Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het kan dus blijkbaar nog veel erger, ik kwam recent dit artikel tegen van een man die meer dan 4 jaar lang dagelijks xtc heeft gebruikt https://www.theguardian.com/society/2006/apr/04/drugsandalcohol.drugs1"
"Hoe gaat het nu met je?"
"Hey, ik ben zelf ook al een aantal jaar verslaafd geweest aan kratom. Over de afgelopen 2/3 jaar soms wat weken tot een keer een maand gehad waar ik stopte, maar altijd wel weer begonnen. Momenteel ben ik, na het afgelopen jaar dagelijks te hebben gebruikt (15-25) gram per dag, nu 10 dagen gestopt (in 1 keer) en ik hoop nu voor goed. Cold Turkey is in mijn ogen het meest aan te raden, de ontwenning is iets heftiger, maar wel een stuk korter en mentaal makkelijker om door heen te komen imo, taperen kan maar kost aardig wat wilskracht om consequent te doen en maakt de ontwenning alleen maar langer. Afgelopen dagen zijn niet heel fijn geweest maar ik moet zeggen dat ik het minder erg is dan ik had verwacht. Alledaagse dingen worden wat zwaarder om uit te voeren en alles wordt een beetje saai, maar fysiek is het allemaal wel te doen. Ik gebruik supplementen als liposomale vitamine C en black seed oil, die helpen best goed tegen de ergste ontwenningsverschijnselen, dus die zou ik als ik jou was inslaan (en magnesium voor slaap). Verder kan ik als tip deze subreddit meegeven (reddit.com/r/quittingkratom), waar je support kan krijgen van medequitters, dit kan mentaal nog wel eens helpen, en verder ook alle info wat je kunt verwachten bij ontwenning. Heel veel succes!"