Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste poging PF-Tek Golden Teacher

Eerste poging PF-Tek Golden Teacher

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
En hoe is het afgelopen?
S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is de eerste keer dat ik zelf kweek, dus wat de voordelen zijn weet ik niet. Ik wilde wel alles zelf doen, dus ik wilde geen growkit. Als je zelf alles doet zijn er eigenlijk maar twee opties, de PF-tek cakes en een monotub. Die laatste wil ik ook nog wel eens proberen, maar dan heb je een grote ‘cake’ i.p.v. meerdere kleinere. Gezien de kans op besmetting, werk ik nu nog liever met meerdere kleinere, dan hoef ik niet alles weg te gooien als er een besmetting is.
S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag een start gemaakt met het zelf kweken van Golden Teacher paddestoelen met de PF-Tek methode.

De ingrediënten:
- 2 delen vermiculiet
- 1 deel bruine rijstmeel
- 1 deel kraanwater
- 4 jampotten
- theelepel calciumsulfaat (gips)
- theelepel oploskoffie
- 12 stukken aluminiumfolie
- snelkookpan



Mix van vermiculiet, bruine rijstmeel, water, gips en oploskoffie.


De potten gevuld met de mix en afgedekt met een laagje droge vermiculiet.


De potten afgedekt met 3 lagen aluminiumfolie.


Klaar om 30 minuten te steriliseren op 120°C.



De potten staan nog af te koelen. Zodra deze afgekoeld zijn, inoculeren met een sporenspuit Golden Teacher. Dan komen de potten, afgeschermd van licht, op 27°C, te staan en hoop ik snel mycelium te zien zonder contaminatie. Als de cakes klaar zijn komen deze in een plastic kweekbak (met 6 mm gaten) met een laag vochtig perliet.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wist niet dat dit zo makkelijk was! Heb ook nog wel een snelkookpan staan...

Al weten we niet of het goed gegaan is.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#5
interessant topic.
Wat is het voordeel van deze methode?
S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Net de potten geïnoculeerd met de sporen in een zo steriel mogelijke omgeving. De potten staan nu, afgeschermd, in de deze pan. Daaronder een warmtemat aangestuurd door een temperatuurcontroller om de potten op 27°C graden te houden om het mycelium zo goed mogelijk te laten ontwikkelen.

S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De potten staan nu drie dagen in het donker op 25,5°C en omdat dit mijn eerste experiment is, houd ik ze erg goed in de gaten. Volgens mij heb ik een van de sporen gevonden met wat wit pluis erom, dit lijkt mij mycelium (hoop ik).

S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag 5 na inoculatie, er zijn inmiddels meerdere van dit soort spots:
S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Na 1 week:
S
Stekker99Lid
01-01-2024, 00:00
#10






Vandaag twee cakes geraspt en gemixt met substraat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."