Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Symoen zei: Ook een tijdje geleden maar zal toch nog even reageren. Ik was na deze ervaring gestopt met het gebruiken van alle middelen (xtc, wiet maar ook alcohol en nicotine) omdat dit allemaal niet een fijn gevoel opwekte. Ik ben momenteel in behandeling bij een psycholoog ivm met een (waarschijnlijk hierdoor opgewekte) angst/paniekstoornis. Ik denk dat ik uiteindelijk door vermeiden tot dit punt ben gekomen. Verder ben ik nu wel actief bezig met mijn gezondheid en doe ik mijn best om het beste hiermee om te gaan. Het zal niet allemaal te maken hebben gehad met deze ervaring maar meer een combinatie van ongelukkige factoren. Ik wil geïnteresseerde mensen niet afraden om een keer drugs te proberen, maar post dit wel om ook de andere kant te laten zien van onverantwoord omgaan met middelen. Klik om te vergroten... Vervelend dat je een angst/paniekstoornis hebt ontwikkeld.. even een vraagje. Ik heb tijdens (2e keer) gebruik van 4mmc kort een bad trip gehad en hier PTSS en een paniekstoornis aan over gehouden. Wat voor behandeling ga je volgen? Mij raden ze EMDR aan om de trip te verwerken en me minder angstig te maken voor m'n lichamelijke sensaties. Want daar heb ik namelijk erg last van. Hier een aantal voorbeelden: -(draai)duizeligheid - snel schrikken - de hele dag piekeren en denken aan de klachten - paniekaanvallen krijgen in drukke ruimtes - tintelingen in armen Heb jij ook last van lichamelijke klachten buiten de angsten en paniekaanvallen?"
"Symoen zei: Hey vervelend dat je hier zoveel last van hebt, maar goed dat je aan de bel hebt getrokken en om hulp hebt gevraagd. Om je eerste vraag te beantwoorden: Aan mij was EMDR, cognitieve gedragstherapie en misschien het starten van een SSRI (dit is een antidepressivum die ook gebruikt kan worden tegen ptss en angststoornissen) aangeraden. Ik heb zelf ervaring in de psychiatrie als verpleegkundige en de ene psycholoog/psychiater is de ander nou eenmaal niet. Ik zou je specifiek kunnen vertellen wat er bij mij gebeurd, maar het vergelijken hiervan met jouw behandeling levert verder niks op. Op basis van je klachten lijkt mij EMDR inderdaad een goede behandeling omdat deze ook enorm goed werkt en goed bewezen is, maar ik zou vooral vertrouwen op jouw eigen behandelaar. Om je tweede vraag te beantwoorden: Ik heb hier zelf weinig lichamelijke klachten naast de paniek en angst en de fysieke klachten die hiermee samen gaan. Ik heb echter wel last van orthostatische hypotensie (duizelig worden bij opstaan). Hierdoor word ik elke keer angstig en denk ik dat ik flauw ga vallen. Ik denk alleen niet dat dit ontwikkeld is door deze ervaring. Het belangrijkste is dat ik vaak uitgeput ben door bijvoorbeeld weinig slaap, en omdat je lichaam nou eenmaal super moe word van constante alertheid in bijvoorbeeld sociale ruimtes. Ik wens je succes met jouw behandeling en ik hoop dat je succes hebt. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt. Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie! Ik ben vooral bang dat ik iets kapot heb gemaakt in m'n hoofd waardoor ik deze lichamelijke klachten dagelijks ervaar. Ik weet ergens wel dat ik in een vicieuze cirkel terecht ben gekomen, maar eruit komen is voor nu nog mega lastig.. Hoe gaat het nu met jou? Merk je dat het langzaam beter gaat dankzij de hulp sinds de diagnose paniekstoornis? Ik snap dat het eng is wanneer je duizelig wordt bij het opstaan. Zoiets kan heel triggerend werken als je al gespannen en angstig bent. Ik heb gelezen dat de kans best klein is om flauw te vallen wanneer je in paniek raakt (zie link). Omdat je juist een iets verhoogde bloeddruk krijgt door de paniek. Ook al voelt het dus misschien zo, het komt bijna niet voor dat je dan ook echt flauw valt. Misschien maakt het je iets minder bang voor het mogelijk flauwvallen. Paniekaanvallen en angst | Amphia Ziekenhuis In deze folder van Amphia leest u meer over paniekaanvallen en angst. www.amphia.nl PS: Ik ben trouwens als kind vaak flauwgevallen (weinig eten etc), je komt binnen no-time weer bij. Dus mocht het onverhoopt wel gebeuren dan gaat dat ook zo weer voorbij!"
"Hoi @vdk88, ik herken de situatie waar jij in zit heel goed. Ik heb namelijk iets soortgelijks meegemaakt na een avondje 3mmc. Op die avond heb ik kort een bad trip gehad, ben gesteund door vrienden en verder is de nacht prima verlopen. Maar ongeveer een week later kreeg ik een paniekaanval in de badkamer en sinds dat moment is mijn leven veranderd.. Dit is nu 7 maanden geleden. Wat jij verteld over zenuwachtig gevoel, hoofd dat onder druk staat, niet tegen prikkels kunnen, zweten en piekeren heb ik ook erg last van. Zal nog wat punten erbij zetten wat ik nog meer voel. - spiertrekkingen (voet, duim, schouder, in gezicht bijv ooglid) - duizeligheid (alsof de omgeving draait en of je op een boot loopt) - wanneer ik in een rij sta of in een wachtkamer zit wordt de spanning erger en lijkt het of ik flauw ga vallen - licht in het hoofd - strakke kaken en schouders - tintelingen in armen - bij erge spanning flitsen gaan zien of heel wazig zicht - iedere avond wordt de spanning erger, zonder aanleiding. Prikkels zijn ook niet meer te verdragen (dus uitgaan of drukke verjaardagen zijn niet te doen) Ik drink ook geen cafeïne meer, zodra ik dit probeer worden de klachten erger en ga ik enorm piekeren, omdat ik bang ben om door te draaien of stemmen in m'n hoofd te krijgen. Ik heb ook het idee dat er een knop is omgezet die niet meer terug wil. Ik kan je niet echt tips geven, omdat ik zelf ook zoekende ben. Maar wat ik wel weet is dat mijn huisarts en de psycholoog hebben gezegd dat ik er wel weer bovenop kom en dat er geen sprake kan zijn van hersenschade (in mijn geval tenminste). Hoe gaat het inmiddels met je?"
"FredKroket zei: Klinkt als derealisatie. Klik om te vergroten... Volgens de GGZ heb ik een paniekstoornis en symptomen van PTSS te pakken. Derealisatie of in mijn geval depersonalisatie heb ik in se eerste 3 maanden veel last van gehad. Nu gelukkig stukken minder!"
"Dr. Paddo! zei: Depersonalisatie met angst. Ik ben er ook bekend mee. Bel eens met het spreekuur partydrugs. Echt doen! Landelijk Medisch Spreekuur Partydrugs | Brijder Gratis advies en uitleg bij klachten na partydrugsgebruik. Landelijk Medisch Spreekuur Partydrugs biedt deskundige hulp zonder verwijzing. Neem contact op. www.brijder.nl Klik om te vergroten... Bedankt voor je bericht, Ik heb inderdaad al meerdere telefoongesprekken gehad met Gerard Alderliefste! Deed me wel goed. Dus is zeker een goede tip om te doen voor mensen die het nog niet kennen. De klachten moeten vanzelf weg gaan slijten. De ene dag gaat het beter dan de andere moet ik zeggen. Komend weekend tik ik 7 maanden aan, maar als ik kijk naar de eerste 3 maanden in vergelijking met nu gaat het 10x beter! In wat voor opzicht ben jij bekend met depersonalisatie en angst? Loop je hier nu nog mee of?"