Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Op 22-07 ben ik aangehouden onder verdenking van rijden onder invloed. Ik had een 1e terugval na bijna een half jaar 'clean' en nog nooit zo'n spijt gehad.. ben sinds die tijd ook weer clean, maar 'accepteer' de mogelijke gevolgen/straf, hoop alleen niet dat ik mijn rijbewijs kwijt ga raken). Daarnaast is er drugs aangetroffen in mijn auto (ongeveer 50ML ghb = 10x de gebruikershoeveelheid). Na een bloedtest en paar uur op het bureau mocht ik naar huis, was verbaasd dat ik mijn rijbewijs niet kwijt was (of had ik gewoon 'geluk' omdat ik mijn rijbewijs niet bij me had? Tot op heden heb ik ook nog geen bericht van het CBR gehad.. Artikel 8 Wegen verkeerswet Op 25-08-2020 heb ik de uitslag van het bloedonderzoek binnengekregen 83mg speed (50mg grenswaarde?) 48mg GHB (5mg grenswaarde, bij combinatiegebruik?); Dit zou opgestuurd zijn naar het CBR. Gelukkig (afkloppen) heb ik tot op heden (25-11-2020) nog niks van het CBR gehoord, heb mijn rijbewijs dus nog steeds. Wel heb Ik op 03-10 heb ik een oproep gekregen voor een Om-zitting in december, waar het ‘het aanwezig hebben van Stof lijst 1’ wordt behandeld. Het rijden In de oproep staat niks over artikel 8/het rijden onder invloed. Volgens mij, wordt het ‘rijden onder invloed’ hier dus niet in meegenomen, en kan dit hier niet behandeld worden en kan mijn rijbewijs/rijbevoegdheid (op die zitting) hopelijk niet ontzegd worden. Ik vraag me af wat ik op de zitting kan verwachten? Kan het rijden onder invloed ook behandeld worden, terwijl er in de oproep voor de OM-zitting alleen 'bezit stof lijst 1' staat? Hoelang kan het duren voordat ik wat van het CBR hoor? Kan het zijn dat dit niet, of fout opgestuurd is, of simpelweg niet in behandeling is genomen? Is er een termijn voor waarna dit niet meer 'kan' gebeuren? Las ergens iets over 6 maanden. Hoop dat ik er met een gepaste straf mbt het bezit van harddrugs vanaf kom, hopelijk geen ontzegging van de rijbevoegdheid of alsnog een maatregel via het CBR.."