Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Allemaal Moet ff m'n ei kwijt en wie weet heeft een ander er ook nog wat aan. Ik ben sterk verslaafd aan de tramadol (opiaat). Dagelijks zeer hoge doseringen. Oorspronkelijk onstaan door pijn. Na een recente operatie is de pijn een stuk minder geworden en werd het tijd te gaan stoppen met de tramadol. Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Had reeds eerder pogingen gedaan - maar zonder succes. Ontwenningsverschijnselen waren te erg en greep direct weer naar die pillen. Heb contact gehad met Brijderstichting en wat andere klinieken maar ik heb het niet zo op die groepstherapien en aanpakken (tenminste dat is wat ik oorspronkelijk dacht - denk nu toch echt dat ze een doel hebben). In overleg met huisarts besloten thuis zelf te gaan stoppen. Cold Turkey - nou niet geheel. Van 800mg/dag naar 200mg/dag. En met medischijnen voor de misselijkheid en wat slaappillen (oppassen dat we vervolgens daar niet aan verslaafd raken) Ben nu in m'n 4de dag. Eerste twee dagen vielen wel mee. Beetje rillerig, zweten, misselijk, grieperig gevoel etc. Gisteren was een hel. Heb me nog nooit lichamelijk zo beroerd gevoeld. Ondanks dat het een hel was - kon ik er lichamelijk wel mee omgaan. Een kwestie van door zetten. Alleen vanacht werd ik ontzettende bang wakker. Schijnt er ook bij te horen. Mentaal volledig de weg kwijt. De verleiding was groot om naar de pillen te grijpen maar heb het niet gedaan. Vandaag mentaal nog steeds erg zwak. Zit om alles te janken. Gelukkig zijn de lichameljke verschijnselen een stuk minder. Ik hoop dat het ook mentaal snel de goede kant op gaat. Op het internet had ik gelezen dat het een dag of 5 to 6 duur voor dat je door het ergste heen bent. Tot op heden heb ik het kunnen volhouden. Als het mentaal niet te lang duurt moet ik het gaan redden. Ben tot dus ver best trotst op mezelf Zo moest ff m'n ei kwijt. Mogelijk help het voor andere welke ook aan de tramadol of dergelijke opiaten verslaafd zijn. Met heel veel inzet is het mogelijke!!!"
"Hallo - ben nieuw hier op dit forum. Heb ivm rugklachten een forse hoeveelheid aan pijnmedicatie opgebouwd. Gebruik momenteel dagelijks: - 800 mg Tramadol - 15-20 mg Diazepam - 4000 mg paracetamol Door het lange gebruik ben ik lichamelijk verslaaf geraakt aan de tramadol. Heb recentelijk een operatie achter de rug welke de pijnklachten enorm hebben doen afnemen. Wil nu afbouwen - liefst geheel stoppen met de tramadol (denk de resterende pijn wel met nsaid's zoals dicolfenac of ibuprofen onder controle te kunnen houden). Heb eerder ook als eens pogingen gedaan om te stoppen met tramadol maar dat is een nachtmerrie. Je letterlijk dooziek voelen, hele lichaam doet zeer, hoofdpijn, misselijk, zweten, rillen en ga zo maar door. Ben nu in gesprek met Brijder-stichting en wordt begin November opgenomen om onder begeleiding te gaan stoppen. Heeft iemand ervaring met het stoppen met tramadol in zulke hoeveelheden als ik gebruik? Heeft er ook iemand ervaring met een opname bij een Brijder kliniek? Hoe gaat dit in z'n werk? Ben benieuwd naar jullie reacties"
"Niemand hier ervaring mee"