Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste lezers, Ik lees al jaren af en toe op DrugsForum maar ik heb vandaag toch maar zelf een account aangemaakt. Dit komt helaas voort uit stress die ik heb om mijn GHB terugval. Ik ben een vrouw van 27, ik ben nu 2 jaar ambulant in behandeling en ben sinds donderdagavond (23-11) teruggevallen in ghb-gebruik na 1,5 jaar clean te zijn. Afgelopen 1,5 jaar ben ik wel een aantal keer teruggevallen in alcohol- en cocaïnegebruik (mijn DOC). Maar over het algemeen leef ik dus clean/sober. Deze terugval gaat gepaard met veel verdriet. En ook met veel angst om nu te stoppen. Ik merk dat ik me echt slecht voel en heel snel fysiek en mentaal ben afgetakeld sinds donderdag. Ik heb afgelopen dagen (nu dus op dag 3) bijna 24/7 3,5 ml gebruikt per 2 uur. Vandaag ben ik afgebouwd naar 3ml en wil dit vandaag volhouden. Ik wil heel graag stoppen en dit achter me laten. Maar het lukt me niet om nu helemaal te stoppen met de ghb want ik krijg zo veel paniek als het uitwerkt.. echt om te huilen, heel beangstigend. Verder ook last van slapeloosheid; kan totaal geen slaap vatten, rillerig en paniek/onrust wanneer de ghb uitwerkt. Mijn vorige terugval was dus 1,5 jaar geleden, die duurde een week (24/7 4ml elke 2 uur) en daar ben ik toen uit gekomen met baclofen en gabapentine. Ik heb beide nu alleen niet voorhanden. Ik ga morgen bellen met mijn verslavingsarts, die heb ik afgelopen vrijdag (24-11) al gesproken omdat ik me zorgen maakte en zij adviseerde me om te stoppen en de ghb weg te gooien. Ik had al last van ontwenning en vond het te pittig, omdat ik ook verplichtingen had. Nu is de ontwenning stukken erger (logisch) maar ik wil zo graag hier uit komen. Ik ben ontzettend angstig en vol verdriet dat ik mezelf dit toch weer aan heb gedaan. Alleen al mijn verhaal hier delen lucht me al iets op. Niemand in mijn omgeving weet dat ik hier in zit, en ik voel me ontzettend alleen wat niet goed is voor mijn paniek. Als iemand me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen, ik wil heel graag stoppen en zo snel mogelijk. Ik wil geen klinische opname en mijn ghb is morgenmiddag op. Ben ook bereid om me dagen onprettig te voelen maar als de ghb nu uitwerkt voelt het mis. En niet alleen onprettig. Ik wil het zo goed als het kan veilig thuis doen. Alle hulp is welkom, alvast ontzettend bedankt!"
"Dankje voor je reactie. En wat fijn dat het uiteindelijk zo goed heeft uitgepakt voor je. Sterk van je. Ik heb afgelopen augustus in de kliniek gezeten, na terugvallen in alcohol en cokegebruik. Ik dacht uberhaupt niet meer aan GHB, dus daar toen geen focus op gelegd. Maar dat ik nu al terugval zegt inderdaad dat het nog niet goed met me gaat, jammer genoeg. Niemand in mijn omgeving weet van mijn ghb-gebruik dus de drempel is ontzettend hoog om dit iemand te vertellen, laat staan naar de kliniek hiervoor. En omdat het me vorig jaar is gelukt thuis, hoop ik echt dat het me nu met medicatie weer kan lukken. Schaamte speelt (altijd al) een grote rol. Sorry als ik kortaf of dood reageer, ghb zuigt echt het leven uit je Nee, geen fan? Ik heb wel altijd fijne en goede zorg gehad, het ligt meer aan mezelf dat het niet lukt. Ben benieuwd naar jouw ervaring. En nee, ik ga nog niet naar meetings, wel van plan als ik hieruit kom."
"Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht."
"Damius zei: Ik zou je op het hart willen drukken om iemand in je nabije omgeving in vertrouwen te willen nemen. Deel je verhaal en struggle. Ghb is natuurlijk tricky spul, met gevaarlijke fysieke ontwenning. Someone’s gotta have your back. Klik om te vergroten... Ik heb het net aan een vriend die ik heb leren kennen in de kliniek verteld. Dat was even fijn maar hij kan weinig voor me doen verder. Ik moet dit echt zelf oplossen en hieruit komen, ik ben echt bang"
"OtherShore zei: Als ik je goed begrijp @User7824 heb je op dit moment een terugval in ghb gebruik. Je gebruikt al weer sinds donderdag en morgen is de ghb hoe dan ook op. Dus je bent eigenlijk op zoek naar een manier om voor een zachte landing te zorgen. Ik denk idd dat het verstandig is om morgen te overleggen met de verslavingsarts, want die kan namelijk beoordelen of het gevaarlijk is om nu zonder afbouwen te stoppen en eventueel iets voorschrijven om de klap op te vangen. Verder zijn je handen gebonden ben ik bang, want je zit niet morgen in een kliniek (en je wilt sowieso niet naar een kliniek) en voor zelfstandig afbouwen is het waarschijnlijk ook te laat. Of zoek je de oplossing vooral in het bemachtigen van een tijdelijk vervangend middel? Klik om te vergroten... Heel erg bedankt voor je duidelijke bericht, waardeer het extra omdat ik nu nogal vaag en in paniek/verdriet ben door de afgelopen dagen. Ik gebruik inderdaad sinds donderdagavond 21:00 (3,5ml vaak om de 2uur, maar ook paar tussenpozen gehad van 4 a 5 uur). Ik kan in nood denk ik nog aan ghb komen, maar ik wil het gewoon eigenlijk niet meer in huis hebben. Het eerste wat ik morgenochtend doe is sowieso de arts bellen, ook om haar meteen te vragen voor medicatie (baclofen en gabapentine). Ik heb alleen geen idee of ze me dit gaan geven en wanneer ik dit dan zou kunnen ophalen. Dus het is allemaal nog onzeker. Dus ik heb inderdaad advies nodig als dat niet gaat lukken, en ik het thuis (even) moet volhouden. De optie ‘afbouwen’ is er dus eventueel, en ben ik toe bereid (nu ook al aan het doen met wat ik nog heb). Maar het liefst heb ik advies welke medicatie mij anders zou kunnen helpen met slaap en wat verlichting van de onrust en paniek. Ik heb geen ervaring met phenibut, ik ken het ook niet goed genoeg om het te gaan bestellen denk ik. Dus eigenlijk al het advies vanuit mijn situatie nu is heel erg welkom. liefs"
"Ik heb net gebeld. Ze schrijven me voor vandaag 1 lorazepam voor, tegen de paniek en slapeloosheid. Ik ga mijn moeder vragen om dat voor me op te halen en te brengen want ik kan niet m’n huis uit. Verder moet ik het gesprek met de verslavingsarts morgen afwachten zeiden ze. Ze kon ook geen antwoord geven op m’n vraag of ik met de lorazepam de ghb hetzelfde moet blijven doseren. Zou ik het gewoon aankijken hoe het voelt met die lorazepam, en echt pas weer een dosis op gevoel nemen als ik toch ontwenning merk? Ik ben wel echt blij dat ik straks wat rustiger ga worden en hopelijk ook wat kan slapen. Ze drukte me wel op het hart dat ik d’r meteen moest bellen als het toch niet gaat"
"Javelin zei: 3 dagen is niet echt veel. Bel verslavingsarts en je HA en leg hun duidelijk uit dat je NU hulp nodig hebt, omdat jij maar 4 dagen aan ghb zit en hoe sneller je hulp krijgt hoe makkelijker het voor iedereen zal worden. Phenibut zou je ook kunnen helpen net als baclofen . Phenibut is mogelijk online kopen. Maar je moet phenibut niet als vervanger van ghb beginnen te gebruiken maar als een middel die je terugval kan smooth beëindigen. Klik om te vergroten... Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook"
"OtherShore zei: Ik zou je toch willen aanraden om niet op eigen houtje over te stappen op een vervangend middel. Dan ben je namelijk zo weer verslaafd aan een ander middel. En ik ben geen arts maar het zou me niets verbazen als je (tijdelijk) medicatie nodig hebt voor slaap en tegen onrust en paniek. Een arts kan die medicatie desnoods telefonisch voorschrijven en je kunt het dan meestal direct ophalen. Dus als je morgenochtend vroeg belt komt het waarschijnlijk wel goed. Het is ook een optie om vandaag al de huisartsenpost te bellen. Sterkte alvast! Klik om te vergroten... Wederom dank. Ik heb gebeld en dat voelt toch fijn. Ik ben soms zo ongefocust van de moeheid en paniek dat ik de logische stappen niet eens meer zie"
"Ik werd gelukkig na 1,5 uur toch moe en ben meteen proberen te gaan slapen. Eerst 3 uur geslapen (toen toch beetje onrustig wakker geworden) en 2,5 ml gepakt. Toen weer 3 uur slaap gevolgd met 2,5 ml en net nog 1 uur slaap. Ik spreek rond 10:00 de verslavingsarts en ben nu dus al van 3,5 naar 2,5 ml gezakt en voel me echt al een stuk beter dan met die 3,5. Maar zal nog wel de nawerking van de lorazepam zijn. edit: ik kan om 13:00 pas de arts spreken"
"Stel ik spreek straks een arts die niet zo veel ervaring heeft met thuis ghb afbouwen met medicatie. Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw? Hij kan daar dan wel van inschatten met een afbouwschema of dat veilig is. Ik zit zelf te denken aan 1 strip baclofen en diazepam en de ghb alleen vandaag nog te nemen zo nodig (terwijl ik die medicatie al slik). Jullie ideeën?"