Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb dit pijpje gekocht om pure hasj te roken: Basepijp Glas | DMT Pijp (Glazen Pijp met Bolletje) Glazen pijp met bolletje (15,5 cm) voor DMT, wiet, kruiden, wietolie, dabs en nog veel meer. Ontdek waar je zo’n Basepijp allemaal voor kunt gebruiken. www.dutch-headshop.nl Ik begrijp dat je dan een stukje (hoe groot?) in het 'bolletje' legt, een aansteker bij het gat bovenop het bolletje houdt en dan inhaleert. Dit kan dus zonder gaasje volgens de shop. Vraag dus even hoeveel hasj moet je ongeveer in het bolletje doen? En houd je nadat je inhaleert je vinger op het gaatje zodat de rook niet wegkan? Wordt dat niet heet aan je vinger 😁 En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar? Bedankt 🌸"
"Dirkjan zei: Nee, dit is een basepijp en wordt niet gebruikt om pure hasj of wiet te roken maar om drugs te "basen" ofwel "vapen". Je kunt hier geen hasj mee roken omdat het reservoir waar normaal je de drugs in zou doen omgeven is door glas, omdat je in dit geval de drugs niet moet verbranden maar verhitten. Hierdoor "verdampt" deze, en in het geval van wiet of hasj moet je de drug met de vlam raken zodat deze verbrandt, want je kan deze, althans niet op deze manier, verdampen. Als je pure hasj wilt roken heb je nog een ander probleem. Hasj is namelijk ontzettend scherp om puur in te ademen en daarbij ook nog eens klevering en stropering, of keihard. Wiet is een stuk beter geschikt hiervoor. Koop hiervoor wel een normale puurpijp en geen basepijp. Klik om te vergroten... Huh wat raar, had het specifiek gevraagd aan de winkel!! Dus eigenlijk kan ik hier niets mee? Bedankt voor je reactie 🌸"
"Dirkjan zei: Je kan meth of pyrros vapen Klik om te vergroten... Haha weet niet eens wat dat laatse is! Eerste begin ik maar niet aan 😉"
"Hasj kan je toch ook in een joint doen? Dan moet dat maar. Baal wel wilt eigenlijk echt geen tabak roken."
"Dirkjan zei: Wiet pijp Klik om te vergroten... Thnx"
"Goed, ja ik wil dus ook liever géén tabak roken, ik heb jarenlang gewoon gerookt en ben zo blij dat ik daar vanaf ben. Ik heb nu dit pijpje gekocht, met screens: Wietpijpje - De 10 beste wietpijpjes op een rij Door een wietpijp kun je puur wiet roken. Door wiet direct uit het pijpje te roken is het effect sterker en directer. www.dutch-headshop.nl Dit valt onder de noemer wietpijp, maar hier kan je toch ook gewoon hasj mee roken??"
"Blaatschaap zei: Ja hoor. Klik om te vergroten... Ook hier bedankt voor je antwoord, fijn!"
"Mmmh, toch nog even een beginnersvraag; als je hasj uit zo'n wietpijpje rookt moet je het dan ook eerst verkruimelen net als in een joint? Of leg je gewoon een stukje/bolletje op het gaasje?"
"Ow haha, ja dan wordt zo'n grinder wel vies ja. Oké, nou ik heb zachte hasj dus trek er dan gewoon wel een stukje af. We gaan het meemaken"
"Kan je met een bong ook pure wiet/hasj roken ja? Ik wil ook liever géén tabak roken. Heb nu een pijpje aangeschaft maar weet van "vroegah" dat ik ook wel uit een bong rookte en je daar wel flink stoned van werd haha. Maar daar mengend we volgend mij altijd wel wat tabak bij in?"