Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik lees dit forum al jaren maar heb nog nooit iets gepost. Toch wil ik nu iets delen, niet zozeer om mijn verhaal te vertellen, maar vooral omdat ik nieuwsgierig ben of er mensen zijn die ook dit level hebben bereikt. Ik gebruik Ketamine al een aantal jaren en pas in het afgelopen jaar heb ik voor mijn gevoel een soort eindlevel bereikt qua positieve ervaringen. Door mij gigantisch te verdiepen in de wetenschappelijke kant van ketamine heb ik inzicht gekregen in de oorzaak van bepaalde gedachtengangen die gepaard gaan met ketaminegebruik. De ketaminetrips van afgelopen jaar gaven steeds meer inzicht in alles, letterlijk alles. En dat stapelt zich op. Ik heb tijdens die trips nieuwe ideeën en inzichten genoteerd. Dit heb ik gecombineerd met mijn opgedane kennis omtrent ketamine (de wetenschap) en hierdoor kan ik de volgende conclusies trekken: - Ketamine geeft inzicht. Ik denk dat dit komt doordat je hele perceptie lam wordt geslagen. Zie je brein als een antenne met een bereik van 6 meter. Bij ketaminegebruik wordt dit bereik gereduceerd, tot nagenoeg 0. Geluiden vervagen en je emoties verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat betekent dat er meer ruimte overblijft in je hersenen om eens goed na te denken. En daar begint het krijgen van meer inzichten. Ik sta mezelf op dat moment toe om rustig door mijn brein te wandelen en naar binnen te keren. Zie het als een omgekeerde perceptie. Op dat moment kan ik alle gedachten die op mijn pad komen analyseren en nuchter overdenken. Hierdoor kan ik ook inzicht krijgen in existentiele vraagstukken. - Met ketamine lijkt alles in scènes. Logisch! Want alles is ook in scènes. Als je je verplaatst qua houding, of als een nieuwe track begint of als je andere lichten gebruikt. Telkens weer een overgang van het een naar het ander. - Aansluitend op de scènes roept de trip bij mij op dat het leven grotendeels een toneelstuk is, in de letterlijkste bewoording. Met ketamine besef ik waarom mensen zich gedragen of reageren zoals ze doen. Met ketamine kan ik veel verder kijken omdat alle vooroordelen of stereotypes weggefilterd zijn. Dit effect blijft ook na de trip werken omdat ik het op dat moment vastleg in mijn hoofd. - Omdat heel veel weggefilterd is krijg ik veel meer inzicht in details: Ik maak muziek en daarin heb ik gemerkt dat ik tijdens een ketaminetrip veel meer 'oor' heb voor detail. Het lijkt dan alsof ik de kern van een bepaald geluid kan horen, waardoor ik precies weet wat het nodig heeft om beter te worden. De producties zijn ook daadwerkelijk helderder na ketaminegebruik. Door ketamine kreeg ik ook het inzicht dat muziek driedimensionaal is. - Ketamine maakt tijdelijk extra verbindingen in je hersenen aan. Dit is wat ik las in een wetenschappelijk artikel. Dit is wat ik perfect kan toepassen op mijn eigen ervaringen. Ik denk dat deze extra verbindingen mij meer inzicht hebben gebracht in het leven. Als ketamine in levels geplaatst kon worden qua intensiteit, denk ik dat je het meeste inzicht krijgt ergens na het midden. Als je daar voorbijgaat kom je in Ketaland, waar de gekste willekeurige taferelen zich kunnen afspelen en waar je slechts een toeschouwer bent. Ik hoor graag reacties van mensen die zich hier enigszins in kunnen vinden, of er sowieso wat van vinden. Dit was slechts een schimp van wat er zich in mijn brein kan afspelen tijdens ketaminegebruik, ik heb het zeer beknopt omschreven. Voor mij is ketamine de ultieme drug die je inzicht kan geven in het leven. Peace out."
"Haha meteen de meest nuchtere reactie te pakken. Maar is het ook waanzin als de positieve effecten aanblijven na gebruik? Het is wellicht een inzicht verworven door drugsgebruik maar het blijft wel plakken."
"Thanks dat je alles weer netjes terug hebt gezet! Tja de scheidslijn tussen genialiteit en manie is dun, daarin heb je zeker een punt. Aangezien ik in mijn werk regelmatig in contact kom met manische patiënten durf ik te zeggen dat ik het niet ben Snap overigens wel dat het zo overkomt."
"Thnx voor reactie. Mij boven anderen stellen was zeker niet mijn intentie. Als ik het zo teruglees heb ik sommige dingen misschien niet handig geformuleerd maar dit is wel hoe ik het persoonlijk ervaar. Misschien komt het ook door mijn hoogsensitiviteit dat ik het zo ervaar, en ja dat is vastgesteld bij mij. Door jullie reacties geloof ik wel dat de keta me voor de gek houdt. Maar ik wilde dit delen omdat ik deze effecten nog niet heb zien beschreven op internet. Feit is in ieder geval dat het mij wel wat goeds brengt. Ik heb paddos gebruikt maar die werken bij mij vooral visueel en geeft niet meer inzicht. Iedereen reageert op zijn manier op drugs."
"Erg jammer dat ik zo overkom. Ik zou zeggen blame it on the keta dan, want als persoon ben ik zeker niet arrogant, tikkeltje egoistisch wel. Maar het schud me wel even wakker."
"Nogmaals jammer dat het op jou (en anderen) zo over kan komen. Een persoon kan toch extra gevoelig zijn? Dat maakt diegene toch niet beter dan een ander? Ik zoek gewoon naar een verklaring waarom het spul zo'n werking op mij heeft. Normaliter ben ik ook juist heel erg naar buiten gekeerd, en met keta draait zich dat om. Klaarblijkelijk kom ik op papier anders over dan wat ik wil zeggen, en dat is jammer maar so be it. Ik vind het overigens wel goed dat je mij even met beide benen op de grond zet. Ps: paddos doe ik niet meer en LSD is me een stap te ver qua lange werkingsduur."
"Oké mooi dan zijn we er. Thnx voor de nuchtere kijk erop."
"Klopt het is geen diagnose en in die zin ook niet officieel vastgesteld maar wel beaamd door psychiaters. Heb ik wederom ongelukkig geformuleerd. Ik zie het dus ook als een eigenschap."
"Nu je hebt uitgelegd waar de term vandaan komt snap ik je afschuw. Dan houden we het maar gewoon op extra gevoelig. Het zit mij echter niet in de weg en haal er juist positieve dingen uit. Maar we draven door op dit onderwerp. Ik zie nu in ieder geval in dat keta me inderdaad voor de gek hield. Dat maakt het effect en het gevoel van genialiteit dat het oproept er niet minder leuk om. Ik vind het fascinerend spul."
"Psilocyloner zei: Ik zou zelf toch graag wat dieper op zijn post in willen gaan omdat het geheel bij mij toch wel wat vragen oproept die mij het overdenken waard lijken. Klik om te vergroten... Chill dat je er niet zo oordelend in staat als sommige anderen en interessante visie! Mooi hoe je het 'oog voor meer detail' verklaart. Zal me toch nog iets verder verdiepen in dissociatieve vs psychedelische werkingen."