"Ik heb gisteren mijn eerste échte truffeltrip ervaren. Hiervoor heb ik 2 keer paddo's en 2 keer truffels gehad. Nu weet ik dat ze niet écht hebben gewerkt zoals ze naar mijn idee bedoeld zijn.
Ik zag hiervoor wel wat dingen bewegen, beetje vaag gevoel in mijn lichaam en geest, maar that's it. Vorige week heb ik ook truffels geprobeerd, maar deze werkte niet echt omdat de thee waarschijnlijk mislukt was. Ik ben teruggegaan naar de smartshop en zij hebben mij de 'middelen' gegeven, zodat de truffels zeker weten zouden werken. Ook had ik nu wat sterkere truffeles gehaald: Purple Rain.
Ik was er helemaal klaar voor, samen met mijn vriend en een sitter erbij voor de eerste paar uurtjes. Een uur van tevoren hadden we passiebloemthee (mao-remmer) genomen om de trip te versterken.
De truffels samen met pinda's en vruchtensap gegeten, maar ik kwam niet verder dan iets meer dan de helft van het bakje en ik begon al iets subtiels te voelen. Op een gegeven moment werden ik en mijn vriend misselijk en mijn vriend ging direct naar de wc en heeft alles eruit gegooid.
Hij voelt alles veel sneller dan ik, dus ik dacht: shit, dan zou ie bij mij wel heel hard aankomen.
Hij voelde namelijk een hard opkomend gevoel.
De trip kwam bij mij ook hard op, ik hoorde heel sterk en zag alles vanuit een andere bril opeens. Ik herkende de omgeving niet zo, er waren veel te veel prikkels en ik kreeg niets meer van de film mee. Ik schrok me rot.
Ik wilde de truffels uit mijn lijf, had er geen zin meer in, dit was veel te vaag en heftig.
Dus ik heb wel tien keer mijn vinger in de keel gestopt, maar het wilde er niet uit. Achteraf denk ik ook dat de truffel niet uit me wilde, omdat het me dingen wilde laten zien en voelen.
Ik baalde en werd erg onrustig, gedachten werden chaotisch, ik zag de huiskamer, maar herkende het niet. Alles was aan het golven en kleuren en contrasten werden sterker. Het was een andere werkelijkheid en ik herkende mijn denkpatronen niet meer en mezelf dus ook niet. Ook leken mijn ogen dieper in mijn hoofd te zitten, alsof alles op een afstandje was, maar tegelijkertijd kwamen alle prikkels 3 keer zo hard binnen. Mijn lichaam zag er uit als niet meer dan een middel om je te kunnen verplaatsen, herkende het niet meer. Het gevoel en de angst is moeilijk te omschrijven, maar hoop dat dit een beetje een beeld vormt.
Opeens kwam kon ik me iets herinneren wat ik had gelezen over trippen. Als je je verzet en tegen de trip 'vecht' wordt het alleen maar erger en truffels versterken je gevoel.
Ik kwam tot het besef dat ik ertegen aan het vechten was en dat ik nu een bepaalde grens over ging en dat ik me moest laten gaan. Ik ontspande mijn lichaam, mijn hartslag werd weer rustig en begon het gevoel van de andere werkelijkheid in me op te nemen.
Alles wat je in nuchtere toestand bent/voelt is er niet meer. Je bent een andere zelf, een wijzere zelf. Het willen hallucineren leek ook maar bijzaak, alles leek opeens bijzaak. Ik kreeg gedachten dat mensen alleen bezig zijn met eten, drinken, werken, neuken enz. Ik kreeg een beetje medelijden met iedereen die niet heeft getript, ze kennen het hogere bewustzijn niet.
Als er een derde oog is, was deze nu geopend. Ik begon steeds meer aan de andere werkelijkheid te wennen en mijn vriend zei dat ik een vredige glimlach kreeg.
Ik kon ook wel met ze praten, maar ik was er niet helemaal, ik was verder, hoger en dieper tegelijk.
We hadden inmiddels een fijne muziek-dvd opgezet en het leek alsof ik een 3d bril op had, heel gaaf. De emoties die in de nummers werden gezongen, kwamen heel hard binnen en ik werd helemaal ontroerd en de tranen begonnen te komen, terwijl ik me ontzettend fijn voelde.
Ik het het de hele tijd over 'zij'. Zij (de truffels) lieten me dingen voelen die je niet kan voelen als je nuchter bent. Het voelt als intens geluk, pure liefde, niet als liefde die je voelt voor een persoon, maar liefde in alles om je heen. Hemels eigenlijk.
Ik was ervan overtuigd dat de truffels me echte liefde lieten voelen, omdat ik het verdiend had, omdat ik een goed mens ben. Ik begon de trip met veel kou, maar ik werd naarmate de trip vorderde ook steeds warmer. Een soort nieuwe energie die door me stroomde.
Nu de volgende dag ben ik heel blij dat ik de truffels niet uit kon kotsen. Wat een bijzondere mystieke en cosmische ervaring. Ik had ook het idee dat een truffeltrip je laat zien wie je echt bent.
Ook een soort van karma, als je een lesje te leren hebt, dat dit in een trip keihard naar voren komt met angst/onzekerheid of een echte badtrip.
Ik heb nu het gevoel alsof alle negatieve emoties uit me zijn.Ik heb het ook nog steeds lekker warm, terwijl ik normaal een koukleum ben. Ik voel me nu alsof ik de hele wereld aan kan. Misschien over een half jaar weer doen, want ik kan nu wel even teren op deze ervaring.
Ik wens iedereen een dergelijke ervaring toe!"