"Herakleitos zei:
Dag iedereen
Ik was aan het browsen door google op zoek naar een verklaring voor een reeks paniekaanvallen dat ik de laatste tijd heb, dit heb ik grotendeels gevonden maar ik zit nog met een paar vragen.
Eerst zal ik misschien schetsen hoe mijn 'smokegedrag' vroeger was
Ik heb jaren eenmaal per maand gerookt, daarna werd het eenmaal per week en het laatste jaar was het gewoon meerdere malen per dag.
Vroeger had ik al het gevoel dat ik makkelijk stoned was maar naarmate ik meer smokete ging dit wel over (niet in dezelfde mate als men vrienden rondom mij maar goed).
Nu ben ik eenmaal zo slecht gegaan, dat ik niet meer wist waar ik was, wie ik was enzovoort, ik wist alleen nog dat ik ging 'doodgaan' en dat het voorbij was voor mij (of toch tenminste mn gezond verstand).
Dit is na 2 helse uren voorbij gegaan maar nu zijn we 4 maanden later, ik ben intussen ook al 2 maanden gestopt met smoken maar toch heb ik soms het gevoel dat ik stoned ben, het komt op, ik merk het, ik wordt nerveus en men gedachten gaan terug snel. Ik ben altijd vrij goed geweest in mijzelf onder controle houden en ik kan het altijd terugdringen maar toch is dit niet leuk want ik kan het zelfs hebben als ik met vrienden iets zit te drinken op café en dan ben ik even niet mezelf.
Ik vroeg me af of iemand dit ook heeft of iemand toevallig weet hoe dit misschien opgelost kan worden. Ik heb er al vrede mee genomen dat ik er misschien moet mee leren leven maar toch geef ik de hoop niet op.
Ook wil ik echt terug naar de oude stonertijd, want ik deed het echt recreatief en voor diepzinnigheid maar die angst blijft er nog.
Met vriendelijke groet en dank bij voorbaat
Klik om te vergroten...
Verdomd! Ik had even zo'n wtf-momentje.
Wat deze man beschrijft is precÃés waar ik ook mee zit!!!
Nou heb ik dat stukje over "doodgaan" al heeeel vaak gehad, vaak na een joint terwijl ik al bezopen was van alcohol, maar dat is altijd weer goed gekomen.
Nee bij mij is dit gekomen vanaf een punt dat alles mis ging, en dat ik depressief begon te worden (door MDMA eens in de drie weken)
Ik blowde toen ook wekelijks, soms dagelijks, en op een gegeven moment vond ik het genoeg.
Mijn studie begon aandacht op te eisen en ik besloot om maar eens te gaan vechten en voorlopig gewoon maar eens een "drugspauze" te houden zoals wij dat noemen in onze kring.
Het vreemde was dat het allemaal natuurlijk voelde. Het kwam vanuit het niets, ik WILDE graag stoppen, terwijl ik niet echt last had van eea behalve dat ik me gewoon niet optimaal voelde en ik wist dat het niet goed voor me was. Het was om een of andere reden super makkelijk om te stoppen want ik voelde me echt GREAT!
Vanaf dat moment werdt alles anders, veel supplementen gaan bijslikken o.a. om serotonine aan te vullen (5-HTP & Tryptofaan) Ben heel gezond gaan eten (ontbijt lunch avond), goed gaan slapen, in structuur, en alles begon beter te gaan. En tóch heb ik ontzettend schommelingen!
Wat ik al duidelijk gemerkt heb is dat ik snel teveel 5-HTP kan slikken, dan wordt je dus óók angstig. Ik heb gezien dat ik ineens kon zijn wat ik wilde zijn, maar af en toe wordt ik zonder reden angstig om niets concreets, gewoon niet-spontaan, vermijdt contact met mensen, en zit te piekeren over het leven. De volgende dag kan ik ineens wel mr. Cool&Relaxed&Smart zijn, en dat is t echt geweldig! Om de zoveel tijd heb ik helaas dan weer een regelrechte paniekaanval en héb ik het echt niet meer, dan kan ik wel huilen want ik weet in godsnaam niet meer wat ik moet doen. Het enige wat ik dan maar blijf denken is: WAT IS ER MIS MET ME?
Na enkele weken leek dit een beetje rustiger te worden, maar ik kan het me moeilijk herinneren omdat ik er right-now last van heb. Maar ik denk dat het na verloop van tijd beter werd.
Toen heb ik vorige week maar weer eens drie x geblowd, waarvan één keer vrij heftig. En sindsdien voel ik me weer wanhopig, paniekerig.
Psychiater zegt ook dat het door de wiet komt. Maar ik vraag me af of het niet eerder door de MDMA komt. Ik weiger te geloven dat het door "allebei" komt.
Kan ik ooit gewoon weer normaal een jointje roken? Ik wil terug naar mijn stonerstijdperk, lekker in de zomer in de zon afspreken met ouwe vrienden en een dikke J draaien en fijn WinAmp visualisations kijken met een spacy muziekje.. Of retrogamen <3
Nou heb ik deze conclusie zelf getrokken, en ook mijn Psy daarbij beïnvloed omdat ik het zo bracht. Wat ik nu vooral wil weten is: komt alle ellende door de MDMA, door blowen, of simpelweg door de 5-HTP+Tryptofaan combinatie waar ik ook niet mee stop om een of andere reden.. ?
Sry voor de grote post, ik heb een /desperate bui"