Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dit is de eerste keer dat ik zelf kweek, dus wat de voordelen zijn weet ik niet. Ik wilde wel alles zelf doen, dus ik wilde geen growkit. Als je zelf alles doet zijn er eigenlijk maar twee opties, de PF-tek cakes en een monotub. Die laatste wil ik ook nog wel eens proberen, maar dan heb je een grote ‘cake’ i.p.v. meerdere kleinere. Gezien de kans op besmetting, werk ik nu nog liever met meerdere kleinere, dan hoef ik niet alles weg te gooien als er een besmetting is."
"Vandaag een start gemaakt met het zelf kweken van Golden Teacher paddestoelen met de PF-Tek methode. De ingrediënten: - 2 delen vermiculiet - 1 deel bruine rijstmeel - 1 deel kraanwater - 4 jampotten - theelepel calciumsulfaat (gips) - theelepel oploskoffie - 12 stukken aluminiumfolie - snelkookpan Mix van vermiculiet, bruine rijstmeel, water, gips en oploskoffie. De potten gevuld met de mix en afgedekt met een laagje droge vermiculiet. De potten afgedekt met 3 lagen aluminiumfolie. Klaar om 30 minuten te steriliseren op 120°C. De potten staan nog af te koelen. Zodra deze afgekoeld zijn, inoculeren met een sporenspuit Golden Teacher. Dan komen de potten, afgeschermd van licht, op 27°C, te staan en hoop ik snel mycelium te zien zonder contaminatie. Als de cakes klaar zijn komen deze in een plastic kweekbak (met 6 mm gaten) met een laag vochtig perliet."
"Net de potten geïnoculeerd met de sporen in een zo steriel mogelijke omgeving. De potten staan nu, afgeschermd, in de deze pan. Daaronder een warmtemat aangestuurd door een temperatuurcontroller om de potten op 27°C graden te houden om het mycelium zo goed mogelijk te laten ontwikkelen."
"De potten staan nu drie dagen in het donker op 25,5°C en omdat dit mijn eerste experiment is, houd ik ze erg goed in de gaten. Volgens mij heb ik een van de sporen gevonden met wat wit pluis erom, dit lijkt mij mycelium (hoop ik). { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"Dag 5 na inoculatie, er zijn inmiddels meerdere van dit soort spots:"
"Na 1 week:"
"Vandaag twee cakes geraspt en gemixt met substraat."
"Ik wil gaan starten met het microdoseren van LSD. Ik heb vandaag de oplossing gemaakt met 90 ml gedestilleerd water, 10 ml alcohol (vodka) en een blotter van 200 μg. Dat moet 2 μg/ml opleveren. Ik wil starten met 10 μg om de drie dagen (dus twee dagen niets). Ik heb de oplossing in een medicijnflesje zitten en bewaar deze in de koelkast. Het doseren ga ik doen met een kleine injectiespuit van 5 ml. Ik heb de LSD getest met een EZ-test, en deze werd paars, dus dit moet goed zijn. Verder heb ik ervaring met MDMA, maar dan in een andere setting. Zie ik nog iets over het hoofd of heeft er iemand tips & tricks? Gr."
"Mindless zei: Misschien eerst wat hoger doseren (20 ug ofzo) en dan naar beneden gaan tot het effect amper merkbaar is. Dan heb je er wat meer controle over. Klik om te vergroten... Dat wil ik misschien wel gaan doen, maar dan wel in het weekend, iets te veel risico op het werk. Goeie tip! Mindless zei: Je hebt immers niet kwantitatief laten testen, dus weet je niet of die 200 ug wel klopt. Vaak klopt de aangegeven sterkte van lsd niet. A, omdat dealers maar wat zeggen en B, omdat lsd nogal gevoelig is voor de elementen en toch door meerdere handen gaat voor een tijdje en niet altijd ideaal behandeld wordt. Zo'n thuis-test is een indool test trouwens en wordt ook paars bij gelijkende stoffen. Klik om te vergroten... Ik begreep dat er bij testcentra geen kwantitatieve testen werden gedaan met LSD blotters, maar slechts een Ehrlich test zoals ook de EZ thuistest is? Belangrijkste vind ik dat ik in ieder geval niet met NBOME te maken heb. Jmths zei: Ik vond 10μg microdosering wel vrij ideaal mede ook omdat ik dit bewust totaal niet merk. De meeste mensen bouwen vaak op totdat ze wel bewust iets denken te merken om het veld wat af te tasten. Rond 15μg dacht ik bewust iets te merken en rond 25μg werd ik toch wel duidelijk iets chaotischer. Je plan van aanpak klinkt trouwens vrij solide. Klik om te vergroten... Bedankt, ik probeer mijn huiswerk altijd wel goed te doen. Ik zal ook eens gaan experimenteren met hogere dosissen."
"Vandaag eens 20 μg geprobeerd en er was een duidelijk verschil. De eerste uren merkte ik weer vrij weinig, maar na ruim 2 uur zag ik ineens wat beweging in de patronen van mijn spijkerbroek. Dat was even een wtf momentje en daarmee is duidelijk 20 μg te veel voor een microdosering. Ik had dus wat milde visuals, kleuren waren net wat feller, maar het meest opvallende was de innerlijke rust die ik kreeg. Alle zintuigen kwamen 'heel gecontroleerd' binnen, ik weer niet hoe ik het anders moet uitleggen. Alles werd heel subtiel en rustig. Daarna kwam ik in mijn woonkamer en ik stoorde me mateloos aan de rommel overal, ik ben meteen als een malle gaan opruimen. Nu, 8 uur later, is alles weer redelijk normaal. Past dit verhaal bij een 20 μg dosering? Omdat ik bij 10 μg te weinig effect ervaar, en bij 20 μg te veel, ga ik eens voor 15 μg de volgende keer. Voor een meer recreatieve setting lijkt me 50 μg ook wel eens interessant."