Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste Allen, Ik ben een man van 29 jaar. vrouw en kind. Ik heb nu zo 3 weken last van angst en paniekaanvallen. Ben ook al bij een psychiater en dokter geweest en een psych nog steeds. Ik heb ook een burnout te pakken. Mijn angst aanvallen komen voornamelijk in het begin om denken aan de dood maar dat is al over. het is over gegaan tot denken tot homo zijn. ( nooit in mijn leven aan gedacht of aangetrokken tot mannen en ook toen ik puber was nooit aantrekkelijk gevonden.) nu is het niet zo zeer om de man zelf maar gewoon de gedachten ervan. en dan lijkt het zeer echt. Nu heb ik Xanax Retard, Propranolol en Anti depressiva ( AD sinds gister). Als ik xanax op het en rust heb dan weet ik gewoon dat ik hetero ben en niks aan de hand is maar die gedachten krijg ik enkel wanneer ik onrustig wordt, Laatst was ik in de sauna om te ontspannen. blote mannen deden mij niks. Ik keek alleen naar vrouwen. thans dat wond mij wel op. Maar het is nu eigenlijk angst voor de angst geworden. Als ik nu aan homo denk dan is er niks maar momenten dat ik enkel onrustig wordt dan schiet het door mijn gedachten en dan lijkt alles echt. Ik heb een burnout te pakken. ook veel dingen interesseren me niet zo meer wat eerst wel zo was. Voor dat dit gebeurde had ik geen enkel gedachten bij homo's, nooit in mijn leven een sexuele gedachten gehad of aantrekkingskracht bij een man. altijd gevoelens gehad en nog steeds voor vrouwen, Iemand die het zelfde ooit heeft ervaren of ervaart? Graag serieuze reacties aub. Btw. H-OCD kan het ook zijn maar dan zou het 24/7 zijn denk ik.."
"MeejheM zei: ^ | bedankt. Terminus, deze week nog iets ondernomen? laat even weten of alles nog goed gaat of niet. Klik om te vergroten... Hi Ja elke dag gaat het nu steeds beter, gedachtes spoken niet echt meer rond zoals voorheen. Ben al 4 sessies verder met de psych. Het komt door de stress. en alles wat ik afgelopen 4 jaar heb meegemaakt. zoals 2 jaar werkloos + opa verloren + beste vriend zien overlijden + te veel werkdruk en een huis gekocht waarbij die nog niet klaar is wat ook stress meebrengt. hoe alles te regelen. Xanax 0.5mg 3 maal daags. 1 in de ochtend 2 in de middag (vanwege bijwerkingen AD) Sandoz citalopram 20 mg Propranolol 10 mg Temazepam 20 mg Alleen slapen is nu het probleem als ik de temazepam op heb dan heb ik 4 uur diepe slaap en dan word ik continue wakker om het half uur a uur ook als ik te veel stress heb of wat dan ook dan krig ik lichte aanvallen,. wel minder dan voorheen., Vandaag gaat het goed. ik beweeg veel ben veel buiten zit in de ziektewet dus kan nu tot rust komen en alles een plek geven. En dan homo gedachte, heeft niks te maken met geaardheid bij mij, want ik zocht nooit wat achter. als ik naar een man keek doet het mij niks enz. IK had ook geen aantrekkingskracht tot mannen, Het was meer gewoon het woord homo dat mij dwars zat. Ben er ook achter gekomen dat het algeheel met serotonine te kort heb. een nep gedachtes zijn. de een heeft andere rare gedachten dat ie denkt dat hij pedofiel is of homo of lesbisch noem maar op. soort van h-OCD maar een hele lichte vorm van. Bij mij is angststoornis gediagnosticeerd. Ik heb nooit gevoelens of aantrekkings gehad naar mannen in mijn leven ook niet vroeger toen ik puber was. Alle respect homo ben je of niet, je wordt het niet. Ik heb totaal geen gevoelens naar mannen ofso. gewoon vriendschappelijk meer niet. gr"
"MeejheM zei: Mooi dat het beter gaat. sterfgevallen en verhuizingen zijn ook situaties die erg veel stress opleveren, dat kan net de druppel zijn. fijn dat je zo snel hulp gevonden hebt. wat het slapen betreft kun je misschien beter wat langer werkende benzo's vragen. gelijk inslapen is er dan niet bij, dat moet je zelf doen, maar je word niet wakker vanwege het feit dat je medicatie is uitgewerkt. ik weet trouwens weinig over de medicatie die je nu hebt, en of je wakker word vanwege de korte halfwaarde van je slaappillen. dat gok ik maar even als leek. langer werkende pillen proberen onder begeleiding van een arts lijkt mij veilig, en misschien nuttig. dat mag je arts bepalen. nog een laatste waarschuwing, benzodiazepinen zijn erg verslavend, en voor angststoornissen gebruikt men vaak snel maar kort werkende pillen als oxazepam. die zijn extra verslavend, omdat je meteen je beloning krijgt. ik heb zelf oxazepam en wat andere pillen voorgeschreven gekregen om te helpen bij acute geplande alcohol onthouding. jaren later zit ik nog steeds vast aan 2 keer per dag diazepam slikken, omdat het laatste stukje afbouwen gewoon niet lukt. het kost me geen geld, maar ik ben wel ontzettend changerijnig als ik s'morgens mijn medicijnen vergeet in te nemen, en ik rond 5 uur pas thuis ben. laat je binnenkort nog even weten hoe het met je gaat? Klik om te vergroten... Hi all, Met mij gaat het nu geleidelijk goed. pieker niet zo veel meer. en iets meer rust. Gedachten die ik heb/had dat is gewoon door dat ik te veel en te lang met stress heb gelopen. ik heb 4 nare jaren 8er de rug en die uit zich nu. vreemde manier van uiten ik weet het,. maar volgens de psych kan het. mijn paniek aanvallen kwamen ook in de week van de hype op facebook over de homo huwelijk in amerika en de gayparade. en je kan je aan iets vasthouden en dat voor je zien, tenslotte heb ik veel gelezen n ook gehoord dat ook mensen bestaan die gedachten hadden dat ze pedos waren of anders op een naar manier. het is ook onlogisch. homo ben je of niet. ik heb nooit in mijn 29 jaar leven op een man gevallen of gedachten gehad dat ik wat met een man wou. en het is bij mij ook heel zwart wit of homo of hetero. dat klopt niet, niet eens bi ofso. dus dat kan al niet, en mijn paniek komt niet voort uit hoe ik uit de kast zou moeten komen wnat daar denk ik niet eens aan,, het is alleen het woord homo voor de rest niet. maar nu gaat het beter ben nu 2 wkn aan de citalopram en 5 weken met de psych. ik ga vanaf volgende week rustig afbouwen met Xanax. en dan overlapt het goed met elkaar de benzo en AD. nu heb ik die rare gedachten ook niet, het spookt wel soms in me hoofd maar niet in de zin ik ben het. maar gewoon meet eigenlijk angst voor herhaling. Het heeft na alle sessies echt te maken met het geestelijk en lichamelijk op zijn en stress die ik niet los heb gelaten. nu voel ik meer rust enz. thanks voor t vragen.."