Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo , Ben net nieuw hier. Kwam toevallig deze topic over benzo's tegen en had toch een paar vraagjes waar ik zelf niet uit kom. 1. Had in het begin voor mijn slaapproblemen temazepam voorgeschreven gekregen van de huisarts. Begon met 10 mg. Toen dat niet meer hield schreef mijn huisarts 20 mg voor. Echter hielp dit ook niet en nam ik uiteindelijk zelf 30/40 mg temazepam op een avond in om toch een beetje slaperig te worden. 2. Ook heeft mijn huisarts mij xanax/alprazolam 0,25 mg voorgeschreven. Na enige tijd merkte ik niks meer van het effect, dus zit nu al op 1,25 mg xanax per dag. 3. Omdat de temazepam niet meer hielp kreeg ik als vervanger Zopiclon/imovane 7,5 mg. Ook hier neem ik (te) veel van in, 2 en een half tablet om precies te zijn. Vraag me eigenlijk af wat de gevolgen hiervan zijn en of het erg veel kwaad kan? Maak me niet zo zeer druk over het gebruik van xanax, maar wel over de combinatie in gebruik met zopiclon/imovane, gebruik nu 18,75 mg zopiclon + 4/5 tabletten xanax/alprazolam, dus 1,25 mg xanax. Alvast bedankt voor de reacties! Sleepy"
"Beste mensen Ik vraag mij al een tijdje een paar dingen af, en ik zelf kom er niet echt uit . Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met antwoorden/adviezen Ik gebruik de laatste tijd best veel verschillende soorten benzodiazepinen door elkaar. Ook ben ik best wel een liefhebber van de mixdrankjes: Baco en William Lawson's met cola. Er zit maar 7 procent alcohol in zo'n blikje. Maar goed. Op een dag gebruik ik 1x 10 mg valium (meestal 's ochtends vroeg) tegen de middag neem ik dan ook nog eens 50 mg oxazepam en om te slapen neem ik 2/3 tabletten zopiclon/imovane (1 tablet is 7,5 mg) Nu is mijn vraag Kan het heel veel kwaad als ik dan wat meer drink dan normaal in combinatie met die medicijnen?. Heb natuurlijk al op verschillende website's en bijsluiters gelezen dat het sterk wordt afgeraden om te drinken in combinatie met benzo's. Afgelopen vrijdag had ik alleen maar 40 mg Oxazepam ingenomen en rond de middag ben ik ook gaan drinken (14 blikjes baco en william lawson's) in totaal. Naar mijn weten merkte ik geen nare dingen. Maar ik had er wel voor gekozen om geen slaappillen in te nemen, omdat ik nogal een hoge dosering inneem. Met als gevolg dat ik de volgende dag ontzettend veel last had van ontwenningsverschijnselen (gebruik de slaapmedicatie al 5 maanden) Ook heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst 10 mg valium gekregen van mijn huisarts en dat gebruik ik nu ook samen met die oxazepam overdag. Wat zijn jullie adviezen? Ben nogal een stevige drinker, dus als ik ga drinken, doe ik het ook meteen goed. Zou het kwaad kunnen om na het drinken gewoon mijn slaapmedicatie in te nemen? heb namelijk geen behoefte aan ontwenningsverschijnselen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt. Sleepy."