Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste allemaal op het drugsforum, Na lang nadenken heb ik besloten toch maar een account aan te maken. na al het lezen van alle interessante forums hier, ik zal mezelf even kort voorstellen. ik ben een jonge vrouw 22 jaar oud uit Den Haag. Over mijn eigen drugsgebruik heb ik niet veel te vertellen. de drempel voor mij is namelijk best hoog om uiteindelijk te gaan gebruiken. ik heb in totaal 12x drugs gebruikt over een tijd van 5 jaar. Wat alleen XTC/MDMA of cocaine is geweest. ik ga nooit verder dan 1 pil op een avond of 5 sleutel puntjes cocaine. dus dat is best weinig. dit heeft te maken met het feit dat ik nooit echt de behoefte heb om veel te gebruiken of super hard te gaan. Mellow vindt ik fijn, maar dit heeft ook een andere reden. Er is nu 2 jaar geleden een goede vriend van mij overleden aan cocaine gebruik. Hij was destijds 23 en zou nu 25 zijn. Een paar dagen na zijn gebruik heeft hij plots een hersenbloeding gekregen en is uiteindelijk 1 week later overleden aan een hartritmestoornis. uit de autopsie is gebleken dat dit is gekomen door cocaine. Want wie van 23 overkomt dat nou? een hersenbloeding. Zijn dood is afschreven als een natuurlijke dood. Ik heb me al die tijd afgevraagd hoe dit zou zijn gekomen? hij gebruikte nauwelijks cocaine. Maar als hij het wel deed ging hij ervoor. Waarschijnlijk was er op die avond ook veel alcohol in het spel. Het klinkt misschien logisch dat die combinatie al antwoord geeft op mijn vraag. Maar toch ben ik benieuwd naar meer? want er zijn zoveel mensen die drugscocktails maken en alcohol drinken op dezelfde avond. Of mensen die verslaafd zijn en al 20 jaar lang elke dag snuiven. zijn dood heeft voor mij een angst ontwikkelt die ik soms lastig kan vinden. Ik vindt het gebruiken van drugs namelijk super leuk. Vooral als je aankomende zomer weer op festivals in het zonnetje met een likje lekker kan dansen. Of op een gezellige avond even naar de wc loopt om een nakje te nemen. Maar toch heb ik mezelf erop betrapt dat de laatste keren drugs voor mij eindigde met een schuld gevoel en onbewuste angst dat het bij mij ook verkeerd kan gaan. Mijn vrienden die gebruiken die doen het allemaal zonder angst of moeite. Ik wil dat weer terug krijgen. misschien is het niet echt duidelijk waar ik hiermee heen wil. misschien wilde ik dit alleen even kwijt liefs, wacky jacky"
"Sonja Nakker zei: Heftig verhaal, en ik snap je schuld gevoel zeker. Als mijn moeder nog met mij was, en wist hoe mijn drugsgebruik is geweest. Had ze me echt wat aangedaan. Sinds ik naar de drugs greep om mijn depressieve gedachtes te “temmen” kan ik niet eens meer kijken naar haar foto… Klik om te vergroten... Hey Sonja, het spijt me om te horen dat je moeder niet tot je zijde is. En je depressieve gedachtes ervaart.... mag ik vragen of jouw moeder ook door gebruik is te komen overlijden? Of een andere reden. Ik vindt het sterk dat je dit zo vertelt ook al heb ik geen idee wie je kan zijn. Hou vol <3"
"Nihilist88 zei: Eerst en vooral hartelijk welkom 😁 En zo'n zonde om hem te moeten gaan in de fleur v je leven😥 Voor mij is het vrij helder, nl je gebruikte tot hiertoe zeer sporadisch en hield het bij 2 stims, waar je je zeker tot aan de dood van die vriend, zeker lekker en fijn bij voelde. En wanneer je iemand uit je directe omgeving ziet sterven, volgens de dokters natuurlijke dood, maar jij acht het toch reëel, dat drugs ermee te maken hebben. Maar zoals gans het leven is voor vele zaken geen logische en eerlijke verklaring. Neem nu vb, een kettingroker vs iemand die nooit heeft gerookt en gezonde sportieve levensstijl heeft, maar toch wordt die kettingroker 95j en die gezonde man krijgt kanker en overlijdt reeds veel te vroeg, pakt nu 50j. Je moet geen angst of schuldgevoel hebben, wel begrijp ik het, je legt de link met die vriend. Je kunt zeker eens iets nemen op festival fzo, maar kzou de raad geven, ga gewoon ni total loss en tart het lot, tenminste als je leven je dierbaar is. Langs mijn kant mag pietje de dood langskomen, dus ik ga er wel eens over. Klik om te vergroten... Hey, dank voor je bericht en begrip. Dat klopt ik kon er van genieten tot het mij een kant heeft laten zien wat het ook kan brengen. Het zal altijd een gok blijven.... het duiveltje en het engeltje. ik zal niet oordelen over jouw situatie en of waarom pietje de dood mag langskomen. Maar ik had graag anders gehoord <3 dikke knuffel van mij"