Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Neo-Shulginist zei: De base lost niet goed op in water waardoor het minder geschikt is om te snuiven Klik om te vergroten... Bedankt voor deze info, daar was ik net naar op zoek 👍🏼"
"DoeMaarDieMaar zei: Freebase is echter zelfs schadelijk om te snuiven, dus dit kan je beter laten. HCL is juist weer schadelijk om te vapen, dus dat kan je beter ook laten. Klik om te vergroten... Dit berichtje maakt me nieuwsgierig: Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom freebase schadelijker is om te snuiven dan de HCL variant? Heb je toevallig ook een bron voor deze info? Bvd"
"TheRealKoekert zei: Lachgas duurt misschien 1 minuut? Zit je dan die hele dag ballonen te lurken? Vind lachgas echt zo nutteloos omdat het zo extreem kort duurt. En erg gezond is het ook niet volgens mij. (Niet dat dat mij ervan weerhoudt, Drugs zijn sowieso niet gezond) Klik om te vergroten... Lachgas zou ik echt afblijven, dat veroorzaakt cervicale myelopathie. Aantasting van de zenuwbanen in je nek. De isolerende laag rond je zenuwen verdwijnt dan en daarmee ook de functie. En in het ruggenmerg van je nek zitten nogal wat vitale functies, zoals ademhaling. Ik heb al genoeg jongelui binnen zien komen op de spoedeisende hulp, met verlammingsverschijnselen, die niet meer overgaan… Een gewaarschuwd mens?"
"Ik sluit me graag aan bij de vorige reacties, wat een mooi tripreport 💜."
"Zeehond zei: Een waarschuwing dus, je zit op een drugsforum hè. We kunnen beter stoppen met drugs toch? Iemand die eens per maand 10 ballonnen gebruikt is heel wat anders dan iemand die dagelijks uren aan een tank lurkt. Zoals met alle drugs zijn er mensen die er wel verstandig mee om gaan en mensen die er niet verstandig mee om gaan. Op dit forum kun je veel informatie vinden, juist ook over ‘verantwoord’ gebruik. Ik houd van deze oordeelvrije plek waar iedereen zijn of haar verhaal kan doen. Laten we dat vooral koesteren ❤️ Klik om te vergroten... Eens, laten we vooral koesteren dat we hier ons verhaal kunnen doen, maar laten we dan ook niet wegkijken van de feiten, toch? Er zijn zoveel minder schadelijke middelen beschikbaar, waarom zou je dit risico willen lopen?"
"Zeehond zei: Niet mee eens. Ik kies hier bewust voor en dat bepaal ik zelf. Ik gebruik het zo verstandig mogelijk. Daarmee beperk ik het risico. Je zegt nu weer iets over een risico en waarom ik dat wil lopen… Laat me! En je opmerking over minder schadelijke middelen is een open deur, zeker met drugs. Klik om te vergroten... Dat is jouw keuze, dat kun je alleen maar zelf bepalen en dat vind ik helemaal prima hoor. Maar ik zie de ermstige negatieve gevolgen in de praktijk en daar ben ik van geschrokken, dat beïnvloed mijn mening en die mag ik hier delen, toch? Ik besef tegelijkertijd dat dit mijn beperkte blik op de realiteit is, een vorm van bias over dit onderwerp, dat wil ik ook niet ontkennen. Vrijheid, blijheid 💜"
"Roze Olifant zei: Dat mag je, maar je overdrijft wel enigszins. Lachgas is ongezond, maar vooral bij problematisch gebruik - zoals veel drugs. Ik heb niet de indruk dat Zeehond problematisch vaak of veel lachgas gebruikt, voor zover ik kan oordelen op basis wat ik hier lees. Dus dan is het alsof je iemand die sporadisch een wijntje drinkt een speech aan het geven bent over de gevaren van alcoholgebruik. Dat komt dan gewoon een beetje zeurderig over. De gevallen die jij in de praktijk ziet, zijn waarschijnlijk geen ‘enkele ballonnetjes per maand’-gevallen… Klik om te vergroten... Ik weet van tenminste 2 gevallen, die het een keer wilde proberen en die daarna in het ziekenhuis zijn beland, die voor de rest van hun leven moeten worden beademd. Ik heb hun niet gevraagd hoeveel ze hebben gebruikt en of zij ook denken dat ik overdrijf? 😉 maar ik kan me voorstellen dat je er anders over denkt als het jou overkomt. Nou is n=2 geen echte goede meting, maar het komt dus wel voor. Voor mij voldoende reden om er vanaf te blijven. Ik denk daarnaast niet dat je lachgas met alcohol kunt vergelijken, zover ik weet krijg je van sporadisch enkele wijntjes geen demyelinisatie i.t.t. lachgas?"