#1
Heb je al eens erover nagedacht om te proberen om 's avonds ergens andere afleiding uit te halen ipv een joint roken?

Uitproberen dan inderdaad!Dopemonster! Nooit en oprecht nooit. Ik ben mij door het opschrijven van de voor en nadelen bewust geworden dat blowen mijn ontspanning is. Die ene joint begint om 19.30 en eindigt om 21 uur en eindigt in als een zombie mijn bed opzoeken. Ik plan de hele dag zo ontzettend vol dat ik savonds tot rust kom geestelijk en lichamelijk door blowend op de bank te liggen. Dus mijn ideeën voor een succes zijn: een ander avond ritueel voorzichtig (vandaar beginnen met om de dag) introduceren. Dus vandaag proberen we mediteren en thee drinken en maak vooraf een planning over hoelaat wat. Alle tips welkom want ik heb onterecht mij zelf altijd voorgehouden dat ik nou eenmaal ontspan op middelen. Dus leek mediteren/mindfulness/ademhalingsoefeningen mij een gezonde vervanger
Dag 1 gelukt maar vals gespeeld! De uitleg hoe ik het heb ervaren!Woehoe! Het is echt even een kwestie van je vaste patroon verbreken. Maar ik weet zeker dat je je over een tijd veel beter gaat voelen. Elke dag clean is er mooi eentje meegenomen. You can do it! 🥳🤩
Wat fijn dat het herkenbaar is! Hoe sta je er nu voor? Tips en trics van harte welkom en mag ook in pb uiteraard. En leuk dat je meeleest waarschijnlijk zul je dan veel herkennen en dat vind ik zelf ook heel prettig en hopelijk leren we wat positiefs van elkaarVan alle drugs die ik gebruik(te), is blowen verreweg het moeilijkste om vanaf te komen dus ik ken je struggle maar al te goed. En ik heb ook vaak genoeg gedacht aan hulp/afkicken/klinieken voor die ene 1 max 2 jointjes per avond dus het is zeker niet zielig of vreemd dat je hier hulp voor zoekt.
Tevens zijn we beide even oud, hebben we ADHD en leiden we aan ptss naar aanleiding van een complexe jeugd dus je verhaal lezen was voor mij net alsof ik mijn eigen verhaal las (op een aantal punten na uiteraard). Ik ga je volgen en ben benieuwd naar je proces.
Succes!!!!!![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."