niet nakomen - jezelf kwalijk nemen van falen - opstapelen van taken - constante vermoeidheid waar tegen gevochten moet worden - doktoren die zeggen burn-out door situatie om mij heen - angst om te slapen (wakker worden is een issue) - overdag voelen alsof je door water moet lopen - overzicht verliezen - dingen ook echt missen En het is fuuuuuuuuckin irritant met jaren geen oplossing. Misschien dat ik nu voor het eerst ook echt merk van hey, die vermoeidheid heeft wel een hele grote impact op mijn leven. Ik doe het dus ook niet voor de "oempf" effect maar eigenlijk voor een normaal leven. Hoe gek is dat.. om het vervolgens weer te laten vallen als ik door het ergste heen ben. In het verleden veel MDMA gebruikt met soort van vriendentherapie sessies, thuisfeestjes met als doel.. laten we de shit even verwerken.. fcuk dat werkte nog ook.. Speed werd vroeger voorgeschreven voor de vermoeide huisvrouw en is pas uit de handel gehaald doordat mensen t gingen spuiten (why ffs?) Dus dan is een Adderal het antwoord op de speed.. en daar kom ik dus al (ook met jaren klagen bij de dokter) niet aan. (Bloedprikken, vitamines, pfeiffer.. blabla maar er komt niets uit) Ik neem dit echt mee wat jullie zeggen. Ik weet zelf ook wel dat dit uiteindelijk naar niets lijdt.. En toch.. als dit gereguleerd zou zijn.. betrouwbare batches e.d. is het dan echt slechter als bovenstaande vernoemde middelen?"
"Hoi hoi, ik ben nieuw op het forum juist opzoek naar dit soort informatie. Zelf ben ik niet in de mogelijkheid om dit te bespreken met iemand. Een echte undercover gebruiker. Het viel mij op dat ook niemand het doorheeft in mijn omgeving of naja.. doen alsof hun neus bloedt. Zelf ben ik in mijn burnout begonnen met een beetje gebruik, via via kwam ik eraan en vond ik vooral het wegnemen van de moeiigheid verhelderend. Nu ruim een jaar later begint mijn lichaam met protesteren en heb ik netelroos. Ik zeg dan zo dit ging nou net even te ver. Nu ben ik sinds zaterdag gestopt na nog een keer feesten met de beesten, maar wat ben ik moe. Zooo ontzettend moe dat ik nu thuis zit met corona. Zelfisolatie en mijzelf weer opvijzelen. Hopend dat dat ook lukt en vooral relativeren wat ik het afgelopen jaar heb gedaan. Ik moet zeggen dat ik speed al heel snel inzette voor functioneel gebruik. Huis opruimen, boodschappen doen.. desperate housewife 3.0! Nu moet ik wel kappen, mijn lichaam is al 7 keer over de grens gegaan en kijk ik vol tegenzin naar een sober leven.. vind fladderen veel leuker en staat mij beter. Nu moet even het verstand overnemen en is zelfzorg en inzicht erg belangrijk. Dus dank ontzettend dank voor deze uitleg het kwam als geroepen!"