Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Undercover Buster zei: Begin er niet aan.... We kennen heroïne ja? Zou je dat gaan proberen? Misschien wel, je goed recht. Ik oordeel niet. Verstandig? NEEN!!!! Je gaat een gok nemen waarbij de kansen ENORM in je nadeel zijn. Dus waarom ermee beginnen? Omdat het je leuk lijkt? Please.... Laat me je de ervaring besparen en bij deze vertellen dat het in principe niets meer is dan hele kr@chtige speed. Neem dan wat meer speed. Zelfde ervaring, of toch zeker als speed spuiten, wat ik overigens ook zwaar afraad! Denk nu eens na mensen. Drugsgebruik is leuk, recreatief gebruik. Ga je Crack, Heroïne of Meth proberen dan neem je een enorm risico om heel je leven te vergallen. Is dat wat je wilt?? Zo ja dan ga je gang! Wil je dat niet? Begin er dan niet aan! Verdomme zeg! Denk niet dat jij sterker bent dan die drugs! Dat ben je niet! Hoeveel voorbeelden wil je hebben zeg? Kom op joh. Ook niet 1 keer. Denk ff na. Het begint allemaal met 1 keer! Klik om te vergroten... Ik ben in de begin van de jaren 80 begonnen met het gebruik van heroïne en nu in 2020 gebruik ik nog steeds. Ben wel van spuiten over gegaan naar folie roken want mijn aders trokken het niet meer. Folie roken is funest voor je longen. Enkele jaren geleden ben ik op snuiven over gegaan wat goed bevalt ( op droge mond en slijmvliezen na) Helaas ben ik er in 40 jaar tijd niet in geslaagd om te stoppen met heroïne. De meeste van mijn medegebruikers zijn of al helemaal in het begin ermee gestopt of dood. De meesten aan longkanker. Blijf af van de heroïne of andere opiaten, voor je het weet zit je je hele leven eraan vast, zoals ik. De hoop om ooit te kunnen stoppen heb ik al lang opgegeven. Methadon, daar ben ik erg bang voor en hoe ouder ik word (inmiddels al 61) hoe banger ik word om af te kicken omdat nu ook nog de ouderdomskwaaltjes erbij komen. Helaas heb ik niet veel vreugde meer in mijn leven omdat bijna iedereen om mijheen of dood of naar de vernieling is. Heroïne - begin er niet aan of probeer zo snel mogelijk af te bouwen!"
"Dit word wel een lang verhaal.... Begonnen ben ik in Duitsland, met hasj roken toen ik 16 jaar was. Begin 80 kwam ik in de uitgaanswereld in aanraking met heroïne. Dat was de tijd van David Bowie, Lou Reed. Heroïne en coke werd door veel popsterren verheerlijkt. Je bent jong, naïef en vooral nieuwsgierig. Mijn vrienden gebruikten vrijwel allemaal. Ik voelde mij onbegrepen door mijn ouders die altijd maar aan het zeuren waren over een goede opleiding etc. Je voelt je ergens bijhoren als je drugs gebruikt en je voelt je ontzettend cool. Tot dat ik de eerste keer dopeziek werd. Van afkickverschijnselen had ik wel gehoord maar ik wist niet dat het zo erg was. In Duitsland had je in die tijd helemaal niets, geen methadon, niets en de artsen, voor hun was dat ook helemaal nieuw. Ook al is de heroïne in Duitsland uitgevonden. Denk aan al die SS'ers die aan de morfine verslaafd waren. De heroïne in Duitsland was van slechte kwaliteit en mega duur. Al gauw kwam ik in Duitsland met de wet in aanraking en belande meerdere keren in de gefangenis. Daar was het cold turkey afkicken. Vreselijk dat gevoel van angstig, ziek en alleen in een cel te zitten. Ze stelden mij voor "therapie ipv straf" zo hoefte je de straf niet uit te zitten maar kon naar een kliniek. Daar was alles op totale abstinence gericht. De Duitsers zagen drugsgebruikers als het laagste van de gezelschap aan. Ik kon dat niet zonder dope, ik was altijd zwak wat dat aangaat. Mijn ouders schaamden zich dood voor mij en ik schande mij ook voor de buurt en iedereen. Vreselijk voor mijn ouders, hun enigst dochter aan de drugs. Mijn beide ouders zijn als gebroken mensen gestorven waarvoor ik mij altijd schuldig zal voelen. Ik ging in een sexclub werken om de drugs te kunnen betalen. Daar verdiende ik veel geld maar in Duitsland waren de drugs waardeloos dus ik ging naar Amsterdam. Daar waren in die tijd een paar methadon doctors. Ze schreven rezepten uit voor rohypnol en methadon. Je moest de doc een geeltje betalen en in de apotheek kreeg je je pillen die je privé moest betalen. Die methadondocter was al in de 80. Echt een unicum. In de spreekkamer zaten mensen van over de hele wereld. Reporters van overal kwamen om de verslaafde junkies te interviewen bij de methadondoctor. De kranten in Duitsland stonden vol ervan hoe Amsterdam het drugsprobleem aanpakte. Iedereen die verslaafd was kwam toen naar Amsterdam. Vooral veel verslaafden uit Duitsland. Het ging bijna geen dag voorbij dat je van dode Duitsers horde. De drugs in Amsterdam waren veel sterker dan in Duitsland. Ik persoonlijk heb maar 1keer een overdosis gehad van een speedball. Gewoon bolletjes die ik op straat gekocht had. Het is zo gebeurd met je, zeker als je spuit. Mijn geld verdiende ik ook in Amsterdam in de prostitutie. Dat heb ik zeker tot me 50ste gedaan ☹ Je stopt helemaal af. Alles draait om geld verdienen en scoren. Sinds mijn man die ook verslaafd was jaren geleden overleden is aan longkanker ben ik overgegaan van eerst spuiten naar roken op snuiven. Door dat spuiten kreeg ik hepatitis C, gelukkig geen hiv zoals vele andere spuiters. Inmiddels ben ik van de hepatitis genezen nadat ik in 2013 een kuur van 3 maanden kreeg. God wat was ik blij dat die C weg was. Ik ben niet meer besmettelijk. Vrijwel iedereen die ik ken had of heeft hepatitis C en/of hiv. De meeste gebruikers die ik uit de jaren 80/90 ken zijn inmiddels dood. Ik ken persoonlijk maar een iemand die voorgoed gestopt is en ook nooit meer gebruikt heeft. Echt waar, blijft ervan af, zeker van de heroïne. Ik denk soms hoe zal het verder gaan, loop ik straks nog achter de rollator achter de heroïne aan. Ik heb het geluk dat ik uit een rijk nest kom en mij ouders onlangs alles goed voor mij gezorgd hebben en ik mijn drugs nu ook zonder prostitutie kan betalen. Maar daar ben ik echt een uitzondering, geloof mij! De meesten zitten ergens bij het leger des heils in een kamertje. Het vechten tegen mijn verslaving heb ik opgegeven. Bijna niemand in mijn omgeving weet dat ik zwaar verslaafd ben, op een paar mensen na. Sinds ik gestopt ben met vrijwel alle drugscontacten ben ik erg eenzaam en helaas heb ik niets moois meer in mijn leven waarvoor het de moeite is om te stoppen. Ik heb zware copd met longemfyseem en ben afgekeurd. Ik kan niet zo veel meer waardoor ik depressief geworden ben. De laatste tijd hoor je steeds vaker dat heroine weer in opkomst is bij jongeren. Vooral ook in Amerika zijn veel fentanyl, oxicodon, oxinormverslaafden. De artsen hebben het veelvuldig voorgeschreven, maar ook hier. Krijg je geen rezept meer blijft alleen nog de illegale markt. Dus mensen blijf van de opiaten ver vandaan als je geen slaaf wilt zijn! Al naar een paar weken gebruiken kom je er niet meer vanaf. Zoek iets waarmee je je leven kunt invullen. Volg een opleiding, ga sporten, sticht een gezin of wat dan ook. Makkelijk gezegd he 😜"
"Revolutionair zei: Zo onschuldig is dat wietroken helemaal niet. Is een fabeltje dat mensen zeggen dat er nog nooit iemand aan is gestorven. Longkanker is vaak door te veel blowen. Bekijk bijlage 4729 https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-zijn-hasj-en-wiet-schadelijk-voor-de-longen/ Klik om te vergroten... Volkomen gelijk. Longkanker, copd etc., wiet is helaas niet zo onschuldig dan veel mensen denken. Vapen is iets beter dan een jointje te roken met tabak erbij. Je hebt veel minder wiet nodig en 'de stoned' is vind ik persoonlijk veel lekkerder. Maar ook vapen is niet zo onschuldig."
"Natozlato zei: @Wahine kunt u niet met het geld wat u van uw ouders heeft geërfd naar het buitenland gaan? Ergens in de natuur opnieuw beginnen? Het is nooit te laat. Sterkte ermee. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie en medeleven. Zo makkelijk is het allemaal niet, in me eentje naar het buitenland, dat is niets voor mij en door de copd kan ik helaas niet zoveel meer. Helaas merk je pas naar je 45ste dat je longen beschadigd zijn."
"Roken is en blijft gewoon heel slecht en ik kan alleen iedereen aanraden te proberen om te stoppen. Ik zelf heb vele jaren zigaretten (shag) gerookt en heroïne op folie en af en toe een jointje. Op me 45ste kreeg ik te horen dat ik copd met longemfyseem heb. Evengoed verder gerookt. Vooral dat folie roken en basecoke is de pest, ach, gewoon alles wat je rookt is dodelijk! Mijn man is met 41 aan longkanker overleden, alle drugs, of het heroïne, basecoke, wiet of hasj is, ga je veel dieper inhaleren waardoor de longblaasjes stuk gaan en de 'rek' uit de longen verdwijnt. Veel van mijn vrienden zijn rond hun 50ste aan long of keelkanker gestorven. Niet alleen drugsgebruikers, ook gewoon mensen die alleen zigaretten rokten. Daar ben ik echt enorm van geschrokken, alles komt dan heel dicht bij. Ik ben een aantal jaren gestopt met zigaretten en folie roken, snuif alleen nog en wiet alleen nog via een vaporizer. Ff wennen maar de stoned is net zo lekker en stukken beter voor je longen. Helemaal goed is vapen volgens mij ook niet aangezien de aanslag die in de glazen 'bubbelaar' blijft plakken en dus ook in je longen komt. Maargoed je wilt toch nog wel wat en alcohol is mijn ding niet. Sinds ik alleen nog snuif en vape hoest ik in ieder geval niet meer en zijn mijn longen volgens mij in ieder geval niet slechter geworden. Ik moet steeds uitkijken dat ik geen verkoudheid krijg of bronchitis of longontsteking want dat kan mijn dood zijn. Door mijn longemfyseem kan ik niet veel meer, ik ben bijna 62 en afgekeurd. Ik kan echt niet veel meer, alles valt mij erg zwaar. Ik heb nog ca 40% van mijn longvolume. Ik probeer zoveel het gaat te lopen, anders gaan de longen nog harder achteruit. Maar ik ben zo ontzettend moe. Zelf van eten word ik al moe. Omdat je longen slecht werken krijg je op ten duur ook last van je hart. Al met al de kans dat je longkanker of mond, keel of slokdarmkanker krijgt door het roken is uiteraard heel groot maar elk mens is anders en elk lichaam reageerd anders. Een ding nog, het gaat allemaal heel erg geleidelijk dat je longen achteruit gaan. In het begin denk je, ach een rokershoestje maar het is echt een sluipmordenaar. Weinig lucht hebben is echt niet fijn. 😩"