Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"In mijn ervaring is na speedgebruik een combinatie van een inslaper en een doorslaper het best. Met iets als oxazepam kom je inderdaad amper in slaap maar met kortwerkende benzo's slaap je niet door. Mijn favoriete combinatie is midazolam met clonazepam. Clonazepam is zowiezo de ultieme anti-speed-kater-benzo dus dat scheelt de volgende ochtend/dag ook een slok op een borrel."
"YawningMan zei: Clonazepam en alprazolam staan wel bekend als de beste anxiolytische benzo's. Ze zijn alleen echter relatief kort, dus zul je aan een XR (extended release ofwel vertraagde afgave) moeten zien te komen als de 6-8 uur niet voldoet. Klik om te vergroten... Eh? Clonazepam heeft een halfwaardetijd van 18-50 uur en is een langwerkende benzodiazepine. Er zijn niet eens XR versies van clonazepam voor zover ik weet. Wat betreft Xanax heb je natuurlijk gelijk, maar dat is voor recreatief gebruik eigenlijk een vrij matige benzo. De enige reden dat het zo populair is is omdat het met name in amerika bij het leven wordt voorgeschreven en daardoor zwaar gehyped is. Benzo's als temazepam of nimetazepam zijn veel lekkerder voor recreatief gebruik dan xanax. "Temazepam is een relatief veilig slaapmiddel, vandaar dat je dokter het redelijk makkelijk voorschreef (als ik dat zo goed begrijp). Ik weet niet hoeveel je er precies hebt? 10?? (een stripje is meestal 10 he..) " Dit is echt pertinente onzin. Temazepam en nimetazepam zijn wereldwijd de meest misbruikte benzo's. Temazepam is in Zweden inmiddels verboden en in Engeland zijn de gelcapsules uit de handel gehaald. In een studie van Darke, Ross & Hall wordt het misbruikpotentieel van verschillende benzo's geanalyseerd, waarbij een score van 0-50 is toegekend. Ter illustratie, GHB en cocaine hebben een misbruikpotentieel van 50. De top 5 benzo's: 1. Temazepam - 40 2. Nimetazepam - 39 3. Triazolam - 34 4. Flunitrazepam - 31 5. Flutoprazepam - 30"
"mandragora zei: is dat verslavend die benzo's? heb je er een terugslag van? ik heb nog nooit gehoord van al die namen. grts Klik om te vergroten... Ja, benzodiazepinen zijn ZEER verslavend. Ik kan uit ervaring zeggen dat afkicken van benzo's veel heftiger is dan afkicken van heroine. Ook zullen je klachten bij het stoppen van gebruik van het middel verhevigd terugkomen en hebben deze middelen bij langer gebruik steeds minder effect waardoor je steeds meer nodig hebt. Als het even kan zou ik benzo-gebruik op sporadische basis houden. Als je ze echt op regelmatige basis nodig hebt, maak dan afspraken met je arts wanneer je ze wel en niet gebruikt om verslaving te voorkomen. Geloof me, afkicken van deze middelen is geen pretje."