Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Tramadol

Afkicken van Tramadol

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
Trama-addictLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo - ben nieuw hier op dit forum.

Heb ivm rugklachten een forse hoeveelheid aan pijnmedicatie opgebouwd. Gebruik momenteel dagelijks:

- 800 mg Tramadol :openmouth:
- 15-20 mg Diazepam
- 4000 mg paracetamol

Door het lange gebruik ben ik lichamelijk verslaaf geraakt aan de tramadol. Heb recentelijk een operatie achter de rug welke de pijnklachten enorm hebben doen afnemen. Wil nu afbouwen - liefst geheel stoppen met de tramadol (denk de resterende pijn wel met nsaid's zoals dicolfenac of ibuprofen onder controle te kunnen houden). Heb eerder ook als eens pogingen gedaan om te stoppen met tramadol maar dat is een nachtmerrie. Je letterlijk dooziek voelen, hele lichaam doet zeer, hoofdpijn, misselijk, zweten, rillen en ga zo maar door.

Ben nu in gesprek met Brijder-stichting en wordt begin November opgenomen om onder begeleiding te gaan stoppen.

Heeft iemand ervaring met het stoppen met tramadol in zulke hoeveelheden als ik gebruik?
Heeft er ook iemand ervaring met een opname bij een Brijder kliniek? Hoe gaat dit in z'n werk?

Ben benieuwd naar jullie reacties
T
Trama-addictLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niemand hier ervaring mee :confused:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
helaas alleen recreatief gebruik...vond het een erg prettig middel.

succes je zal wel eveen goed ziek zijn/worden....

Ligt er ook aan waar je word opgenomen in brijder. Detox drugs neem ik aan?
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tramadol, ik heb dat middel zelf recreatief gebruikt en begon ook na een tijdje last te krijgen van lichte afkickverschijnselen toen ik er mee besloot te stoppen. het zweten 's nachts, niet lekker in je vel zitten, pijn in je hele lichaam, vooral spierpijn en last van je gevrichten net als bij de griep, soms wat duizelig

in de bijsluiter van je trammadol doosje staat ook dat je nooit meteen in 1 keer moet stoppen met tramadol maar het langzaam moet gaan afbouwen om afkickverschijnselen te voorkomen! :grin:

EDIT: Ik zie dat het al een paar weken oud is dit topic, maar dacht geef toch effe m'n advies en ervaring mee :tongueout:
l
labelloLid
01-01-2024, 00:00
#5
En? Gelukt. En er af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."