Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Janedoe zei: Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Blow nu al 5 jaar dagelijks 5 a 6 joints. Telkens als ik stop denk ik na een paar dagen 'waar doe ik het voor?' Het leven wordt er niet perse leuker op zonder die joint.. heb ook niet echt een grote sociale kring en kan genieten van een joint op de bank. Als dat dan verder gaat, geen tips ofzo wil ik weer beginnen.. Klik om te vergroten... Herkenbaar maaaaaaar je moet denk ik eerst door het afkicken heen en een gezonde vervanging zoeken voordat je kunt stellen dat het leven er niet leuker op wordt. Afkicken En veranderen is niet leuk, maar wat daarna kan komen weet je pas na een langere periode nuchter zijn."
"Rotjoch zei: Ik ben vanaf 13 december clean van blowen na 15 jaar verslaafd, en ik vind het leven niet per se leuker. Anders wel, meer energie en meer zin in dingen, maar leuker? Muah. Ik weet niet zo goed wat dat dan in moet houden Klik om te vergroten... Netjes en veel respect. Eerlijk? Het leven is niet leuk haha de optimist in mij spreekt. Daarom hebben mensen hobbies, gaan ze naar de sauna, sporten ze, stichten ze kookclubjes op, gaan naar het casino of de ramen, doen aan medicatie en yoga, gaan naar de kroeg of bouwen vliegtuigjes. Dus ik denk dat de kunst van het leven is iets te vinden wat jij leuk vindt waardoor het-niet-leuk vinden van het leven in balans is. Iedereen wil ontsnappen aan de realiteit en even vergeten. Na 15 jaar blowen heb je je hersenen wijsgemaakt dat dat hetgeen is wat jou leven leuk maakt. Dat is het geestelijke proces van verslaving die je alleen zelf kunt overwinnen door dingen te proberen die voor jou werken. Ik heb een topic geopend over mijn proces en je zult zien dat ik heel veel verschillende dingen ga proberen. Hopelijk kan ik je wat inspireren en jij mij!"
"@ dopemonster. Mijn systeem raakt heel snel overprikkeld en zolang ik prikkels krijg blijft mijn brein aan. Dus een avondhobby moet vooral heel rustig, zonder andere mensen. Ga ik op biljart als voorbeeld blijf ik in bed malen over hoe ik beter kan worden. Dus mijn eerste probeersel is een ontspannend boek. Ik kan bv ook geen film kijken met teveel actie, of ik raak verveeld of het boeit mij teveel. Dus de uitdaging een simpel boek zonder teveel hectiek die mij wel interesseert maar niet te diep is van stof. @long way to go maar gemotiveerd!"
"Spyro zei: Woehoe! Het is echt even een kwestie van je vaste patroon verbreken. Maar ik weet zeker dat je je over een tijd veel beter gaat voelen. Elke dag clean is er mooi eentje meegenomen. You can do it! 🥳🤩 Klik om te vergroten... Dag 1 gelukt maar vals gespeeld! De uitleg hoe ik het heb ervaren! We gaan rustig naar bed en beginnen met ademhalingsoefeningen met rustgevende muziek. Lig je fijn vraagt de video? Oh fuck hoe lig ik eigenlijk fijn? Hoe slaap ik normaal? Slaap ik ooit normaal? Afgeleid terug naar adem halen. Voel je lichaam ontspannen. Zal mijn arm wel goed liggen of blokkeer ik nu energie? Terug naar ademhalen. 1..... 2...... Oké misschien zonder muziek. Kut weer afgeleid. Frustratie. Niet frustreren je moet ontspannen. 1..... 2..... jeetje wat is dat getik toch steeds? Negeren adem halen 1.... 2.... 3.... hej ik ben al bij 3 gekomen zou ik dan nu bijna in slaap vallen? Daar is dat getik weer... uit bed lekkage ontdekt, handdoek eronder en terug. Adem halen 1.... 2..... zou dat raam misschien dichter moeten? Nee negeren. 1..... 2..... Oké dat raam moet echt dichter.... ondertussen is het 12.15 en de slaap ver te zoeken. Oké fuck it naar beneden, in de bestekla vinden we nog een eenzame lorazepam en slikken maar. Oké ontspannen. Ik val uiteindelijk in slaap en na 5 uur ben ik klaar wakker. Het besef dat ik altijd stoned wakker wordt plus het besef dat mijn ouders mij aardig verneukt hebben. Het besef dat mijn ex heel veel geluk heeft gehad dat ik er voor hem was toen hij met zulke dingen worstelde. Zoveel stress dat ik bijna een paniek aanval krijg. Bikkelen, Niet aan toegeven blijf ademhalen je hebt gvd 1 dag iig kunnen afstrepen. En we rijden naar het tankstation om sigaretten te halen. De vrouw lacht al: eens gaat het je lukken dame! En ook ik geloof dat voor nu kijk ik ernaar uit vanavond dit grote brein te verdoven en morgen gaan we weer beginnen aan een project= rustig boek en mij zelf in slaap lezen zoals ik als kind deed."
"Realisatie = roken, dat zuigen aan een sigaret of joint is rustgevend voor mij. Ik kan even rustig zitten op een stoel en drink een glas thee. Sinds 7 dagen gestopt met cafeïne drinken. Op naar nieuwe mogelijkheden Chr0nic zei: Van alle drugs die ik gebruik(te), is blowen verreweg het moeilijkste om vanaf te komen dus ik ken je struggle maar al te goed. En ik heb ook vaak genoeg gedacht aan hulp/afkicken/klinieken voor die ene 1 max 2 jointjes per avond dus het is zeker niet zielig of vreemd dat je hier hulp voor zoekt. Tevens zijn we beide even oud, hebben we ADHD en leiden we aan ptss naar aanleiding van een complexe jeugd dus je verhaal lezen was voor mij net alsof ik mijn eigen verhaal las (op een aantal punten na uiteraard). Ik ga je volgen en ben benieuwd naar je proces. Succes!!!!! Klik om te vergroten... Wat fijn dat het herkenbaar is! Hoe sta je er nu voor? Tips en trics van harte welkom en mag ook in pb uiteraard. En leuk dat je meeleest waarschijnlijk zul je dan veel herkennen en dat vind ik zelf ook heel prettig en hopelijk leren we wat positiefs van elkaar"
"Ach waar zullen we beginnen. 32 jaar, blow en rook 20 jaar. Vaak gestopt altijd kortdurend. Kort geleden volledig overspannen geraakt en time to change! Geen familie of vrienden om te steunen dus in de tijd van het internet mijn weg naar het forum gevonden. Altijd op zoek geweest naar spanning en ontspanning, mij zelf hierin beschadigd, verloren en terug gevonden. Sta op 3 spoedlijsten om te worden opgenomen voor 1 joint per avond, voelt bijna zielig om hiervoor hulp te zoeken?! Maaar! In tijden van internaten, tijden van jezelf kwijt raken was mijn maatje de joint altijd te vinden. De tijd waarin ik mijn expartner verloor aan een hardnekkige GHB verslaving en al het licht verdween? Daar was mijn maatje. De tijd waarin mijn ouders mij op het internaat gooide waar ik huilde als eenzaam meisje, de verlichting van mijn maatje was altijd te scoren. En in het heden, de tijd van drukte van mijn adhd, nachtmerries vanuit een complexe ptss was ook mijn maatje nog altijd daar. Dus tegen alle adviezen en tegen beter weten in ga ik voor opname nog 1 realistische poging doen van het blowen af te komen. Vandaag sinds 20 jaar zal ik voor het eerst niet blowen in de avond. We beginnen vandaag met om de dag! En gebruik dit topic mijn proces bij te houden. Liefs een steunzoekende sterke vrouw"
"Dopemonster! Nooit en oprecht nooit. Ik ben mij door het opschrijven van de voor en nadelen bewust geworden dat blowen mijn ontspanning is. Die ene joint begint om 19.30 en eindigt om 21 uur en eindigt in als een zombie mijn bed opzoeken. Ik plan de hele dag zo ontzettend vol dat ik savonds tot rust kom geestelijk en lichamelijk door blowend op de bank te liggen. Dus mijn ideeën voor een succes zijn: een ander avond ritueel voorzichtig (vandaar beginnen met om de dag) introduceren. Dus vandaag proberen we mediteren en thee drinken en maak vooraf een planning over hoelaat wat. Alle tips welkom want ik heb onterecht mij zelf altijd voorgehouden dat ik nou eenmaal ontspan op middelen. Dus leek mediteren/mindfulness/ademhalingsoefeningen mij een gezonde vervanger"
"Lief dankjewel Inmiddels erachter gekomen dat ik mijzelf echt overtuigd dit nodig te hebben. Bij iedere poging en terugval = zie nou wel ik red het niet. En nu zeg ik met bevende stem (bevend omdat verandering goed en slecht spannend is) ik kan het wel! Al fluistert de angst we zullen zien. De fluisterende stem van het verslavingsmonster?"
"Dag 1 niet roken achter de rug en avond 1 niet blowen voor de boeg. Damn wat een onrust en irritatie bij het naderen van mijn standaard blowtijd. 0.0 eetlust van de stress. 1 van mijn grootste redenen van blowen is tot rust komen en slapen zonder nachtmerries. Ik hoop door langzaam af te bouwen (Niet in hoeveelheid maar in dagen) daar langzaam aan te kunnen wennen. Voordeel dat ik in de avond niet gewoon rook dus die trek komt morgenvroeg pas opzetten Voor nu ga ik thee drinken mediteren, en televisie kijken en weg van dit topic om te voorkomen dat ik er teveel mee bezig ben. 1 dag moet lukken @ kleine stapjes"