"miauwdoetauw zei:
Hoi Allemaal,
Ik had eigenlijk gehoopt dat het niet tot dit punt hoefde te komen, maar ik wil graag wat vragen stellen.
Mijn eerste vraag is, is er iemand die verslaafd is aan 3MMC? Zo ja, hoeveel gebruik je, wanneer gebruik je, en waarom blijf je gebruiken?
Mijn tweede vraag is, ik denk zelf dat ik een beginnende 3MMC verslaving heb, of dat ik eigenlijk al verslaafd ben.
Ik heb de afgelopen weken vaak gebruik maar tot verkort gebruik ik het ook gewoon door deweeks op vrije dagen.
Ik ben iemand die graag in gesprek gaat met mezelf en mezelf laat weten wanneer ik iets niet moet doen. Ik moet ook zeggen ik ben er niet trots op maar als ik alleen thuis ben dan pak ik wel eens miauw. Ik heb hiervoor alleen gebruikt op feestjes, en nooit alleen. Maar ik merkte dat ik ff iets voor mezelf wilde doen en zodra ik gebruikte voelde alles even weer goed. Dit is stom natuurlijk want ik weet ook dat als ik me niet zo goed voel, ik daarvoor de juiste mensen heb om mee te praten en dingen mee te doen. Echter is de drang dan zo groot dat ik toch een puntje pak. En hellaas bij een puntje blijf het niet. Ik ga vaak de hele avond door totdat ik de zon zie op komen en toch maar eens ga slapen. Ik blijf tegen mezelf zeggen de hele avond: "Doe nou niet!, Stop, je verneukt jezelf!" Maar de drang om bij te blijven pakken is te groot. Heeft iemand hier tips voor? Dit is nu al 3 dagen gebeurd (niet achter elkaar) maar ik moet gewoon stoppen. Alleen merk ik dat ik bang ben voor wat komen gaat zodra ik stop. Heeft iemand hier ook ervaring mee en kan die mij helpen met dingen die ervoor zorgen dat de drang niet aanwezig blijft?
Ik heb de eerste stap al gezet om niks meer in huis te halen. Het moet nu afgelopen zijn met dat spul.
Toch ben ik hellaas bang dat ik snel weer terug zal vallen of dat er een situatie voorkomt waarin ik weer ga gebruiken.
Alle hulp en kritiek is welkom!
(
Sorry voor de rare opbouw van deze tekst, ik heb zoveel te vragen en te weten maar ik weet niet waat ik moet beginnen. Ik snap ook wel dat dit niet het platform is om jullie lastig te vallen met mijn problemen maar ik heb een te beschamend gevoel om hiermee naar ouders of vrienden te gaan
)
Klik om te vergroten...
Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten. Ik begon met 3mmc gebruiken in de club. Het werd me aangeboden en het leek me wel wat. Toen was er nog niks aan de hand: ik gebruikte eens in de twee weken of zo, nam 'netjes' een laatste puntje rond een uurtje of 4 zodat ik gewoon goed kon slapen. Ik had toen ook niet de behoefte om het spul zelf te halen / thuis te hebben. Op een gegeven moment heb ik toch zelf gehaald omdat ik het lullig vond om altijd maar van anderen te gebruiken. Die week gingen we uit en ik had 3 gram bij (niet alleen voor mij, ook voor m'n vrienden). Na het uitgaan zouden we bij iemand thuis nog een afzakkertje doen. Daar gebruikte iedereen 3mmc. puntje na puntje vloog erdoorheen. Na iedere snuif dacht ik: 'oke, dit is echt de laatste en dan ga ik naar huis'.
Eindstand: we hebben die 3 gram opgemaakt. Ik lag om 12 uur 's middags klaarwakker in m'n bed. Die avond moest ik werken en ik had letterlijk niet geslapen. Om het vol te kunnen houden heb ik toen vlak voor werk meer 3mmc gehaald en tijdens werk gebruikt. Niet veel, maar net genoeg om goed wakker en helder te zijn. Dat is hoe de verslaving erin sluipt. Zodra je het spul één keer overdag hebt gebruikt, is de drempel om dat nog een keer te doen veel lager. Ik gebruikte binnen twee weken tijd ineens bijna elke dag. Als ik een halve dag niet had gebruikt, werd ik letterlijk ziek en depressief. Ik stond standaard op 3 tot 6 uur slaap en m'n geld vloog erdoorheen. En dat terwijl ik voor mijn verslaving best wel anti-drugs was.
Het ergste vond ik de eenzaamheid die erbij komt kijken en hoe manipulatief je wordt. Ik woon samen met mijn vriend en ik heb tijdenlang tegen hem gelogen. (3mmc) verslaving is best makkelijk te verbergen. Ik gebruikte altijd op de wc en had een goede verstopplek voor het spul. Soms maakte hij een opmerking over dat ik warm aanvoelde of dat mijn hart flink tekeer ging, maar die kon ik altijd makkelijk afwimpelen: 'slecht geslapen' of 'te veel caffeïne op'.
ik kreeg ook al snel last van heftige bijwerkingen. Dat was soms ook echt eng. Ik heb een paar keer gehad dat ik zo veel gebruikt had, dat ik ging hallucineren als ik in bed lag. Dan zag ik mannetjes die iets aan het knutselen waren op m'n bureau bijv. Verder kreeg ik last van vaatvernauwing (paarse knieën en ellebogen), ik had het altijd koud, was vergeetachtig, had moeite met concentreren, was paranoia (ik was snel achterdochtig). Soms hoorde ik ook geluiden waarvan ik dan niet zeker wist of dat in mijn hoofd zat ja of nee.
Uiteindelijk is mijn vriend na twee maanden verslaving mijn redding geweest en dit is dan ook mijn nummer 1 advies: neem iemand in vertrouwen over je (beginnende) verslaving. Ik heb uiteindelijk alles opgebiecht aan mijn vriend en hij gaf exact de reactie die hij had moeten geven. Hij was niet boos, veroordeelde me niet. Hij heeft alle zooi weggegooid, het nummer van mijn dealer verwijderd en me erdoorheen geholpen als het mentaal zwaar was. Als hij dat niet had gedaan, was ik nu waarschijnlijk gestorven aan een hartaanval of zat ik in een kliniek met een goeie angststoornis. Zeker in het begin denk je dat het je wel lukt om in je eentje te stoppen, maar dat is echt moeilijker dan je denkt. Je hoofd gaat echt met je fucken. De eerste twee dagen dat je gestopt bent denk je dat het je best goed afgaat, maar naar verloop van tijd wordt de craving toch weer groter. Tot je gewoon weer als een of andere junk stiekem loopt te snuiven en 's nachts weer naar het plafond ligt te staren, twijfelend om nog een laatste puntje te nemen.
Enfin. Mocht het je wel gelukt zijn om in je eentje te stoppen: alleen maar respect. Ik doe het je niet na. Mocht je dit lezen nadat je (weer) bent teruggevallen: neem mijn advies ten harte. En of je nou naar je moeder gaat, je buurvrouw, een leraar, je beste vriend of de huisarts, dat maakt niet uit. Maar zorg in ieder geval dat iemand van je situatie af weet. En knoop goed in je oren dat je je niet hoeft te schamen. Ik heb hiervan geleerd dat een verslaving echt iets is wat je overkomt. Het sluipt er veel te makkelijk in en voor je het weet zit je vast in een web.
Nou, dat was 'm. Mijn ervaring met 3mmc-verslaving. Heel veel succes en groetjeees!"