Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik nam niet zo veel als jij (ongeveer 300 mg Tramadol dagelijks), maar ben ook cold turkey gestopt. Bij mij was de lichamelijke afkick niet helemaal over na een week, maar de eerste week was wel het ergste. De eerste week was pure hel, na een week was het lichamelijk draaglijk. Daarna begon wel het mentale aspect en dat wordt precies alleen maar lastiger (bijna 3 maand gestopt nu). Heel veel succes. Ik ben ook mama van 2 jonge kinderen dus ik begrijp je volledig."
"Dag allen, Ik zal in de komende dagen mijn verhaal nader toelichten, maar momenteel heb ik daar niet de energie voor. Ik heb een zestal maanden Tramadol genomen. Ik ben door een zware periode gegaan en het verleden herinnerde mij dat Tramadol mij beter liet voelen. Uiteraard was dat een rampzalig idee. Ik ben begonnen met 50 mg per dag, maar uiteraard treedt er heel snel gewenning op. Uiteindelijk nam ik nu sinds twee maanden 300 mg per dag, verspreid over 2 a 3 innames. Aangezien ik de tramadol niet gebruik voor lichamelijke pijn, weet ik dat ik ermee moet stoppen. Ik wilde rustig afbouwen maar dat lukt mij niet. Afgelopen dinsdag en woensdag heb ik mijn dosis gehalveerd. Ik nam nog 2 avonden 150 mg. Na woensdagavond heb ik niets meer genomen. Het waren al helse dagen en nachten. De nacht van vrijdag op zaterdag was vreselijk. Zaterdag overdag ook. 's avonds heb ik 8 mg diazepam genomen in de hoop beter te slapen. Ik neem dat normaal niet. Ik wil uiteraard ook geen benzo verslaving kweken dus ook die pillen heb ik verder weggegooid, behalve nog 8 mg voor eventuele noodgevallen. De nacht van zaterdag op zondag was best oké. Ik heb vier uur kunnen slapen. Zondag voelde ik mij best goed. In de namiddag ben ik zelfs rustig gaan sporten. Aangezien ik nu meer dan 72u na de laatste dosis zit, dacht ik dat het nu stilaan zou beteren. Maar deze nacht is misschien de ergste van allemaal. Ik heb 1 uur geslapen en verder lig ik wakker met vreselijke maagkrampen, misselijkheid en een kloppend hoofd. Ook ontwenningsverschijnselen vermoed ik, hoewel ik deze nog niet eerder had. Ik weet dat ik erdoor moet maar ik heb het gevoel kapot te gaan. Ik tel nu de uren af tot ik ga opstaan maar waarschijnlijk zal ik me dan niet beter voelen. Ik post dit omdat ik het even kwijt wil en ik weet dat je hier begrip kan krijgen. Het helpt mij ook om verhalen van lotgenoten te lezen."
"Immersive. zei: Gewoon doorgaan, iedereen kent wat je hebt, maar de truc is gewoon het dag per dag, week by week, naar maand per maand weer gezond te worden Klik om te vergroten... Dankjewel voor je je reactie. Dat probeer ik inderdaad. Leeuwtje01 zei: Hallo hier ook iemand die aan het afbouwen is van tramadol. Ik kom zelf van 200mg af, en zit nu op 80mg per dag. Als ik zo je verhaal lees zou ik je aanraden om langzamer af te bouwen, van 300 naar 150 is echt te veel, en daarna meteen stoppen al helemaal!! Even als voorbeeld. Ik ben begonnen op 1 januari, en zit nu in mijn zesde week op 60mg. Ik zal aan je huisarts vragen of ze druppels kunnen voorschrijven, die kan je namelijk doseren in 2,5 mg per druppel. Verder gebruik ik ook Diazepam, daar is niks mis mee als je het nodig hebt. Alleen probeer niet te hoge dosering te nemen. De een zou misschien minder ontwenning ervaren dan de ander. Maar slow and steady wins the race Klik om te vergroten... Veel succes voor jou ook! Ik weet dat langzaam afbouwen in principe beter is. Maar anderzijds zijn er (behalve dat het enorm enorm zwaar is) geen gezondheidsrisico's aan cold Turkey stoppen met Tramadol, voor zover ik weet. En mijn probleem is dat ik de wilskracht niet heb om af te bouwen. Dat gaat misschien enkele dagen goed, maar dan neem ik weer meer. Vandaar mijn beslissing om ineens te stoppen. Ik ben wel heel zeker nu. Heb het enorm zwaar gehad, het was hels, maar ik heb geen seconde gedacht om terug te nemen. Dan ga ik er ooit terug door moeten en dat wil ik echt niet meer... De nacht van zondag op maandag was dus vreselijk, ook maandag zelf was vreselijk. Ik was precies een vod, kon niks en voelde mij zo ellendig als maar kon. Nog nooit meegemaakt... Maar voorbije nacht heb ik toch een paar uur kunnen slapen en vandaag voel ik me een pak beter. Nog niet volledig erdoor maar wel OK. Ik ga er van uit dat de ergste lichamelijke afkickverschijnselen nu toch bijna voorbij zullen zijn. Net omdat het zo hels was, wil ik nu zeker niks meer nemen. Uiteraard is iedereen anders. Als afbouwen voor mij had gewerkt, had dat zeker veel comfortabeler geweest... Dus goed dat het jou wel lukt. Volhouden zou ik zeggen 👍"
"Leeuwtje01 zei: Knap van je dat je zo snel kan afbouwen, vol houden! Heb je geen last van depressieve gevoelens? Ik heb dat heel erg namelijk. Klik om te vergroten... Hoe gaat het ondertussen met jou?"
"Update : sinds woensdag gaat het beduidend beter overdag. Sinds gisteren (donderdag) voel ik mij overdag fysiek terug helemaal normaal, behalve dan mijn maag en darmen. Wat een opluchting... De nachten zijn nog niet wat ze moeten zijn. Eén nacht heb ik echt goed geslapen, een blok van 4 uur en dan nog enkele uren. Maar de meeste nachten zijn nog steeds kut. Gelukkig minder erg dan in het begin, ik heb geen pijn meer. Maar ik heb wel heel veel last van rusteloze benen en eigenlijk gewoon een rusteloos lichaam. Ik slaap eventjes en lig dan lang wakker. Niet ideaal, maar ik ga er vanuit dat ook dit nog wel zal passeren..."
"Leeuwtje01 zei: Knap van je dat je zo snel kan afbouwen, vol houden! Heb je geen last van depressieve gevoelens? Ik heb dat heel erg namelijk. Klik om te vergroten... Ja, sinds het lichamelijk beter gaat, heb ik het mentaal erg lastig. Vooral op kalme momenten. Het is niet evident..."
"Leeuwtje01 zei: Ik was even gestopt, maar ondertussen zit ik op 70mg per dag. Tot nu toe gaat het wel oké. Maar had even een break nodig. En hoe is het bij jou? Klik om te vergroten... Goed dat het oké gaat! Bwa, ik blijf het mentaal heel zwaar vinden. Ik hoop dat dat nog voorbij gaat. Lichamelijk ben ik wel helemaal oké en slapen gaat op zich ook al iets beter."
"Ik probeer te praten over mijn gevoelens ipv te verdoven. Ik ben eigenlijk van nature geen prater maar heb nu twee goede vriendinnen in vertrouwen genomen en bij hen kan ik altijd terecht. Dat doe ik nu veel meer dan vroeger. Ik probeer ook te praten over zaken uit mijn verleden waarover ik nog nooit had verteld. Ik ga ook naar een psycholoog. En ik zorg ervoor dat er geen pillen in huis zijn en liefst nergens binnen mijn handbereik 🙃"
"Leeuwtje01 zei: Wat is er mentaal voor je zwaar? Dat je dat verdovende gevoel niet meer hebt? Want dat herken ik namelijk. Ik voel mij minder vrolijk, eerder geïrriteerd, angstiger. Ben benieuwd of jij dat ook hebt. gelukkig gaat het lichamelijk beter, hoe lang ben je er nu van af? Klik om te vergroten... Ja inderdaad, ik mis dat verdovende en relaxte gevoel zo erg. Het is een constante strijd om niet opnieuw te bestellen. Ik heb gelukkig wel enkele zaken waarin ik afleiding vind, zoals dingen doen met vrienden of met mijn kinderen, en sport, maar zonder afleiding is het heel moeilijk. Ik heb mijn laatste dosis genomen op woensdag 31 januari. Dus iets meer dan 3 weken nu."
"Ik ben inmiddels nog steeds gestopt, heb sinds 31 januari geen Tramadol meer genomen. Mentaal blijft het heel heftig. Ik heb een paar keer een aantal dagen een 'terugval' gehad waarbij ik in mijn hoofd half flipte en dan (kleine hoeveelheden) codeïne heb genomen om toch te kalmeren en iets van 'het relaxte gevoel' te krijgen. Maar ik blijf doorzetten en hopelijk nu zonder verdere terugval. Het is gewoon echt zwaar klote dat je zo'n pillen zo hard kan missen..."