"Setting: thuis rond 02:00 met een van mn beste kameraden
Wat: 2CB en lachgas
Eerdere ervaring: XTC, MDMA, speed, ketamine, GHB, coke, 2CB, wiet/hasj. Allen gecombineerd met lachgas.
Na eerst de jaarwisseling zelf met een grote groep vrienden gevierd te hebben, zijn we met z'n 2en naar mijn huis gegaan. We hadden beide geen behoefte aan een dikke party, maar naar een intieme setting.
Woonkamer gezellig gemaakt (matras op de grond, kussens en dekens overal, sfeerlampies aan en een aangename temperatuur). Dub reggae album opgezet en gaan met die banaan. Beiden 15mg 2CB tot ons genomen.
Na 15 minuutjes begonnen de eerste tekenen zich voor te doen. Lichte temperatuurschommelingen in het lichaam, bodyload die opkwam en golvende muren. Heerlijke sfeer, niks aan het handje. Beiden stil, genietend van de muziek die toch wat intenser aan het worden is.
Na een half uurtje worden de effecten heftiger We besluiten het eerste ballonnetje te doen. Wat een heerlijke combi, 2CB en lachgas! Bij de eerste ballon werd ik meteen al verrast: Zwoele dames om mij heen die mij probeerden te verleiden. Ze streelden me en dansten voor me. En dat allemaal terwijl we toch echt maar met z'n 2en in de kamer waren! Een dikke glimlach op mijn gezicht, en m'n kameraad was ook zichtbaar aan het genieten.
Schilderijen beginnen te leven. De een meer als de ander. Misschien had het ene schilderij ook de ervaring van de bodyload die ik op dat moment voelde, was onze gedachte. Geen verkeerde bodyload, maar ontspannen. Alles oke, dit is wat we wilden, een rustige trip.
Tijd voor een nieuwe ballon. Vanuit hier gaat het de verkeerde kant op. Ik trip hard. De ballon verandert in een entiteit. Een 'evil' entiteit. De ballon blaast scheermesjes in m'n keel (ik had die dag al een beetje keelpijn). Van schrik stop ik met het inademen van de ballon en ga ik naast mn maatje zitten die nog hard gaat op zijn ballonnetje. Terwijl ik op hem wacht, heb ik de inmiddels slappe ballon nog in mn hand. Het tuitje van de ballon likt m'n hand, alsof het probeert te zeggen: je kan je maatje wel roepen voor hulp, maar ik blijf lekker sneaky doen en ik ga je gek maken vanavond.
Ik deel mijn allereerste negatieve ervaring met drugs ooit (want dat was dit) met m'n kameraad die ondertussen ook weer 'terug' is van z'n lachgastrip. Hij reageert ontspannen, misschien zelfs een beetje onverschillig. Maar zijn reactie geeft me rust.
Ik probeer nog een paar keer een ballon, want ik denk dat een trip afsluiten op deze negatieve manier, niet goed is, maar telkens komen er negatieve hallucinaties voorbij. Telkens verandert de ballon in een entiteit die het slechtste met mij voor heeft. Zelfs met muziek op waarbij ik mij normaal positief voel, komen de slechte waanbeelden weer op tijdens het gebruik van het lachgas.
Gelukkig zijn de beangstigende hallucinaties alleen aanwezig als ik een ballon gebruik. Zodra ik uit de ballontrip kom, zijn de vervelende hallucinaties weg.
De 2CB trip neemt langzaam af, maar echt genieten lukt me niet meer. Ten eerste omdat de hallucinaties beangstigend waren, maar ook omdat ik voor het eerst een negatieve ervaring met drugs heb gehad en ik deze niet om heb kunnen buigen naar iets positiefs. Toch jammer, want het begon zo mooi met dansende vrouwen die mij probeerden te verleiden.
Naar aanleiding van deze trip heb ik een paar vragen/opmerkingen voor jullie:
- Hoe kan het dat een compleet positieve, chille vibe zo plotsklaps om kan buigen naar een negatieve sfeer? Er is zover ik weet niks gebeurd tijdens de trip dat negatieve lading had. Is dit een eigenschap van drugs, of ben ik zelf de katalysator geweest?
- Voordat ik deze negatieve ervaring had, wilde ik juist wat meer gaan experimenteren met paddo's, DMT en LSD. Raden jullie dit nu af? De angst zit er toch wel een beetje in, maar de wil om de wondere wereld van de drugs te verkennen en mijn leven hiermee te verreiken, is zeker nog aanwezig.
- Iemand verder nog tips & truucs voor toekomstige ervaringen?"
In: 2CB en lachgas op NYE. Scheermesjes in m'n keel?
1-1-2024