Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Geen probleem. Ik heb nu alles besteld om zelf met PF-Tek aan de slag te gaan, ik heb daarbij gekozen voor de Golden Teacher sporen. Deze wil ik gaan drogen en verwerken in capsules van 0,5 gram."
"Sinds ik wat aan het experimenteren ben met LSD en microdoseren, ben ik uiteraard ook de paddo's tegengekomen. Het lijkt me leuk om ze eens zelf te kweken, maar ik weet niet zo goed welke soort. Ik snap dat overal dezelfde werkzame stof Psilocybine in zit, maar er moet toch verschil zitten in de soorten? Is er een overzichtje waarin welke soort verschilt?"
"Dit is de eerste keer dat ik zelf kweek, dus wat de voordelen zijn weet ik niet. Ik wilde wel alles zelf doen, dus ik wilde geen growkit. Als je zelf alles doet zijn er eigenlijk maar twee opties, de PF-tek cakes en een monotub. Die laatste wil ik ook nog wel eens proberen, maar dan heb je een grote ‘cake’ i.p.v. meerdere kleinere. Gezien de kans op besmetting, werk ik nu nog liever met meerdere kleinere, dan hoef ik niet alles weg te gooien als er een besmetting is."
"Vandaag een start gemaakt met het zelf kweken van Golden Teacher paddestoelen met de PF-Tek methode. De ingrediënten: - 2 delen vermiculiet - 1 deel bruine rijstmeel - 1 deel kraanwater - 4 jampotten - theelepel calciumsulfaat (gips) - theelepel oploskoffie - 12 stukken aluminiumfolie - snelkookpan Mix van vermiculiet, bruine rijstmeel, water, gips en oploskoffie. De potten gevuld met de mix en afgedekt met een laagje droge vermiculiet. De potten afgedekt met 3 lagen aluminiumfolie. Klaar om 30 minuten te steriliseren op 120°C. De potten staan nog af te koelen. Zodra deze afgekoeld zijn, inoculeren met een sporenspuit Golden Teacher. Dan komen de potten, afgeschermd van licht, op 27°C, te staan en hoop ik snel mycelium te zien zonder contaminatie. Als de cakes klaar zijn komen deze in een plastic kweekbak (met 6 mm gaten) met een laag vochtig perliet."
"Net de potten geïnoculeerd met de sporen in een zo steriel mogelijke omgeving. De potten staan nu, afgeschermd, in de deze pan. Daaronder een warmtemat aangestuurd door een temperatuurcontroller om de potten op 27°C graden te houden om het mycelium zo goed mogelijk te laten ontwikkelen."
"De potten staan nu drie dagen in het donker op 25,5°C en omdat dit mijn eerste experiment is, houd ik ze erg goed in de gaten. Volgens mij heb ik een van de sporen gevonden met wat wit pluis erom, dit lijkt mij mycelium (hoop ik). { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Dag 5 na inoculatie, er zijn inmiddels meerdere van dit soort spots:"
"Na 1 week:"
"Vandaag twee cakes geraspt en gemixt met substraat."
"Nee, bedankt voor de link."